A fiatalok a szabadsággal, növekedéssel és boldogsággal kötik össze a mindenki számára elérhető mobilitást
A Toyota és partnere, a Girls STEM the Future programot vezető JA Europe innovációs tábort tartott főiskolás hallgatók számára: a fiatalok feladata az volt, hogy olyan innovatív terméket vagy szolgáltatást hozzanak létre, amely javítja a mobilitáshoz való hozzáférést azok számára, akik sokszor a városokban ragadnak. A győztes csapat a németországi „Mobility Green” lett, amely INMO néven egy olyan mobilitási alkalmazást talált ki, ami mozgáskorlátozott emberek számára mutat hozzáférhető útvonalakat és szolgáltatásokat. Nyereményként a csapat részt vehet Európa legnagyobb vállalkozói fesztiválján, a Gen-E rendezvényen, amelyet a JA Europe 2022-ben rendez meg.
„Az univerzális mobilitás a mozgás szabadságát, a növekedés lehetőségét és a boldogabb életet jelenti.” – vélik az európai hallgatók, akik részt vettek Toyota ’Mobilitás mindenkinek’ online innovációs táborban. A rendezvényt a JA Europe szervezte a Toyota Európával közös együttműködésben a Girls STEM the Future programsorozat keretében, amelynek célja, hogy megdöntse a reál tárgyakkal kapcsolatos sztereotípiákat. Európa-szerte 42 hallgató vett részt a kihívásban, amelynek célja az volt, hogy olyan innovatív terméket vagy szolgáltatást alkossanak, amely javítja a mobilitáshoz való hozzáférést azok számára, akik sokszor a városban ragadnak.
„Reál tudás nélkül egyszerűen lehetetlen elképzelni és megvalósítani a mobilitás jövőjét. A JA Europe-nál mi szeretnénk inspirálni az európai fiatalok arra, hogy megoldják korunk legnagyobb kihívásait, beleértve a mobilitás kérdéskörét. Hálásak vagyunk az olyan elkötelezett partnereinknek, mint a Toyota Motor Europe, amely segíti a hallgatók összekötését és megosztja tapasztalatát a mobilitási szektorban az európai lakosok következő generációja számára.” – mesél a kezdeményezésről Salvatore Nigro, a JA Europe vezetője.
„Az olyan kiemelkedő iparági szereplők számára, mint a Toyota, kulcsfontosságú a jövő vezetőinek inspirálása, valamint a reál tárgyak szerepének és fontosságának kihangsúlyozása. A reál tárgyak segítik a körülöttünk lévő világ megismerését és lehetőséget adnak arra, hogy jobbá tegyük azt. A Toyota elkötelezett a jövő alakításában és a tehetségek kiemelésében, a JA Europe-pal folytatott együttműködésünk pedig kibővíti ennek lehetőségeit.”- avat be Kylie Jimenez, a Toyota az emberi erősforrásokért és innovációért felelős alelnöke.
A kétnapos ötletelési és felkészülési szakaszt követően a hallgatók előadták innovatív megoldásaikat a zsűrinek. A biztosság tagjai között jelen volt Filip-Alexandru Negreanu-Arboreanu, Adina Vălean európai bizottsági képviselő helyettese; Keren Beit Cohen, az EIT Urban Mobility üzleti menedzsere; Karen Peeters, Toyota üzleti innovációs vezetője; Isotta Cerri, a Toyota kutatási és fejlesztési részlegének anyaghasználatért felelős vezetője; Rita van Driel, a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság aktív tagja, valamint az IPC Women in Sport bizottság vezetője, továbbá Monica Perez Lobo, a Toyota fenntarthatósági vezetője.
Központi szerepet kaptak a mozgáskorlátozottak mobilitását támogató ötletek
A második és a harmadik helyen olyan csapatok végeztek, akik a mozgáskorlátozottak helyváltoztatását robotok és kisméretű, önvezető járművek bevonásával tervezték megkönnyíteni, lehetővé téve, hogy ők is biztonságosan és függetlenül utazhassanak. A győztes ötletet a németországi „Mobility Green” csapat hozta el, akiknek INMO névre keresztelt navigációs alkalmazásuk mozgáskorlátozottak számára is hozzáférhető útvonalakat és szolgáltatásokat mutatna.
„A korlátozott mobilitás nem csupán a fizikai, hanem a mentális egészségre is káros. Ha valakinek gondjai vannak a mozgással, akkor fél kimozdulni. Szeretnék megkönnyíteni a mozgáskorlátozott emberek számára a városokban történő biztonságos és hatékony közlekedést. Éppen ezért fejlesztettük ki az INMO navigációt.” – áll a Mobility Green csapat ars poeticajában.
Fődíjként a győztes csapat részt vehet Európa legnagyobb vállalkozói fesztiválján: a JA Europe az észtországi Tallinnban szervezi meg a Gen-E rendezvényt 2022 júliusában.
A Toyota
A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 25.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 10 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. A Toyota európai tevékenységeit 29 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat támogatja 53 országban, összesen mintegy 3.000 értékesítési ponttal és kilenc gyártóüzemmel. A Toyota hisz benne, hogy amikor az emberek szabadon dönthetnek, akkor bármi lehetséges. Miközben folyamatosan a „még jobb mobilitást mindenki számára” célkitűzés megvalósítására törekszik, a Toyota szeretne még befogadóbb és fenntarthatóbb mobilitást megalkotni, egy olyan társadalmat, amelyben mindenki átlépheti a saját határait. Azzal a céllal, hogy hozzájáruljon a globális környezeti fenntarthatósághoz, a Toyota megalkotta a Toyota Environmental Challenge 2050 kihívást, ami a legfontosabb globális környezetvédelmi kérdések kezelésére jött létre.
JA (Junior Achievement) Europe
A JA Europe a legnagyobb nonprofit szervezet Európában, amelynek célja a fiatalok felkészítése az alkalmazotti és vállalkozói létre. A JA Europe a JA Worldwide® tagja, amely 100 éve kínál kézzelfogható, gyakorlati tudást a vállalkozói lét, a munkakészség és a pénzügyi műveltség terén. A JA lehetőségeket nyújt a foglalkoztathatóság, a munkahelyteremtés és a pénzügyi siker érdekében. Az elmúlt tanévben a JA hálózat Európában közel 4 millió fiatalt ért el 40 országban, közel 100.000 üzleti önkéntes és több mint 140.000 tanár és oktató támogatásával.