A Honda elektromos Dirt Bike prototípusa kiválóan teljesített az első hivatalos motocross versenyén

Az első igazi versenyhétvégéjén a Honda CR Electric Proto a második helyen végzett, és majdnem megszerezte első győzelmét.

A Honda egy teljesen elektromos dirt bike-on dolgozik, és a múlt hétvégén az első hivatalos versenyen vett részt a premier IA1 motocross osztályban. A tesztlovas és a Honda tanácsadója, Trey Canard által pilótaolt prototípus motorkerékpárt lenyűgözte a versenyvezető tempója az első versenyhétvégén.

A CR Electric Proto helyettesítőként szerepelt az All Japan Motocross Championship nyolcadik fordulójában. A 450 köbcentis belső égésű motoros gépekkel versengve a motor gyorsnak tűnt egész hétvégén. Annak ellenére, hogy végül nem nyert, Canard azt mondja, hogy a csapat adatokat akart gyűjteni, nem pedig ezüsttárgyakat az eseményen.

„Ez a hétvége határozottan nagy kihívás volt számomra, de nagyszerű verseny volt a fejlődésünk szempontjából” – mondta Canard. „Minden alkalommal, amikor a pályán voltam, javítottuk a motorkerékpárt, és a CR Electric Proto csapata alkalmazkodott a kihíváshoz.”

Az eljövendő dolgok korai jeleként a CR Electric Proto volt a második leggyorsabb motor a szombati teszteken. Aztán az első futamában Canard mindössze 0,7 másodperccel maradt le az edzés leggyorsabb körétől, és az elismerésre méltó második helyen végzett.

A következő versenyeken Canard többnyire szerencsétlenséget szenvedett, és mindkét szakaszban kiesett a versenyből. A hétvége harmadik futamán azonban ki tudott ugrani a kapun és az első helyre került, és tovább növelte előnyét, mielőtt egy baleset versenyképtelenné tette volna.

„Csapatként volt némi ragyogásunk, a rajt az egyik volt, a három lyukból kettővel” – mondta Canard. „Csalódott vagyok, amiért nem fejeztem be az összes motort a csapat által végzett kemény munka után, de úgy gondolom, hogy megmutattuk, hogy a motorban rejlő lehetőségek meglehetősen magasak, különösen az első versenyzési kísérletünkkor.”

Taichi Honda, a Team Honda Racing Corporation (HRC) menedzsere elmondta, hogy csapata visszaviszi a gyárba, amit a motor első három meleg napján tanult. Ez segíteni fogja a CR Electric Proto folyamatos fejlesztését.

A Honda a motorkerékpár-gyártók azon négyesének egyike, amely szándéknyilatkozatot írt alá a powersport járművekhez használható cserélhető akkumulátorok fejlesztéséről. A megállapodás célja az elektromos járművek technológiájának szabványosítása a kerékpárok, segédmotoros kerékpárok, triciklik és négykerekű járművek számára, ezzel is elősegítve az ipar szén-dioxid-mentesítését.

Vadonatúj fényezéssel érkezik jövőre a Honda ADV350 és színeiben részben frissül a Forza 125 és a Forza 350 is