A Hyundai a legmagasabb rangú elismerésben részesült a Top Gear Awards díjátadóján
- A Top Gear éves díjátadóján összesítésben a Hyundai i20 N bizonyult az Év Autójának, a világ legpatinásabb gyártóinak típusait utasítva maga mögé
- A Hyundai Motor elnyerte az Év Autógyártója címet, amellyel a modellválaszték rendkívüli sokszínűségét, a típusok változatos karakterét ismerték el
A Hyundai Motor a Top Gear 2021. évi díjátadóján a legmagasabb rangú elismerésben részesült: az i20 N-t megválasztották az Év Autójának, míg a Hyundai az Év Autógyártója lett, köszönhetően a márka piacvezető modellkínálatának.
Az i20 N a közelmúltban a Top Gear ‘Speed Week’ tesztjén is diadalmaskodott, ahol egy mindenre kiterjedő, alapos tesztsorozat végén az első helyen végzett a huszonhat modellből álló mezőnyben, és ezzel elnyerte az Év Sportautója címet. A Top Gear tapasztalt szerkesztői mellett Chris Harrist és a STIG-et is felvonultató zsűri azt követően koronázta végső győztessé az i20 N-t, hogy az kíméletlen próbatételek hosszú során keresztül állta a sarat a világ legpatinásabb autógyártóit felvonultató mezőnyben. Az i20 N végül lélegzetelállító vezethetőségével és kiegyensúlyozott képességeivel győzte meg a bírákat.
„Hatalmas megtiszteltetés, hogy egyszerre két ilyen rangos elismerésben részesültünk a világ egyik legbefolyásosabb, legszórakoztatóbb autós kiadványának a díjátadóján. Különösen értékessé teszi az elismerést, hogy akkor érkezett, amikor a Hyundai márka erősebb, mint valaha.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Company alelnöke és globális marketing igazgatója. „Tudjuk, hogy a Top Gear csapata rendkívül magas elvárásokat támaszt az autókkal szemben, és kivételesen magasra helyezi a lécet, így az Év Autója díj elnyerése különösen szép teljesítménynek számít az i20 N részéről. Ami az Év Autógyártója címet illeti, az jól igazolja, hogy a Hyundai a megfelelő irányba halad az intelligens mobilitási szolgáltatóvá válás útján. A Hyundai szervezetének minden egyes tagja büszke lehet erre az elismerésre.”
„A Top Gear Awards az autóipar legkiválóbb szereplőit és termékeit díjazza.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Az Év Autógyártója cím arra utal, hogy nem csak ügyfeleink értékelik nagyra azt a szakadatlan munkát és piacvezető szerepvállalást, amellyel márkánk progresszív szellemiségét követve a jövőbeli mobilitásra való átállás élharcosaként dolgozunk, hanem a szaksajtó munkatársai is. Itt azonban nem ért véget a küldetésünk. Az autóipar a teljes átalakulás folyamatában van, és mi ennek a változásnak az élén kívánunk menetelni.”
„Magam is büszke ügyfele vagyok az N márkának, így különösen nagy lelkesedéssel fogadtam, hogy a világ 26 leggyorsabb autója közül a vadonatúj i20 N bizonyult a Top Gear ‘Speed Week’ bajnokának, ami kétségtelenül hozzájárult a végső elismerés: az Év Autója cím megszerzéséhez.” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Company motorsport részlegének N márkáért felelős igazgatója. „Az N a jövőben is következetesen ragaszkodni fog ahhoz, amiben a legjobb, hogy ezzel világszerte meghódítsa az autózásért rajongó ügyfelek szívét.”
„Miután a Speed Week tesztsorozaton lesöpörte a pályáról huszonöt vetélytársát, és ezzel elnyerte a rangos Év Sportautója címet, már tisztában voltunk azzal, milyen ragyogó autó az i20 N.” – kommentálte az i20 N Év Autója díját Jack Rix, a Top Gear magazin szerkesztője. „Az Év Autója címet azonban egyetlen autó sem nyerheti el anélkül, hogy meggyőzné a zsűrit általános kiválóságáról. Miután tehát az i20 N a brit versenypályákon és az országúton egyaránt remekelt, úgy döntöttünk, bedobjuk a mélyvízbe, és kalandtúrára indultunk vele Ausztrália végtelen pusztaságaiban. Itt aztán kiderült, hogy az ültetett, sportos kisautó a nyomasztóan hatalmas távolságokon is megőrizte kényelmét, és még a mosódeszka-szerű, extrém rázós útszakaszokon sem jött zavarba. Hiába került messze a komfortzónájától, a Hyundai kisautója olyan remekül teljesített, hogy nem volt más választásunk, mint kikiáltani az Év Autójának.”
Ezen túlmenően a Top Gear stábja a Hyundai teljes modellkínálatára jellemző sokoldalúságot is elismeréssel illette, amikor az Év Autógyártója címet adományozta a márkának.
„Ismerős a helyzet, hiszen a Hyundait már három éve is az Év Autógyártójának kiáltottuk ki. Akkor három lenyűgöző termékével nyerte el az elismerésünket: egy részük vad volt (az i30 N sportos ferdehátú), míg mások barátságosak (a hibrid IONIQ és a tisztán elektromos KONA Electric). Ezek a mai napig kaphatók, sőt, ma sokszínűbb a Hyundai palettája, mint valaha. Idén a Hyundai modellek zavarba ejtő sokoldalúsága nyerte el a tetszésünket, a sportos ferdehátú modellektől (i30 N, i20 N) a sportos crossoverig (KONA N), a hidrogén üzemanyagcellás szabadidőjárműtől (NEXO) a villanyautóig, ami minden versenytársánál jobban néz ki (IONIQ 5)… A Hyundai minden asztalnál nyertes lapokkal játszik. Jó ideje tudjuk, hogy hamarosan eljön a koreaiak ideje. A jövő idő immár indokolatlan. Itt vannak, és mindent jobban csinálnak, mint a többiek.” – fűzte hozzá a Hyundai Év Autógyártója címéhez Jack Rix, a Top Gear magazin szerkesztője.
Jogi nyilatkozat: CO2– és károsanyag-kibocsátási információk
- A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt Hyundai i20 N 1.6 T-GDI (204 LE) vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása 6,9 l/100 km; vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása 158 g/km (WLTP értékek)
- A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt Hyundai i30 N 2.0 T-GDI (250 LE) vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása 7,7 l/100 km; vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása 175 g/km (WLTP értékek)
- A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt Hyundai i30 N 2.0 T-GDI (280 LE) vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása 8,0 l/100 km; vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása 182 g/km (WLTP értékek)
- Az N DCT sebességváltóval szerelt Hyundai i30 N 2.0 T-GDI vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása 8,4 l/100 km; vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása 191 g/km (WLTP)
- A Hyundai IONIQ Hybrid vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása 5,2-4,4 l/100 km; vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása 119-100 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai KONA Electric 39,2 kWh: 14,3 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai KONA Electric 64 kWh: 14,7 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- A DCT sebességváltóval szerelt Hyundai KONA N 2.0 T-GDI (280 LE) vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása, 8,5 l/100 km; vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátás: 194 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú hidrogénfogyasztás, Hyundai NEXO 0,95 kg H2/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD, 16,7 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD, 18,1 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 16,8 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 17,9 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 17,7 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 19,0 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)