A Hyundai N Vision 74 és RN22e koncepcióautók a Top Gear versenypályán
Ollie Kew, a Top Gear Magazine szerint az autóipar történetének nagy könyvében a koreaiak írták a legújabb fejezetet. A Hyundai a maga részéről a folyamat során a legváratlanabb módokon tolta a borítékot. Az N Vision 74 és RN22e koncepcióautók ennek a nem szokványos gondolkodásmódnak a részei, és Kew szerint még lenyűgözőbbek a pályán, mint amire számított.
Ez a két autó egymás mellett jött ki a Hyundai legutóbbi N napján. Az N Vision 74 egy hatalmas méretarányú mérnöki tesztpad. Nemcsak szuper-retró sziluettje van, de ezt a formát egy nagyon egyedi hidrogén-elektromos hajtáslánc párosítja, amely 670 lóerőt (499 kW) ad le. A részletek kissé megdöbbentőek, és itt olvashatsz egy mélyreható róluk.
A pálya körül Kew azt mondja, hogy nem csak nagyon boldog, hanem nagyon önbizalmat is kelt. Valójában annyira lebilincselő és gyors, hogy kifejezetten azt mondja, hogy az AMG és a BMW M munkatársai jobban vigyáznak. Az egyetlen probléma az, hogy mivel teljesen elektromos, nehéz pontosan hallani, mikor vagy a szélén, amíg el nem éred. Szerencsére az RN22e valóban foglalkozik ezzel a problémával.
Az N Vision 74-től eltérően az RN22e hagyományos akkumulátoros elektromos jármű, és sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy gyártásba kerül. Ráadásul sokkal több zajt ad. Nemcsak az elektromos motor hangosabb, de az RN22e hamis zajt is hallat. Ezenkívül olyan lapátváltókat is tartalmaz, amelyek hamis fokozatokkal váltanak, hogy zsigeribb és hagyományosabb vezetési élményt nyújtsanak.
Kew szerint ez valóban hasznos annak megértésében, hogy mi történik az útfelületen, és hogy a kanyarban motoros fékezés céljával történő „lekapcsolás” intuitív és könnyen használható. Még azt is megengedi neki, hogy hibázzon, és ezt szereti. Más szinten működik, mint a legtöbb elektromos jármű.
Teljesen egyértelműnek tűnik, hogy a Hyundai maga is más szinten áll, mint a többi elektromos járműgyártó e koncepciók tekintetében. Nemcsak merészek, de úgy tűnik, jobban is a sofőrre koncentrálnak. Bármelyik nap erre koccintunk.