A Honda Motorcycle az elektrifikációra és a karbonsemlegessége fókuszál
- Kifinomult és stresszmentes elektromosmotorkerékpár-használat
Kezdeményezések az infrastruktúra-fejlesztés és a szabványos akkumulátorok kapcsán
Az elektromos jármű széles körű elterjedéséhez elengedhetetlen az infrastruktúra és a szabványos akkumulátorok fejlesztése.
(1) Az akkumulátormegosztás széles körű elfogadása
A Honda együttműködési megállapodásokat kötött Indonéziában, az egyik legnagyobb motorkerékpár-piacon, hogy akkumulátormegosztó szolgáltatást indíthasson, illetve működtethessen, ezáltal hozzájáruljon az MPP-alapú (Mobile Power Pack) mobilitási rendszer kialakulásához. Az akkumulátormegosztás jelenleg Balin működik.
Indiában a riksaként ismert háromkerekű személyszállítási eszközökhöz készül akkumulátormegosztási rendszert kialakítani a Honda. A tervek szerint hasonló rendszereket hoz majd létre a márka egyéb ázsiai országokban is.
Japánban ez év áprilisában az ENEOS Holdings, Inc. és a négy nagy japán motorkerékpár-gyártó közösen létrehozta a Gachaco, Inc. társaságot, amely szabványosított, cserélhető akkumulátorok megosztási szolgáltatását fogja nyújtani elektromos motorkerékpárok számára, valamint fejleszti azszolgáltatáshoz szükséges infrastruktúrát. A vállalat azt tervezi, hogy idén ősszel megkezdi motorkerékpár-akkumulátor megosztási szolgáltatását.
(2) Akkumulátorszabványosítás
Japánban a négy legnagyobb japán motorkerékpár-gyártó[7] a JASO TP21003 irányelv alapján megállapodott a cserélhető akkumulátorokra vonatkozó közös előírásokról.
A Honda a cserélhető akkumulátorok szabványosításán dolgozik, miközben részt vesz egy európai akkumulátor-konzorciumban[8] és egy indiai partnercéggel is együtt dolgozik.
Jelentősebb szerepvállalás a szoftvertechnológiák területén
Hogy a lehető legtöbbet nyújthassanak az elektromos motorkerékpárok, az idén áprilisban útjára indított üzletfejlesztési stratégia nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a Honda olyan gyártóvá váljon, ami nemcsak egyszerűen eladja „hardvereit”, hanem folyamatosan bevételt hozó hardver–szoftver kombinációkat dolgoz ki és tesz elérhetővé.
Ennek érdekében létrehozta a szoftverfejlesztésre szakosodott Drivemode[9] leányvállalatot, amelynek célja, hogy fokozza az értékteremtést ezen a területen. Első lépésként a 2024-ben érkező, új, elektromos ingázómotor elektronikai rendszerét fejlesztik tökélyre a hondások. Ennek keretein belül ultramodern kommunikációs eszközök kerülnek a modellbe, fedélzeti rendszere pedig a hatótávolság alapján tervezi az útvonalakat, megjeleníti a töltőpontokat, segít a biztonságos vezetésben és folyamatos ügyféltámogatást nyújt.
Az új, mobilkommunikációra alkalmas Honda-platformok a jövőben egymással is képesek lesz információt cserélni, így még több értéket teremthetnek a felhasználóknak és a vásárlóknak.
[2] Japán posta
[3] Vietnámi posta
[4] Thaiföldi posta
[5] Elektromos moped kategória. Maximális sebesség: 25km/h – 50km/h
[6] Elektromos kerékpár-kategória, az akkumulátoros rásegítésű segédmotoros kerékpárokat nem foglalja magában. Végsebesség: 25 km/h-ig.
[7]. A Society of Automotive Engineers of Japan, Inc. (JASO) TP21003 számú műszaki dokumentuma, az „Irányelv az elektromos kétkerekű járművek cserélhető akkumulátoraihoz”.
[8] A cserélhető akkumulátoros motorkerékpár-konzorcium (SBMC) az elektromos motorkerékpárok és más kisméretű elektromos mobilitási termékek széles körű elterjedésének elérése érdekében jött létre.
[9] Okostelefon-alapú kommunikációs szolgáltatások szoftvereinek fejlesztője.