A következő generációs elektromos járműveket új virtuális környezetben fejlesztik
- Az rFpro mérnöki szintű digitális ikerpárt hoz létre a híres Nardò kezelő áramkörből
- A nagyfelbontású virtuális modell lehetővé teszi a járműfejlesztés előrehaladását
a pályán történő érvényesítés előtt - Lehetővé teszi a járműgyártók számára, hogy optimalizálják a dinamikus teljesítményt és
akkumulátor- és motortervezési kompromisszumok a fizikai prototípus előtt
Az Egyesült Királyság szoftverspecialistája, az rFpro rendkívül pontos virtuális modellt fejleszt a kezelõpályáról a híres olaszországi Nardò Technikai Központban. A digitális ikerpár lehetővé teszi a járműgyártók számára, hogy felgyorsítsák a következő generációs elektromos járműplatformok fejlesztését azáltal, hogy egy teljesen reprezentatív virtuális környezetben tesztelik őket, mielőtt az eredményeket a pályán összevetnék és validálnák.
Matt Daley, az rFpro műveleti igazgatója szerint „Ahogy az ipar az ICE-ről az elektromosításra tér át, a járműdinamikusoknak újra kell írniuk szabálykönyvüket. „Az elektromos hajtáslánc és az alváz kölcsönhatása jelentősen eltér a hagyományos motorokétól. Ennek eredményeként a járműdinamikai mérnökök szeretnék felgyorsítani a változás megértését, hogy megelőzzék a későbbi fejlesztési ciklus során felmerülő problémákat.”
Az rFpro új, a Nardò kezelési áramkör digitális ikerpárja lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy a tervezési ciklus elején mennyiségileg értékeljék és összehasonlítsák a jármű teljesítményét. Ez magában foglalja a motor típusa és mérete közötti kompromisszumot az akkumulátor méretével szemben, hogy megfeleljen a hatótávolság és a gyorsulási céloknak. Lehetővé teszi a „hurokban” vezető szimulációkat is további szubjektív értékelésekhez, mint például az utazás és a kezelhetőség.
A Nardò Műszaki Központ a világ egyik vezető bevizsgálóhelye, és a főbb autógyártók számára kitűnő forrás. 6,2 km hosszú kezelhető pályája 1 km egyenest és 16 kanyart tartalmaz, változó sugárral és sebességgel. Híres elrendezése, amely címereket, domborulatokat és járdaszegélyeket tartalmaz, ideálissá teszi új alváztechnológiák fejlesztéséhez.
Ahhoz, hogy fejlesztési eszközként hatékony legyen, a digitális ikernek pontosan korrelálnia kell a való világgal. Az rFpro fázisalapú lézerszkennelési felmérési adatokat használ fel, hogy körülbelül 1 mm-es pontosságú modelleket hozzon létre Z (magasság) és X és Y (pozíció) pontokban.
Az rFpro szoftverének alapvető jellemzője a TerrainServer felületmodell, amely lehetővé teszi a nagy felbontású felület szimulációját. A pontalapú mintavételi módszerek által kihagyott részletes felületi információk rögzítésével a TerrainServer nagyon magas korrelációt tesz lehetővé a fizikai tesztelés során használt tényleges útfelületekkel. Ez lehetővé teszi a digitális modell járműdinamikai alkalmazásokhoz való használatát, még azt is, hogy vezetési és másodlagos futási kísérleteket hajtsanak végre valós idejű modellekkel vezetési szimulátorokon.
„A Nardò próbatere világszínvonalú, ellenőrzött környezet a pályaalapú járműdinamika fejlesztéséhez” – mondta Daley. „Egy hihetetlenül részletes digitális modell az ügyfelek folyamatos szoftverfejlesztési eszközláncának szerves részévé válik, jelentősen csökkentve a teljes mérnöki fejlesztési és érvényesítési időt – és ezáltal a költségeket is.”
„A kezelhetőségi pályánk digitális ikerpárjának létrehozásával lehetővé tesszük a gyártók számára, hogy felgyorsítsák futóműfejlesztési programjaikat olyan rendszerekre vonatkozóan, mint a felfüggesztés, a kormányzás és a fékrendszer” – magyarázta Antonio Gratis, a Nardò Műszaki Központ ügyvezető igazgatója. „A szimuláció révén tovább és gyorsabban haladhatnak a fejlesztési folyamatban, és kiforrottabb dizájnnal érkezhetnek a pályára, produktívabban kihasználva a rendelkezésre álló pályaidőt. A speciális beszállítók, például a gumiabroncs-gyártók részéről is tapasztalunk keresletet, akik folyamatosan igyekeznek csökkenteni a fejlesztések átfutási idejét.”
Az rFpro digitális ikertestvére, a Nardò irányítópályája a világ legnagyobb digitális modellek könyvtárának legújabb tagja lesz, amely próbapályákat, tesztpályákat és több ezer kilométeres változatos valódi utakat tartalmaz. Az rFpro az iparág legnyitottabb szimulációs szoftvercsomagja, amely járműmodellek és vezetési szimulációs platformok széles skálájával kompatibilis.
A Nardò kezelhető pályája a meglévő pályák legnagyobb kihívást jelentő jellemzőit egyesíti bizalmas környezetben, távol a nyilvánosságtól. Elrendezésének köszönhetően az egyik leghíresebb tesztelési lehetőség elérhetővé tette, mivel az áramkör a főbb autógyártók számára elérhető forrás.