A Citroen Advanced Comfort® program új fejezete
A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM
A Citroën Advanced Comfort® program a márka átfogó koncepciója, amelynek keretében valamennyi új modell készül. A program alapja a kényelem új, modernebb, egyben racionálisabb megközelítése. Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric a program 4 pillérére épülve konkrét, sokoldalú, globális kényelmi megoldásokat kínál az ügyfeleknek.
- Az utazás kényelme: az autó megvédi az utasait a zavaró külső tényezőktől, például a felfüggesztés vagy a hangszigetelés révén; mindenki védőburokban érezheti magát.
- A fedélzeten töltött idő kényelme: tágas terek, hasznos tárolóhelyek, okos elrendezés könnyíti az utasok életét.
- A lélek kényelme: az információk elrendezése, az adott pillanatban szükséges és hasznos információk megjelenítése, a megnyugtató beltéri hangulat csökkenti a vezetőre nehezedő mentális terhet, így nyugodt lelkiállapotot biztosít a vezetéshez.
- A használat kényelme: az autó és a berendezések használata zökkenőmentes, köszönhetően az intuitív technológiai megoldásoknak, a mindennapokban hasznos vezetést segítő rendszereknek és az autó számos olyan rendszerének, amely a digitális világhoz való kapcsolódást segíti az utasok számára.
PROGRESSZÍV HIDRAULIKUS ÜTKÖZŐELEMEKKEL ELLÁTOTT FELFÜGGESZTÉS®: REPÜLŐSZŐNYEGEN UTAZUNK
Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric is – a középső felszereltségi szinttől kezdve – megkapta a C4 Cactusban és a C5 Aircross Hybridben bemutatkozott megoldást, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën felfüggesztést®, amely hihetetlenül kényelmessé teszi az utazást, valóban azt az érzést kelti, mintha repülőszőnyegen
ülnénk. A rendszer nemcsak az utazási kényelemre van jótékony hatással, hanem az autó dinamikájára és a vezetési élményre is.
A Citroën egyedülálló innovációjának célja, hogy hatékonyan kiszűrje az út okozta rázkódást. Ez a törekvés nagyon kedves a márka ügyfelei számára, a legújabb fejlesztés pedig a Citroën teljes szakértelmének és tapasztalatának kiteljesedése. A futómű kényelme 100 éve része a márka genetikai örökségének, ehhez ragaszkodnak az ügyfelek, mert ezt a piacon sehol máshol nem találják meg.
Az új felfüggesztés kifejlesztése során 20 szabadalmat védett le a márka. A rendszer működési elve igen egyszerű: míg a hagyományos futómű lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőelemből áll, a Progresszív Hidraulikus Ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésben két hidraulikus ütközőelem kap helyet, a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. A felfüggesztés az igénybevételtől függően így két ütemben működik:
- Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék az autó kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó átsuhanna az úthibák felett. Ezt nevezzük repülőszőnyeg-hatásnak.
- Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás, az utasok az út zökkenéseitől tökéletesen védve utaznak.
ADVANCED COMFORT ÜLÉSEK – UTAZZUNK A SAJÁT NAPPALINKBAN
Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric széles, hívogató ülései azonnal elcsábítják az utasokat, kényelmet, kellemes hangulatot, védelmet nyújtanak, mintha csak a saját kedvenc fotelünkben utaznánk, távol az út zavaró körülményeitől. A magas felépítésnek köszönhetően az ülések pozíciója is magasabb, mint a versenytárs modelleké, ezért az utasok messzebbre látnak, nyugodtabban utaznak.
A Citroën egyedülálló újításaként az Advanced Comfort ülések először a C4 Cactus-ban, majd a C5 Aircross SUV-ban jelentek meg, a középső felszereltségi szinttől szériafelszereltségként. A megoldás az új C4-ben és az új ë-C4-ben az Urban Grey, a Metropolitan Grey, a Metropolitan Blue, a Hype Black és a Hype Red beltéri csomagokkal érhető el, és négy ponton nyújt maximális kényelmi szolgáltatásokat:
- Vizuális kényelem: az ülések párnázottsága jól látható, az egyéni jelleget látványosan erősítik a márka modelljeire – például a GS-re vagy a BX-re – jellemző mintázatú díszvarrások.
- Az ülés kényelme: a vastagabb, 15 mm-es töltőanyag puha, első érintésre kényelmes.
- Az utazás kényelme: az ülések középső részén lévő új, nagy tömörségű töltőanyag jól tartja az utasok testét hosszú utazások alkalmával is, hosszabb idő után sem süpped be kellemetlenül, és több éves használat után sem öregszik el.
- A testtartás kényelme: az ülések vonalvezetése, a széles ülőpárnák és háttámlák jól támasztanak, az első ülések elektromosan, magasságukban is állíthatók, deréktámasszal szereltek, valamint elöl és hátul is széles, kényelmes oldalsó és középső könyöktámaszok állnak rendelkezésre.
A maximális fedélzeti kényelemhez, a védőburokban utazás érzéséhez járul hozzá a fűthető első üléseken használható masszázsfunkció.
OKOS TÁROLÁSI LEHETŐSÉGEK MINDEN UTASSZÁMÁRA
A tervezéskor különös figyelmet fordítottak a tárolási megoldásokra. A Citroën Advanced Comfort® program alkalmazásával a lehető legnagyobb helyet sikerült felszabadítani, így az utastérben nem kevesebb, mint 16 különböző tárolórekesz áll rendelkezésre, melyek űrtartalma összesen 39 liter. Az elöl és hátul egyaránt elérhető, nyitva tartható vagy szükség szerint zárható tárolókkal még egyszerűbbek lesznek a mindennapok.
- Az első utas számára kivételes tárolási lehetőségek nyílnak:
- A Smart Pad Support Citroën™abszolút világújdonság. Egy olyan levehető, de masszív, praktikus, a műszerfalba illesztett konzolról van szó, amelybe két rögzítő segítségével teljes biztonsággal rögzíthetünk Apple iPad Air 2 és Samsung Tab A 10,5’’ készüléket, illetve egy univerzális rögzítővel bármilyen egyéb tabletet. A rögzítő a második felszereltségi szinttől érhető el.
- Műszerfal-fiók: az utassal szemben elhelyezkedő, gombbal finoman nyitható tágas fiók, amely speciális, fekete grafikával díszített csúszásgátló bevonatot kapott. A fiókban a tablet vagy más egyéb tárgy is biztonságosan tárolható.
- Tágas kesztyűtartó a fiók alatt: nagyon mély és könnyen nyitható.
- A magas és széles középkonzolon rengeteg hely szabadult fel tároláshoz:
- Tágas rakodó a konzol elülső részén, amelyben szürke-fekete díszítésű csúszásgátló réteggel borított csúszófedél segítségével rejthetjük el a fontos tárgyakat, de a fedelet magát is használhatjuk tárolóként.
- Kivehető töltő a középkonzol alsó részén, amelyben telefonunkat tárolhatjuk, és 2 USB-csatlakozó segítségével tölthetjük is. A két USB-csatlakozó közül az egyik C típusú.
- Kis tároló a sebességváltó kar előtt, apró tárgyak elhelyezésére.
- Nagy középső tároló,dupla pohártartóval és zárófedéllel.
- Tágas tárolórekesz a középső könyöklő alatt.
- A hátul utazók számára :
- Pohártartók és tárolórekesz a hátsó üléspad lehajtható könyöklőjében
- Térképtartó rekeszek az első ülések háttámláján.
- Minden utasnak saját széles, mély tárolója van az első és a hátsó ajtókban.
A LEGMAGASABB SZÍNVONALÚ HELYKÍNÁLAT
Egy kompakt ötajtós legyen sokoldalú, mindenre képes. Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric kompakt külső méretei, mert ez szükséges ahhoz, hogy a mindennapokban ügyes és fürge legyen, belső tere ugyanakkor igen tágas. Ez elsősorban a 2670 mm-es tengelytávnak köszönhető, amely a kategória egyik legnagyobbja, és amelynek egyik legjótékonyabb hatása a kiemelkedő, 198 mm-es lábtér a hátsó ülések előtt. Az 1800 mm-es külső szélesség a
szegmens átlagának felel meg, és tökéletes helyet biztosít 3 utas számára a hátsó sorban. Az utastér szélessége vállmagasságban 1380 mm, könyökmagasságban pedig 1440 mm.
A tágas, 380 literes csomagtér könnyen megközelíthető, mivel a küszöb alacsonyan van (715 mm) és sík. A széles ajtónyílás és az egyenes vonalak a kategória közepére pozícionálják az új C4-et és az új ë-C4 – 100% Ëlectric-et, amelyek minden igényhez képesek igazodni. Praktikus megoldás, hogy a csomagtér padlója két pozícióban rögzíthető, így szekciókra osztható a tér, és teljesen sík padló alakítható ki akkor, ha a hátsó üléstámlát lehajtjuk. A padlót akár ferdén is rögzíthetjük, így könnyebbé válik a pakolás. Az új ë-C4 – 100% ëlectric -ben a csomagtérpadló alatt külön tárolót kapnak a töltőkábelek, de más tárgyakat is tárolhatunk itt. Szintén okos megoldást jelentenek a csomagtér oldalaira szerelt kampók, amelyekhez például táskát rögzíthetünk, vagy a síalagút, amelyben különösen hosszú, keskeny tárgyakat szállíthatunk.