A Ferrari 499P Modificata 5,4 millió dollárba kerül

A Ferrari négy hónappal azután, hogy történelmi győzelmet aratott a Le Mans 24 órás versenyen, bemutatta az 499P Modificata nevű különleges változatot, mint limitált szériás, kizárólag pályára szánt fegyvert úriembereknek. Ez még jobb teljesítményt nyújt, mint a Le Mans győztese.

Az 499P Modificata ugyanazt a 3,0 literes, dupla turbófeltöltős V6-ot használja, mint a versenyautó, amit egy elektromos motor egészít ki az első tengelyen. Az 499P Modificata és a Le Mans autó között az egyik kulonbség, hogy ez az új modell (amelyet csak magánvásárlásra szántak) az elektromos segítséget már a startnál felhasználja, míg a versenyautó csak 190 km/h felett képes elektromos energiát használni.

A Ferrari szabályok nélkül alkalmazta a „Push to Pass” rendszerét is, amely egy gomb lenyomásával extra 161 lóerőt ad. Az 499P Modificata összesen 858 lóerőt szállít. Az egyedüli Ferrari pályaváltozatok alapfelszereltségéhez tartoznak a speciális Pirelli gumiabroncsok, elől 310/70-18 méretben, hátul pedig 340/70-18 méretben, Formula 1 technológiával származó szerkezettel és futófelület keverékkel. A kocsihoz egyedi esőgumiabroncs is készült.

Vizuálisan szinte semmi sem különbözteti meg az 499P Modificata-t a kitartású autótól. A karosszéria minden darabja könnyűsúlyú szénszálból készült, és bár a Ferrari nem közölte a tapadóerő jellemzőit, nyilvánvalóan igen magasak lesznek. Az 499P kabint és a fotelok alapján ugyanolyan élményt szeretne nyújtani, mint amit az 50. és 51. helyen végző versenyautó pilótái tapasztaltak az idei júniusi Le Mans-i futamon.

A tulajdonosok az 499P Modificata-jukkal részt vehetnek a Ferrari Sport Prototipi Clienti programjában, évente több nemzetközi pályán. A gyártó maga intézi a logisztikát, a pálya melletti segítséget és a karbantartást.

Az autó nem olcsó. Valójában az adók előtt 5,1 millió euróról (5,39 millió dollárról) indul, de magában foglalja a Sport Prototipi Clienti programban való két éves használatot.