A Hilux ötven éves sikertörténetének állított emléket a Toyota
A Toyota Frankfurtban másik terepjáró legendája, a Land Cruiser legújabb generációjának leleplezése mellett a világ pickup-piacát ötven éve magabiztosan uraló Hilux globális sikerének is emléket állít: az egyedi külső és belső dizájn elemekkel ellátott Hilux ‘Invictible 50’ (Győzhetetlen ötvenes) bemutatóautó büszkén hirdeti a világhódító pickup dominanciáját, miközben rávilágít a vásárlók kettős elvárásaira is a modellel szemben. Talán egyetlen más Toyota modellnek sem kell ugyanis olyan elképesztően kemény körülmények között helyt állnia, mint a Land Cruisernek és a Hiluxnak, miközben a vásárlók ezzel egyidejűleg egészen személyautós komfortot és trendi külsőt várnak el tőlük – az értékesítési darabszámok pedig azt mutatják, hogy a két japán legenda ezeknek a felfokozott várakozásoknak is sikerrel megfelel.
A legendás, a világ legtöbb országában a pickup fogalom szinonimájának is tekintett Hilux az elmúlt 50 évben magabiztosan uralta a világ pickup-piacát; ezt ünnepli a 2017-es Frankfurti Autószalon látható Hilux ‘Invictible 50’ (azaz ‘Győzhetetlen Ötvenes’) bemutatóautó. Az 1968-ban bemutatott, és egy évvel később már Európa-szerte árusított Toyota Hilux a világ leghíresebb pickupja, ami jelenleg a világ 180 országában és régiójában kapható. Az autó összesített globális értékesítése mára rekordot döntött, hiszen eddig több mint 18 millió darab kelt el a modellből.
A Minőség-Tartósság-Megbízhatóság (QDR) hármasával fémjelzett, megállíthatatlan Hilux újra meg újra bebizonyítja legyőzhetetlenségét, meghódítva az Északi-sarkot, Izland vulkánjait, az Antarktiszt, és dobogós helyezéseket szerezve a Dakar ralin.
A Hilux ‘Invictible 50’ bemutatóautó arra is egyértelműen utal, hogy a pickup-szegmens egyre több vásárlója kétféleképpen is használja járművét. Ezért a bemutatóautó keménységét és QDR-jegyeit olyan különleges megoldások hangsúlyozzák ki, amelyek nemcsak azonnal felismerhetővé teszik a modellváltozat egyediségét, hanem ideális megoldást kínálnak mind a professzionális, mint a szabadidős használathoz. Kívülről nézve először a matt fekete bukócsövek és oldalsó csövek tűnnek fel először a szemlélőnek, valamint a fekete kartervédő és kerékjárat-szélesítés, nem beszélve a különleges, matt fekete 18 colos könnyűfém keréktárcsáról, amelyen a BF Goodrich robusztus terepgumija feszül; a Toyota Hilux és Land Cruiser Dakar-versenygépekhez is ez a márka szállítja a versenygumikat.
A Toyota pickup további jellegzetességei a műanyag platóbélés, a nagyméretű szerszámosláda és a modellspecifikus küszöbdíszlécek, padlószőnyegek és a bőrborítású kézifékkar. A Hilux kiválóan alkalmas arra, hogy egyaránt kielégítse a szabadidős, üzleti és vegyes használat által támasztott igényeket. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Hilux európai értékesítése 2017-ben várhatóan eléri a 40.600 darabot, megdöntve a modell korábbi, még 2007-ben felállított 40.104 darabos rekordját. Magyarországon egyébiránt az év első nyolc hónapjában már 773 darab talált belőle gazdára: megfelelve az európai trendeknek a modell itt is népszerű választás a szabadidős felhasználók és a vállalati flották körében, akik évtizedek óta tisztában vannak a modell rendkívüli terepképességeivel és kompromisszumok nélküli, elnyűhetetlen megbízhatóságával.