A Ford Motor Company ma (SIC) megnyitja a Cologne EV Centert

– az új generációs Ford elektromos járművek gyártóüzemét – a Ford első karbon semleges gyárát

A Ford a mai napon (SIC – Ma lesz a holnap tegnapja 😀 ) megnyitotta a Kölni Electric Vehicle Centert, egy csúcstechnológiás németországi gyártóüzemet, amely a Ford elektromos személygépjárművei új generációját fogja gyártani több millió európai vásárló számára.

A Ford 2 milliárd dolláros befektetéssel alakította át a kölni Niehlben található történelmi üzemét – amelyet 1930-ban alapítottak –, amely a szakképzett német munkaerő és az európai autógyártás jövője iránti komoly bizalmat jelenti.

A rendkívül hatékonynak tervezett 125 hektáros telephely vadonatúj gyártósorral, akkumulátor-összeszerelő üzemmel, valamint a legkorszerűbb szerszámokkal és automatizálással van felszerelve, ami éves szinten 250 000+ elektromos jármű gyártási kapacitását teszi lehetővé. A Mach-E, az E-Transit és az F-150 Lightning sikereit követően a Ford a közelmúltban bemutatta negyedik EV-jét világszerte, az elektromos Explorert, amely az első elektromos jármű lesz, amelyet Kölnben gyártanak majd az európai piac számra, és amit 2024-ben egy második elektromos jármű, a sport crossover követ majd.

A Kölni EV Center lesz a Ford globálisan első szén-dioxid-semleges összeszerelő üzeme, amely támogatja a vállalat azon elkötelezettségét, hogy 2035-ig szén-dioxid-semlegességet érjen el létesítményeinek, logisztikájának és közvetlen beszállítóinak teljes európai lábnyomában.

„A kölni EV Center megnyitása a tiszta gyártás és az elektromos járművek új generációjának kezdete Európában” – mondta Bill Ford, ügyvezető elnök. „Ez a létesítmény mostantól az egyik leghatékonyabb környezetbarát üzem lesz az egész iparágban. Örülök, hogy továbbra is a zéró kibocsátású jövőért dolgozhatok gyermekeink és unokáink számára.”

A Model A-tól az új elektromos Explorer-ig: A Ford új korszaka Európában

A Kölni EV Center megnyitása a legújabb fejezet a Ford kölni gyárának hosszú történetében, amely 1931 óta az európai autóipar fellegvára. Az itt készült ikonikus járművek között olyan modellek szerepelnek, mint a Ford Model A, a Taunus, Capri, Granada és Fiesta.

Több mint 90 éve a Ford több mint 18 millió autót előállító kölni gyára a Ford egyik leghatékonyabb gyára világszerte, mely több millió európai ember számára biztosította a mobilitás szabadságát generációkon át.

„A Kölni EV Center egy új korszak kezdetét jelzi a Ford számára Európában” – mondta Martin Sander, a Ford Model e Europe vezérigazgatója. „Ismét újradefiniáljuk az autógyártást, és fejlett technológiákat vezetünk be, hogy hálózatba kapcsolt, szoftveresen definiált járműveket építsünk, amelyek kielégítik ügyfeleink zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás iránti igényét.”

A kölni EV Center középpontjában a gépeket, járműveket és dolgozókat összekötő digitális fejlesztések állnak. Az öntanuló gépek, az önműködő szállítási rendszerek és az adatkezelés valós időben történő megvalósítása elengedhetetlen a termelési folyamatok hatékonyságának javításához és idővel jobbá tételéhez, biztosítva a magas minőséget

A Ford egy lépéssel még tovább megy, hogy támogassa, nem pedig felülírja az emberi kiválóságot. Az új kognitív és kollaboratív robotok, valamint a kiterjesztett valóság megoldásai támogatják a gyár alkalmazottait, és növelik a hatékonyságot és az adatcserét más üzemekkel a tapasztalatok valós idejű megosztása érdekében.

Széndioxid semleges EV Center – A Ford Road to Better terv megvalósításának útjára lépett

A karbon semlegesség elérése érdekében a Ford új eljárások, gépek és technológiák telepítésével csökkenti az energiafelhasználást és a károsanyag-kibocsátást az üzemben. A létesítmény működéséhez szükséges összes villamos energia és földgáz szén-dioxid-semleges, mivel 100 százalékban tanúsított megújuló villamos energiát és biometánt használ.

A létesítmény fűtéséhez szükséges hő karbonsemleges, mivel a helyi energiaszolgáltató a Ford nevében ellensúlyozza az összeszerelő üzem megfelelő kibocsátását. A hőt egy külső erőmű és hulladékégető üzem állítja elő, és egy dedikált gőzhálózaton keresztül a Ford rendelkezésére bocsátják.

A helyi energiaszolgáltató 2026-ig hozzávetőlegesen 60 százalékkal kívánja csökkenteni működési kibocsátását ehhez a hőszállításhoz, majd 2035-re teljesen megszünteti ezeket a károsanyag-kibocsátásokat. Amint teljesen működőképes lesz, a Ford Kölni EV Center független karbonsemleges tanúsítványt kap. Ezt a független tanúsítványt rendszeresen ellenőrzik és a fennmaradó kibocsátást jó minőségű szén-dioxid-kompenzáció megvásárlásával semlegesítik.

A Ford Cologne EV Center technológiai korszerűsítését a biológiai sokféleség és a meglévő gyári zöldterület ökológiai egyensúlyának javulása kíséri. A bevezetett intézkedések közé tartozik az új évelő növényzet kialakítása, ahol az ökológiailag szegényes füves területeket vadvirágos rétek és rovarszállók, valamint denevér- és madárélőhelyek váltják fel.

„A szén-dioxid-semleges Kölni EV Center az autóipar iskolapéldája a hagyományos autógyártásról az elektromos járműgyártásra való átállásban” – zárta szavait Sander. „A létesítményeket és folyamatokat mérnökeink úgy tervezték meg, hogy maximalizálják a hatékonyságot és minimálisra csökkentsék a környezeti hatásokat, segítve a Fordot Európában szén-dioxid-semlegessé válásban, és támogatva globális dekarbonizációs tervünket.”