A képgalériáink után ezúttal szövegben is Peugeot 508 Sport Engineered Concept

A mostani tanulmánynál a PEUGEOT SPORT két másik – előfutárnak is tekinthető – elektromos koncepció-autóval szerzett tapasztalatára támaszkodott:

  • a különösen hatékony 208 HYbrid FE (2013) a GTi-s teljesítmény mellett az akkori legkisebb belső égésű motorénál alacsonyabb fogyasztási és emissziós értékeket tudott felmutatni. A számos fejlesztésnek köszönhetően a CO2-kibocsátást 46 g/km-re sikerült letornázni, miközben a 0–100 km/h-ra való gyorsulás mindössze 8 másodpercet vett igénybe,
  • a 308 R HYbrid tanulmány (2015) kimagasló teljesítményével hívta fel magára a figyelmet: 500 LE összesített teljesítmény, 730 Nm nyomaték és mindössze 4 másodperc alatt elért 100 km/h-s sebesség.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány a fenti eredményeken kívül a legújabb műszaki vívmányokra is épít, teljesítmény, hatékonyság és elevenség kivételes összhangját valósítva meg ezzel.

Csúcstechnológia és teljesítmény

A PEUGEOT SPORT mérnökei a három különböző motor (PureTech 200, egy 110 lóerős első és egy 200 lóerős hátsó villanymotor), a kétféle energiaforrás és a négykerékmeghajtás kombinálásával látványos gyorsulásokat és 500 Nm maximális nyomatékot tudtak biztosítani. E jellemzőknek köszönhetően az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány egy 400 lóerős belső égésű motorral szerelt modellel is felveszi a versenyt:

  • 0–100 km/h: 4,3 s
  • 0-400 m: 12,5 s
  • 0-1000 m: 23,2 s
  • 80–120 km/h: 2,5 s
  • 80–180 km/h: 9,3 s
  • Végsebesség: 250 km/h

És mindez mindössze 49 g/km CO2-kibocsátással jár együtt (WLTP).

A fékrendszer is a fenti teljesítményértékekhez igazodik: az alumíniumcsészére szerelt, 380 mm-es hűtött első tárcsafékeket fix féknyeregben csúszó négy (38 és 41 mm átmérőjű) fékdugattyú fogja közre.

Az új PEUGEOT 508 kitűnő padlólemezén végrehajtott speciális beállításoknak köszönhetően alacsonyabb lett a hasmagasság, új a csillapítási mechanizmus, és elöl 24 mm-rel, hátul 12 mm-rel lett nagyobb a keréktávolság. A kormánymű is pontosabb, ami nagyobb hatékonyságot és fokozott vezetési élményt eredményezett.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány nagy teljesítményű Michelin gumikkal van felszerelve: a 245/35 R20-as Pilot Sport 4S abroncsok kivételesen jól tapadnak.

„Egy minden eddiginél sportosabb PEUGEOT termékcsaládot fogunk létrehozni. Régi álmunk ez, amit a villamosítással most meg is tudunk valósítani.”

Bruno FAMIN, a PEUGEOT SPORT igazgatója

Mindenből a legjobbat!

A tervezett nagy teljesítményű villamosított termékcsalád filozófiájának megfelelően az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmánnyal egy többregiszteres, sokféle érzéki benyomással szolgáló új világ tárul fel.

A vitathatatlanul nagy teljesítményhez a plug-in hibrid technológia előnyei is társulnak. A hatékony, 11,8 kWh-s akkumulátorral teljesen elektromos üzemmódban akár 50 km-t is meg lehet tenni (WLTP).

Sport üzemmódban a hagyományos és a villanymotorok teljesítménye egészen 190 km/h sebességig összeadódik, ami minden körülmények között bravúros gyorsulásokat eredményez.

Hihetetlen élvezet egy példásan környezetkímélő autóban!