A Honda Motorcycle az elektrifikációra és a karbonsemlegessége fókuszál

Honda Motorcycle: Carbon Neutrality through Electrification

A Honda motorkerékpár-üzletággal kapcsolatos tájékoztatójának összefoglalója karbonsemlegesség megvalósítása – középpontban az elektrifikációjával

  • A Honda a környezetvédelmi stratégiájának elsődleges céljaként arra törekszik, hogy 2040-es évekre karbonsemlegessé tegye a motorkerékpárjait, ezért felgyorsítja ezt a folyamatot, egyszersmind folytatja a belső égésű erőforrások fejlesztését, CO2-kibocsátásának csökkentését.
  • 10 vagy ennél több elektromos motorkerékpárt dob piacra a márka 2025-ig. Az előttünk álló 5 évben 1 millió ilyen típusú modellt szeretne értékesíteni a Honda világszerte, 2030-ig pedig tovább kívánja növelni az elektromos modellek éves eladását – megközelítőleg 3,5 millió példányt, ami a teljes darabszám 15%-át jelenti.
  • A legendás japán vállalat, mint a legnagyobb motorkerékpár-gyártó, arra törekszik, hogy elektromos kétkerekűi éppoly átütő élményt nyújtsanak, mint a hagyományos modellek, de magukénak tudhassák a villanyüzemű járművek minden előnyét is.

A Honda célja, hogy 2050-re karbonsemlegességet érjen el minden termék és vállalati tevékenység esetében, amelyben a Honda részt vesz. A mai napon a Honda két munkatársa, Kohei Takeuchi (Director, Executive Vice President and Representative Executive Officer) és Yoshishige Nomura (Managing Officer) tartott eligazítást a sajtó képviselőinek a motorkerékpár-üzletágat érintő tervek kapcsán.

HALLGASS TOVÁBBI EXKLUZÍV HONDA PODCASTOKAT IDE, VAGY IDE KATTINTVA!

A sajtótájékoztatón a következő témákat érintették:

  • A Honda motorkerékpárok fejlődése a karbonsemlegesség irányába

Igazodván a vásárlók szokásaihoz és elvárásaihoz, a Honda motorkerékpár-választéka a segédmotoroktól egészen a felső kategóriás, nagy köbcentis gépekig terjed és a világ számos fejlődő és fejlett országában elérhetőek termékei. A fejlődő országokban az emberek élete sokszor motorkerékpárjuktól függ, így nagy a kereslet a kimagasló használati értékű, minden nap munkára fogható, ingázásra is alkalmas modellekre. Az elektromos motorkerékpároknál a tömeg és az ár kérdése jelenti a legnagyobb problémát a fejlesztőknek, illetve az is nagyban meghatározza egy-egy elektromos modell sikerét, valamint az, hogy milyen támogatásokat, illetve korlátozásokat vezet be az adott ország kormánya, s mennyire kiépült a töltőhálózat.

Mindezek fényében a Honda felgyorsítja a motorkerékpárok elektrifikációját, mint a motorkerékpár-üzletág környezetvédelmi stratégiáinak elsődleges célját, miközben folytatja a belső égésű motorok fejlesztését is, azzal a céllal, hogy a 2040-es években valamennyi kétkerekűje karbonsemleges legyen. Ezen túlmenően a Honda továbbra is az iparág élére áll környezetvédelmi kezdeményezései tekintetében.

Belső égésű motorok további fejlesztése

Annak érdekében, hogy megvalósulhasson a karbonsemlegesség, de továbbra is elérhetőek legyenek belső égésű motorral felszerelt, kevésbé fejlett környezetben is megalkuvás nélkül használható típusok, a Honda folytatja a belső égésű motorok tökéletesítését, sőt aktívan dolgozik olyan erőforrásokon, melyek mérsékelt széntartalmú üzemanyaggal, például benzin-etanol keverékével üzemeltethetőek.

A Brazíliában nemrégiben bemutatott, többféle üzemanyaggal (E100)[1] használható modellt Indiában, az egyik legfőbb motorkerékpár-piacon is bevezeti a Honda, sőt egyéb ún. flex-fuel járművek is érkeznek majd 2023-ban (E20)1 és 2025-ben (E100)1.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!