A Lambretta sztori (3.)
Folytatjuk az utunk a Lambretta történetében. Megismerkedhettünk Innocentivel, a Lambretta atyjával, illetve, hogy mit épített fel. A mostani rész közvetlenül a Lambretta gyártása előtti évekről szól, egy mélypontról, amit a II. világáhború okozott.
A II. Világháború alatt a Hadügyminisztérium tüzérségi szakosztálya megbízásából az Innocentikomplexum egy új hangárral és gyárrészleggel bővült, ahol töltényhüvelyeket gyártottak acélból. Emiatt elsődleges célponttá vált az ellenséges bombázóknak. 1944. április 30-án a baj bekövetkezett, óriási károkat okoztak a bombázások, így majdnem az egész telep használhatatlanná vált. Gyorsan elkezdték menteni a menthetőt, hogy legalább valahogyan működjön a gyár épen maradt része.
Bombázások után a gyár épülete, 1944.
1945 áprilisában a Szövetségesek elfoglalták a gyárat, amit csak 1946 augusztusában hagytak el, óriási károkat hagyva maguk után. Bár ezek nem voltak olyan látványosak, mint a bombázás, mégis mélyebb sebeket ejtettek a gyárnak. A harckocsik tönkretették az utakat; az elektromos berendezések, a lépcsők, a járdák mind használhatatlanná váltak. Ami mozdítható volt – csövek, vezetékek, vezérlők – mind eltűntek vagy megsemmisültek.
1946 augusztusában az Innocenti Társaság ennek ellenére elkezdte a gyár rendbe hozását, ami a károknak és az időjárásnak köszönhetően nagyon lassan haladt.
Egy korabeli visszaemlékezés erről az időszakról >>>