A Honda Motorcycle az elektrifikációra és a karbonsemlegessége fókuszál
- Kezdeményezések az elektromos átállás kapcsán
Új, elektromos motorkerékpárok mutatkoznak be az egyre szélesebb vásárlói rétegek kiszolgálása érdekében
A piac növekedésével párhuzamosan a Honda is bővíti motorkerékpár-választékát, hogy a lehető legtöbb embernek kínálhasson ideális közlekedési eszközt. Legalább 10 elektromos motorkerékpárt dob piacra világszerte 2025-ig, sőt az előttünk álló öt évben 1 millió ilyen modellt szeretne értékesíteni, 2030-ig pedig továbbá 3,5 millió példányt, ami a teljes darabszám kb. 15%-át jelenti.
[1] Benzin-etanol üzemanyag. Megannyi változata létezik a 100% benzintől a 100% etanolig. Az E100 kóddal jelölt üzemanyag 100%-ban etanol, az E20 esetében 20% az etanol aránya.
A termékbevezetés részletei:
(1) Ingázásra is alkalmas elektromos járművek
Mivel a vállalkozások egyre környezettudatosabbakká válnak így egyre nagyobb lett a kereslet az üzleti célú elektromos motorkerékpárok iránt. Az ilyen igények kielégítésére dolgozta ki és kínálja ügyfeleinek a nagymúltú japán vállalat a Honda e:Business Bike sorozatot, és ezzel összhangban felgyorsította a kifejezetten üzleti felhasználásra gyártott elektromos motorkerékpárok globális bevezetését.
A Honda e: Business Bike járművei a Honda Mobile Power Pack (MPP) cserélhető akkumulátoraival rendelkeznek – így kiválóan megoldják a hatótávolsággal és a töltési idő okozta problémákat, melyek kulcsfontosságúak az elektromos motorkerékpárok széles körű használatának megvalósításához – és ezek a modellek ugyanakkor kiválóan megfelelnek az üzleti célú alkalmazásnak, például kis csomagok kézbesítésére is használhatóak. Amellett, hogy e sorozat modelljét a Japán Post[2] és a Vietnam Post Corporation[3] számára biztosítja a kézbesítéshez, a Honda jelenleg közös kísérleteket folytat a Thailand Post Company Limited[4] társasággal, és azt tervezi, hogy még ebben a hónapban megkezdi a Benly e: gyártását és értékesítését Thaiföldön.
Magánszemélyeknek két ingázó-EV-t készül bevezetni a vállalat 2024-2025 között, ezek Ázsiában, Európában és Japánban egyaránt megjelenhetnek a kereskedésekben. A Honda a jövőbeli piaci környezetet, a felhasználási módokat és a technológiai fejlesztéseket figyelembe véve számos személyes használatra szánt modellt vizsgál, beleértve a cserélhető akkumulátorok mellett áramforrással felszerelt modelleket is.
(2) Ingázásra is alkalmas EM[5]– és EB[6]-modellek
Jelenleg az elektromos motorkerékpárok több mint 90%-a, azaz 50 millió jármű sorolható EM- (electric moped, EM azaz elektromos moped) és EB-kategóriába (electric bicycle, EB, azaz elektromos kerékpár). Legnagyobb piacuk kétségtelenül Kína, ahol a közlekedés kényelmes és megbízható formájaként tekintenek az EM- és EB-használatra. Ezt figyelembe véve a Honda úgy határozott, hogy fokozza helyi fejlesztői tevékenységét, illetve a fejlesztés sebességét. Tekintettel a globális EM- és EB-piac folyamatos bővülésére, a Honda öt kompakt, egyszersmind megfizethető EM- és EB-modellt dob piacra 2022-től 2024-ig, ezek Ázsiában (pl. Kína és Japán) és Európában is megvásárolhatóak lesznek.
(3) Szórakoztató célú elektromos járművek
A Honda szórakoztató célú, azaz FUN kategóriába sorolt motorkerékpárokat is fejleszt. Ezek alapját az ún. FUN EV platform adja, erre épül majd 3 nagy elektromos motorkerékpár, ami az USA-ban, Japánban és Európában mutatkozik be 2024-ben és 2025-ben. Szintúgy jelentőségteljes lépés a japán gyártó részéről, hogy a hamarosan elkészül a KIDS EV névre keresztelt elektromosmotor-platform, amelyet kifejezetten gyerekmotorokhoz szánnak.
Az elektromos motorkerékpárok térnyerését a nagy hatékonyságú Monozukuri fokozza
A Honda a belső égésű motorokkal hajtott modellek alapjainak fejlesztése és alkalmazása során a Monozukurit (magyarul: az alkotás művészete) követte, mely kidolgozásának alapjait a Honda páratlanul gazdag motorkerékpár-gyártói tapasztalata adta. Célja, olyan elektromos motorkerékpár platformokat kifejlesztése és alkalmazása, amelyek az elektromos járművek három fő komponensét – az akkumulátort, a vezérlőegységet (PCU) és a villanymotort – kombinálják a motorkerékpár karosszériájával. Így az új, elektromos motorkerékpárok vezetése éppoly szórakoztató lesz, mint a hagyományos kétkerekűeké, és árban is felveszik a versenyt a klasszikus, belső égésű motorral felszerelt modellekkel.
A legfőbb részegységnek tekinthető akkumulátorokat maga kívánja fejleszteni a márka, beleértve a szilárdtestest is, melyeken most is gőzerővel dolgoznak a Honda mérnökei
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!