A Hyundai Motor Group Connected Car szolgáltatásait már tízmillió előfizető használja világszerte

Simplified rolled up Daily news newspaper vector icon illustration

  • Mindössze egy évvel és tíz hónappal az ötmilliós mérföldkő elérését követően a Hyundai Motor Group Connected Car szolgáltatásainak globális előfizetői bázisa elérte a tízmilliós létszámot; a várakozások szerint 2026 végére már húszmillióan fogják használni azokat
  • A Bluelink, a Kia Connect és a Genesis Connected szolgáltatások globális bevezetésével növekedésnek indult a külpiaci előfizetők számára
  • A Hyundai Motor Group a jövőben a délkelet-ázsiai piacokra is kiterjesztheti a Connected Car szolgáltatásokat, megerősítve meghatározó globális szolgáltatókkal kötött együttműködési megállapodásait
  • A Connected Car szolgáltatások köre bővülni fog, amint az autógyártó átáll a szoftver alapú gépjárművekre

A Hyundai Motor Group (a Csoport) bejelentette, hogy a Connected Car szolgáltatások globális előfizetőinek száma ebben a hónapban átlépte a tízmilliót. Miután az előfizetői bázis 2021 augusztusára ötmilliósra bővült, mindössze további egy évre és 10 hónapra volt szükség ahhoz, hogy a Csoport elérje ezt a mostani mérföldkövet. Ez a gyors növekedés elősegíti a Csoport szoftver alapú gépjármű (Software-Defined Vehicle, SDV) stratégiájának felgyorsítását.

A Connected Car szolgáltatások vezeték nélküli hálózatokon keresztül biztosítanak olyan fedélzeti infotainment funkciókat és okostelefonos alkalmazásokat, amelyeken keresztül a vezető kényelmesen teremthet kapcsolatot járművével. Ezek a szolgáltatások mára túlléptek az olyan, alapvető szolgáltatásokon, mint a valós idejű navigáció, a hangfelismerés, vagy a jármű távvezérlés, és olyan innovatív képességekkel vértezik fel a járműveket, mint a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA), a járműből indított díjfizetés, vagy az audio/video streaming. A Hyundai Motor, a Kia és a Genesis jelenleg közösen működteti a Bluelink, Kia Connect és Genesis Connected szolgáltatásokat.

„Az SDV korszakra való átállás felgyorsítása érdekében olyan szoftver-technológiákra koncentrálunk, amelyek segítségével fennakadások nélkül biztosíthatjuk az online kapcsolatot minden utazás során.” – mondta Hae-Young Kwon, a Hyundai Motor Group infotainment-fejlesztő központjának alelnöke. „Az ökoszisztémát kibővítve még inkább személyre szabott mobilitási szolgáltatásokat nyújthatunk ügyfeleinknek.”

A Csoport 2003-ban, a koreai piacon vezette be első hálózatba kapcsolt jármű (Connected Car) szolgáltatását, amelyet azóta a világpiacokra is kiterjesztett. A külpiacokon először az Egyesült Államokban, 2011 júniusában vezették be a szolgáltatásokat. Ezt később Kína, Európa, India, majd legutóbb Szingapúr követte; a Connected Car szolgáltatások jelenleg több mint ötven országban elérhetők.

A globális előfizetői szám 2018 májusában lépte át az egymilliót. 2021 augusztusában öt-, 2022 októberében pedig már nyolcmillióan használták a szolgáltatásokat. Az előfizetők száma mostanra lépte át a tízmilliót, a szolgáltatások népszerűsége gyors ütemben nő. A szolgáltatások globális piacának bővülésével Koreán kívül immár több új előfizetőt regisztrálnak, mint a Csoport hazai piacán.

Ha folytatódik ez a növekedési trend, a Csoport várakozásai szerint 2026 végére a nemzetközi és koreai előfizetők száma átlépheti a 20 milliót.

A Csoport a jövőben Délkelet-Ázsiára is kiterjesztheti Connected Car szolgáltatásait. Ehhez a világ vezető szolgáltatóival kötne szorosabb együttműködési megállapodást, hogy olyan innovatív szolgáltatásokat fejlesszen ezekre a piacokra, amelyek kielégítik a felhasználók változatos elvárásait.

Ezen túlmenően a várakozások szerint a Csoport szoftver alapú járműrendszerekre (SVD) történő átállásával párhuzamosan még fejletté válnak majd a Connected Car szolgáltatások. A csoport 2022 októberében, a „szoftver korának feltárása” című rendezvényen ismertette SDV jövőképét és stratégiáját. Itt azt is bejelentette a cégcsoport, hogy minden leendő modellükben elérhetővé teszik a vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítést.

A Csoport egy domain-központú architektúrára építkezve négy tartományba integrálja járművezérlő egységeit: ezek az elektronikus és kényelmi funkciók; a menetteljesítmények; az infotainment, valamint a fejlett vezetőtámogató rendszerek. A várakozások szerint ez a rendszer idővel egy egységesített vezérlést lehetővé tevő, központosított architektúrává fejlődhet.

A Csoport ezen túlmenően az átfogó ügyfélélmény szempontjait figyelembe véve olyan szoftvereket és kapcsolódó eszközöket is fejleszt, amelyeknél a mobilitási eszközök különböző szolgáltatásokhoz kapcsolódva egy új mobilitási ökoszisztémát hoznak létre, és amelyekben a mobilitásra vonatkozó, tartalmas adatok és a mesterséges intelligencia alapú technológiák a felhasználó szándékait értelmezve képesek lesznek természetes módon összekapcsolni az élmények minden szintjét.