A Competizione Ventidue egy újabb csodálatos Ferrari 250 GT SWB

A Ferrari 250 GT Berlinetta SWB egy rendkívül drága és rendkívül ritka klasszikus,

A Ferrari 250 GT Berlinetta SWB egy rendkívül drága és rendkívül ritka klasszikus, ami igen kívánatossá teszi az újraértelmezéseket. A legújabb, a GTO Engineering és az RML követő trendhez a Forge Design, egy londoni székhelyű tervezőstúdió csatlakozott. A „Competizione Ventidue” koncepciót a Ferrari eredeti példánya, egy Miles Davis-album és egy New York-i múzeum ihlette, mindegyik 1959-ből.

Az 1959-es Párizsi Autószalonon bemutatott eredeti 250 GT SWB mellett a Forge Design Miles Davis „Kind of Blue” jazzalbumából és a Frank Lloyd Wright építész által tervezett Solomon R. Guggenheim múzeumból merített ihletet. Míg a modellt digitális koncepció formájában mutatják be, a Forge Design leírása a specifikációkról meglehetősen részletes.

A karosszéria a 250 GT SWB „SEFAC hot rod” versenyváltozatán alapul, amely az 1961-es Le Mans-i versenyen nyerte meg az osztályát. Ennek 1,1 mm-es vékony alumínium paneljei voltak, de a Competizione Ventidue-ban kompozit anyagok felhasználásával újraértelmezték. A kiemelkedő jellemzők közé tartozik a szélesebb kerékívek, a Scaglietti által tervezett modellekhez hasonló szellőzős sárvédők és a világítóegységek modern technológiája. A súlycsökkentési intézkedések közé tartozik a polikarbonát hátsó ablak, a bőrszíjak és az egyetlen visszapillantó tükör.

A váz alumíniumból és szénszálból készült, teljesen független felfüggesztéssel és AP Racing fékekkel a Ferrari Campagnolo-stílusú, középre zárható magnézium kerekek mögött. A motorháztető alatt egy módosított V12-es motor található „közvetett hidrogén-befecskendezéssel”, amelynek célja a kipufogócső szén-dioxid-kibocsátásának megszüntetése. A malom célsúlya 165 kg (364 font) alatt van. A Forge Design nem árulta el a teljesítményadatokat, de a versenyautó eredeti V12-e körülbelül 300 lóerőt produkált.

Ellentétben a GTO Engineering és az RML 250 GT SWB replikáival, amelyek egyre közelebb állnak a gyártáshoz, a Forge Design megközelítése nem fejlődött túl a koncepció korai szakaszán. A tervezőstúdió azonban azt javasolja, hogy nyitott a jövőbeli együttműködésekre. A Forge Design szerint a projekt célja az volt, hogy „újraképzelje azt az autót, amelyet Miles Davis közvetlenül az albuma kiesése után vásárolhatott meg. Ez az az autó, amelyet élvezhetett, korszerűsített, sőt versenyzett is.”