A Lambretta sztori (7.)
Mint azt korábban olvashattuk, a Lambretta egyre felkapottabb lett Olaszországban és a világ minden táján. Ennek hatására versenyeket kezdtek rendezni.
1951. április 14-én Romolo Ferri – ezüstérmes az 1956-os motoros gyorsulási világbajnokságon – új világrekordot állított be. Innocenti felkérte, hogy próbálja ki, mit tud a 125 ccm-es Lambretta. A Róma-Terracina – körülbelül 110 km – távolságot 190 km/h átlagsebességgel tette meg. Leggyorsabban 195,652 km/h-val száguldott – hozzá kell tenni, hogy Ferrit az útja során hátráltatták az erős széllökések. Minden jel arra mutatott, hogy a tervezők meg tudják oldani, hogy több mint 200 km/h-val menjen egy ilyen kaliberű motor. Éppen ezért a mérnökök a motor aerodinamikájára fektették a hangsúlyt, hogy a légellenállást minimalizálják.