A DAMD a Suzuki Jimny-t Lancia Delta Integrale és R5 Turbo megjelenésűvé varázsolja Tokióban

A létravázas terepjáró a 80-as évek ikonikus hot hatch-jeit örökli, csatlakozva a Defender-stílusú Toyota Hiace-hoz és néhány Daihatsu Atrai építményhez a Tokiói Autószalonon.

Elképesztő, de a PR-os és a “haversrác ügynökség” szemében a fogyatékkal élők nem emberek! Csak az influencer! Csak, azt szeretik!

A japán Damd tuner a Land Rover Defender és a Mercedes G-osztály által ihletett Suzuki Jimny átalakításairól ismert, de a 2024-es Tokyo Auto Salonhoz készült legújabb konstrukciói váratlan retro hot hatch hangulatot kölcsönöznek a kis terepjárónak. Pontosabban, a Jinmyt a Lancia Delta Integrale és a Renault 5 Turbo crossover változataivá alakították át, széles karosszériakészletekkel és OZ Racing könnyűfém keréktárcsákkal.

A Damd új, módosított Jimnyjének témája az „Európai mestermű”, amely a 80-as évek ikonikus hot hatchjei előtt tiszteleg. A kis Δ. klasszikus Lancia stílusjegyeket áraszt a Jimnybe, bár az arányok nagyon eltérőek. Ennek ellenére az újratervezett arc négyszögletű kerek fényszórókkal, krómozott hűtőrácskal és egyedi lökhárítóval olyan közel áll a Lancia Delta Integrale-hez.

A profil széles sárvédő-kiterjesztéseket tartalmaz, utánozva az olasz hot hatch dobozos bodykitjét. Hasonlóképpen, a farok a Delta jellegzetes szárnyát örökli az extra leszorítóerőért, a sárvédőre szerelt szellőzőnyílásokért és a karosszériaszínű lökhárítóért.

A Little 5. készlet hasonló a Little Δ.-hez, de R5-ös ihletésű fényszórókkal és hűtőrácstal, kék külső árnyalattal, fekete lökhárítókkal, hamis oldalsó szívónyílásokkal és egy másik tető légterelővel rendelkezik. Ezek elegendőek ahhoz, hogy egy R5 Turbo replikát készítsenek belőle, amely talán nem téveszt meg senkit, de minden bizonnyal felforgatja a fejét. A Damd Non-Turbo matricákat is elhelyezett az oldalakon, humoros biccentésképpen a Suzuki szívómotorjára.

Mindkét modell az OZ Racinggel együttműködésben kifejlesztett új könnyűfém keréktárcsán fut, így az ikonikus kialakítás kompatibilis a Jimny-méretekkel. A kerekek versenyfehér színben, piros felirattal vagy sötét grafitban, fehér felirattal kaphatók, és külön is megvásárolhatók.

Mindez az extra sportosság nem párosul a Suzuki Jimny hajtásláncának vagy létravázas alvázának módosításával, amelyek továbbra is raktári állapotban maradnak. Ez azt jelenti, hogy a nem hagyományos „hot hatch crossoverek” megőrzik az átadó jármű terepjáró képességeit.

A Suzuki Jimny két szemet gyönyörködtető példája mellett a Damd három másik járművet is hoz Tokióba. Ezek közé tartozik a Toyota Hiace „Deface”, amely Land Rover Defender stílusjegyeket ad a népszerű vezetőfülkés furgonhoz, így retrónak, masszívnak és kalandra késznek tűnik.

Végül a tuner megtekintette a Daihatsu Atrai kei két új változatát – a Fuzz Wagont és a Fuzz Deckvant. Az előbbit a klasszikus amerikai kocsik ihlették, négyzet alakú fényszórókkal, fa stílusú matricákkal, világos színű díszítéssel és szándékosan elhasználódott kezeléssel. Ami a Deckvant illeti, az Atrai pickup változatán alapul, és egy hasonló retro ízű bodykittel rendelkezik.

Várjuk az élő fotókat és videókat a fent említett módosított járművekről a Tokyo Auto Salonból. Az idei bemutató január 12. és 14. között lesz a japán Makuhari Messe-ben.