A Honda kiállítási területén a márka minden hibrid modellje felsorakozik
A Honda továbbra is elkötelezett azon célja mellett, hogy 2025-ben már minden Európában értékesített Honda képes legyen elektromos (alternatív) üzemmódban közlekedni. Ezt bizonyítja, hogy legújabb EV-jét és teljes hibridválasztékát is bemutatta a Frankfurti Autószalonon.
Az új, 2019 elején forgalmazni kezdett CR-V Hybrid az első Honda szabadidő-autó, amihez elérhető a Honda legújabb i-MMD hajtáslánca, ugyanakkor továbbra is rendkívül kényelmes, praktikus és megbízható.
A hibrid rendszer alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő rendszer adja, melynek kimagasló hatékonysága és kifinomultsága többek között a lítium-ion akkumulátorcsomagnak és a fix áttételű erőátvitelnek köszönhető. A modell elsőkerék-hajtású és összkerekes kivitelben is elérhető.
Az i-MMD fejlesztésekor arra törekedtek a mérnökök, hogy az összetett rendszert a lehető legkönnyebb legyen használni. Az ultramodern Power Control Unitnak (PCU, energiafelvétel-szabályozó egység) köszönhetően az i-MMD minden helyzetben képes megítélni, hogy benzinnel vagy árammal hatékonyabb-e éppen az autózás, így automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül kapcsolgat az EV Drive (elektromos), a Hybrid Drive (hibrid) és az Engine Drive (benzines) üzemmód között.
Városi környezetben általában az egyenletes gyorsítást garantáló Hybrid Drive vagy EV Drive üzemmód aktív, míg autópályán az Engine Drive gondoskodik a rugalmasságról és a hatékony működésről.
A CR-V Hybrid szomszédságában az i-MMD-technolgiára épülő hajtáslánc főbb elemeit is megcsodálhatják a nézők, mi több, a kimagasló teljesítményű, 2019-es Honda NSX is várja őket. A rendkívüli képességek hátterében a Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) áll, ami nem más, mint egy három elektromotort (egy elől, kettő hátul) és egy 3,5 literes, V6-os, 507 lóerős belső égésű erőforrást felölelő rendszer, ami azonnali gyorsulást és elképesztő menetteljesítményeket szavatol.
A 2019-es modellév számos újdonságot tartogatott a hibrid szupersportkocsinak. Új színek jelentek meg például a fényezések és a bőrkárpitok választékában. és erősebb stabilizátorrudakat, jobban tapadó abroncsokat, valamint hatékonyabb vezérlőszoftvereket vetettek be a Honda mérnökei, hogy még versenyképesebbé tegyék a modellt közúton és versenypályán. A lelkiismeretes fejlesztés gyümölcseként a megújult NSX sokkal közvetlenebb, mint elődje és két másodperccel gyorsabb a szuzukai versenypályán.