A hétvége csalódással zárult az ABT Sportsline számára
Miután a csapat szombaton fekete szemmel megúszta, és szerencsével értékes pontokat gyűjtött a negyedik és ötödik helyen, mindhárom ABT-pilóta üres kézzel távozott a vasárnapi második futamon. René Rast visszavonulása nem sokkal a verseny vége előtt a híres Eau Rouge kanyarban történt defekt miatt különösen bosszantó volt.
A háromszoros DTM-bajnok a szombati első futamban megszerezte a negyedik helyet a rajtrács kilencedik helyéről, a második helyre javított a tabellán, és 17 pontra csökkentette a lemaradást az éllovas Sheldon van der Linde-től (BMW).
Egy tökéletesen időzített körrel a száradó pályán Rast megszerezte a pole pozíciót a vasárnapi második kvalifikáción, és ezzel újabb három pontot szerzett. Bár a verseny kezdetétől védekeznie kellett a gyorsabb autók ellen, Rast nem sokkal a futam vége előtt a harmadik helyen állt, mielőtt a bal hátsó abroncs hirtelen levegőt vesztett – minden látható ok nélkül.
A későbbi győztes Nick Cassidy Ferrarijával való érintkezésének a verseny korai szakaszában semmi köze nem volt a defekthez: először is Rast bal első kerekével érintette meg a Ferrarit. Másodszor, Rast gumit cserélt az érintkezés és a visszavonulás között. Az a tény, hogy Rast 5 másodperces büntetést szabtak ki a Cassidyvel való ütközésért, a visszavonulás után már nem volt releváns.
Kelvin van der Linde erős ötödik helyen végzett szombaton, de vasárnap esélye sem volt. Ricardo Feller csalódást keltő hétvégét zárt kedvenc pályáján, a 18. és a 13. helyen végzett. Személyes csúcspontja a hetedik legjobb idő volt a második selejtezőben, nehéz körülmények között egy helyenként még vizes pályán. Vasárnap ő volt a legjobb helyezést elért Audi pilóta – de pontokon kívül.
A pilótáknál René Rast visszavonulása miatt a harmadik helyre esett vissza. A különbség Sheldon van der Linde-vel szemben 34 pontra nőtt. Lucas Auer (Mercedes) két ponttal előzi meg. A Red Bull Ringen (szeptember 24/25.) és Hockenheimben (október 8. 9.) a hátralévő négy futamon még összesen 116 pontot lehet szerezni.
A csapatok állásában a Team ABT Sportsline továbbra is a második helyen áll a Schubert Motorsport mögött nyolcból hatot követően.
Idézetek a Spa-Francorchamps-i DTM-versenyek után
Thomas Biermaier (csapatvezető): „Mindig az utolsó benyomás marad meg. És ez nagy csalódás: nulla pont vasárnap, nincs teljesítmény. Már szombaton lehetett látni, hogy itt semmi esélyünk. Ha nem történt volna annyi minden előttünk, szombaton a legjobb Audi a legjobb esetben is a nyolcadik lett volna. Aztán vasárnap egyetlen Audi sem szerzett pontot. Ez mindent elmond. Akik ismernek, tudják, hogy nem adjuk fel, és harcolni fogunk. De az is világos, hogy az Audi R8 LMS-nek igazságosabb BoP-ra van szüksége, mert így egyszerűen nincs esélyünk egy szinten küzdeni a többiekkel a versenyeken.”
Kelvin van der Linde (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #3): „Tulajdonképpen nagyon elégedett voltam a szombati ötös eredményemmel. Nagyszerű volt a csapat számára, hogy két autót is bekerült az első ötbe. A vasárnap sajnos szomorú nap volt az egész csapat számára, különösen René visszavonulása. Az első abroncskészlettel tulajdonképpen egész jól mentem, de a második garnitúrával semmi sem működött a boxkiállás után. Ez csalódást okozott. De még van két versenyhétvége, és ezekre koncentrálunk.”
Ricardo Feller (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #7): „Sajnos ez egy rossz hétvége volt számomra. A problémák már az első szabadedzésen kezdődtek, amikor láttuk, hogy egyszerűen túl sok hiányzik. A második futamban találtunk némi tempót, de ez még mindig nem volt elég a pontszerzéshez. A második futam összességében nagyon rosszul sikerült nekünk, mint csapatnak, különösen René defektje a bajnokság ezen szakaszában rendkívül bosszantó. De nem adjuk fel, és erősebben térünk vissza.”
René Rast (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #33): „A defekt nélkül a Spa egyenlege nyilvánvalóan pozitívabb lett volna. A szombati negyedik hely és a vasárnapi pole pozíció volt a két csúcs. Sajnos a vasárnapi verseny nem az elvárásaink szerint alakult. Reméltük, hogy ismét a dobogón vagy legalább a legjobb négy vagy öt között végezhetünk. De aztán a végén egy defekttel visszavonultunk.”