A KTM 1390 Super Duke R EVO bemutatkozása – The Beast

A 2024-es KTM 1390 SUPER DUKE R és a KTM 1390 SUPER DUKE R EVO figyelmeztetés nélkül betörtek a Naked szegmensbe, egyértelmű üzenetet küldve a versenynek; Egy új BEAST lesett.
2024-ben a 30 ÉVE DUKE, a vadonatúj KTM 1390 SUPER DUKE R és csúcstechnológiás istállótársa, a KTM 1390 SUPER DUKE R EVO az eddigi legfélelmetesebb iterációikká fejlődött.

A számok elmondják a történetet: 1350 köbcentiméter, 190 LE 10 000 ford./perc mellett, 145 Nm forgatónyomaték 8000 ford./perc mellett, tiszta vadsággal hasítanak bele az aszfaltba – egy új, agresszívabb megjelenéssel. A lenyűgöző figuráktól eltekintve azonban az erő földhöz juttatásának hatékonysága teszi még erősebbé.

2024-ben a THE BEAST feltűnő aposematikus fejlődésen ment keresztül, egyértelmű figyelmeztető üzenetet küldve mindenkinek, aki elég bátor ahhoz, hogy felvállalja. A vadonatúj LED-es fényszóróegység dominál, az új tankspoilerek és a hozzáadott szárnyak jelzik, hogy ezzel nem szabad vacakolni. A tovább csökkentett segédkeret burkolat megszünteti a féklámpát, így még élesebb, tisztább megjelenést és vezetési élményt nyújt. Alacsonyabb általános profiljával és nagyobb hangsúlyt fektetve a kompakt vázra, a KTM 1390 SUPER DUKE R izmosabbnak és agresszívabbnak tűnik, mint valaha. Röviden: a KTM a magasság csökkentésével javította a hozzáállást.

Az újratervezett légbeömlő és légdoboz átdolgozott üzemanyagtartályt tartalmaz, 17,5 literes teljes űrtartalommal, ami 1,5 literrel több az elődhöz képest. Ez nemcsak 300 km-re növeli a hatótávolságot, hanem fontos ergonómiai funkciót is ellát. A grammokra való vadászat során minden panelt az optimális vastagságra kalkuláltak, és ahol lehetséges, minimálisra csökkentették, új tankspoilerekkel és hozzáadott szárnyakkal, amelyek növelik a leszorítóerőt.

A legnagyobb vizuális hatást azonban a könnyű és „okos” fényszóró-kialakítás teszi lehetővé. Az előző egységnél közel 700 g-mal kisebb súlyú, idegenszerű kialakítású, vadonatúj agresszív tükröződést kölcsönöz a KTM 1390 SUPER DUKE R-nek. A helyzet- és nappali menetlámpák a fényszóró profilján helyezkednek el, amely a műszerfalba integrált fényérzékelőnek köszönhetően automatikusan beállítja az intenzitást a környezeti fényviszonyoknak megfelelően.

Ezenkívül a KTM 1390 SUPER DUKE R és a KTM 1390 SUPER DUKE R EVO alapfelszereltségként fel van szerelve Coming Home fény funkcióval. Itt a fényszóró bekapcsolva marad a gyújtás kikapcsolása után is a jobb láthatóság érdekében. Ez nem csak megvilágítja a környezetet, hanem bizonyos szintű biztonságot is nyújt a sötét területeken történő parkoláskor.

Ennek a vadállatnak megnagyobbodott szívre volt szüksége, hogy lépést tudjon tartani izmos kiállásával. Az LC8 frissített változatával büszkélkedhet, amely területét tovább jelöli alfaként. A furat 110 mm-re nőtt, így 1350 köbcentiméteres lökettérfogat érhető el, a hengerfejekbe integrált vadonatúj bütykös kapcsolóval. Ez nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít a teljes fordulatszám-tartományban, és differenciáltabb üzemanyag-leképezést tesz lehetővé, hogy megfeleljen a legújabb EURO 5+ emissziós előírásoknak.

Ezt az erőt az új, könnyű, kettős összetételű MICHELIN Power GP abroncsok, valamint az új WP APEX lengéscsillapító, amely teljesen állítható, lehetővé téve a nagy és alacsony sebesség külön-külön történő beállítását, a visszapattanást és a szerszám nélküli elő-beállítást. terhelés beállítása. A továbbfejlesztett DCC-beállítások jobb nyomásegyensúlyt biztosítanak, ami kevesebb kompromisszumot eredményez a felfüggesztés kényelme és a teljesítmény között, míg az új, 48 mm-es WP APEX Open Cartridge villa osztott funkcióval optimalizált beállításokat biztosít.

A KTM 1390 SUPER DUKE R EVO-n azonban a felfüggesztés kezelése teljesen új szintre emelkedik a WP Semi-Active Technology (SAT) legújabb generációjával. A piac legfejlettebb felfüggesztési rendszereként elektronikusan vezérelt mágnesszelepekkel rendelkezik a változtatható csillapítás érdekében, amely széles állíthatóságot biztosít – a maximális kényelemtől a sínre kész merevségig.

Itt az SCU (felfüggesztésvezérlő egység) valós időben igazítja a lengéscsillapítás mértékét a mágneses szelepeken keresztül, leolvasva az útfelületet és a vezető stílusát, hogy menet közben automatikusan beállítsa a felfüggesztést.

A technológiai lakoma ezzel még nem ér véget: mind a KTM 1390 SUPER DUKE R, mind a KTM 1390 SUPER DUKE R EVO debütál a frissített PERFORMANCE és TRACK MODE, köridőmérővel és telemetriai statisztikával, valamint az opcionális MOTORFÉKSZABÁLYOZÁSSAL és a frissített FÜGGÉSZÍTÉSSEL. PRO modul a KTM 1390 SUPER DUKE R EVO-hoz.

A KTM 1390 SUPER DUKE R és a KTM 1390 SUPER DUKE R EVO válogatott 30 YEARS OF DUKE színekben is elérhető lesz, ami a 2005-ös KTM 990 SUPER DUKE narancssárga színvilágára emlékeztet.

A speciálisan kifejlesztett KTM PowerParts és KTM PowerWear teljes választéka áll a versenyzők rendelkezésére, hogy személyre szabják motorkerékpárjaikat, és felkészítsék magukat a READY TO RACEPerformance-ra.

A KTM egy vadonatúj KTM 1390 SUPER DUKE R-t is ajándékba ad majd az év vége felé. A jelentkezőket arra biztatjuk, hogy látogassanak el a KTM.com oldalra, és iratkozzanak fel a KTM hírlevélre, hogy részt vegyenek a sorsoláson.

Fedezzen fel többet a 30 YEARS OF DUKE-ról és a vadonatúj, 2024-es KTM 1390 SUPER DUKE R-ről a KTM.com oldalon, vagy nézze meg a teljes kiadású videót a YouTube-on.