A legfrissebb hírek a GLE-ről és a GLE Coupéról

Mercedes-AMG GLE | 2023 Mercedes-AMG GLE | 2023

A bestsellerek most még jobbak

Villamos: új dízel modellek 48 voltos rendszerrel és új plug-in hibridek
Még többet megtapasztalni: hasznos funkciók a terephasználathoz és az utánfutó üzemeltetéshez
Digitalizált: MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer most még intelligensebb
Sokoldalú: a Mercedes-Benz GLE és sportos hajtása, a GLE Coupé éppúgy alkalmas családok és szabadidő eltöltésére, mint hosszú távú utakra és rakományszállításra. Az Európában alapfelszereltséghez tartozó 4MATIC gondoskodik arról, hogy még rossz tapadási viszonyok között vagy akár 100 százalékos lejtőn terepen is át tudjon haladni. Az akár 3,5 tonnás vontatási teher1 lehetővé teszi lovas utánfutó, értékes klasszikus autó vagy nagyobb lakókocsi vontatását.

A Mercedes-Benz most frissítette a 2018-ban piacra dobott modellgeneráció külsejét, belsejét, technológiáját és felszereltségét. A frissített modellek 2023 júliusától jutnak el a márkakereskedőkhöz Európában. A motorpaletta immár teljes egészében villamosított. Ez magában foglalja a 48 voltos rendszerrel és integrált indítógenerátorral (ISG) felszerelt enyhe hibrideket, valamint a negyedik generációs plug-in hibrideket. A legtöbb modell nagyobb teljesítményű, mint az előző verziók. A legnagyobb 30 kW-os növekedés a GLE 400 e 4MATIC esetében (a GLE SUV adatai: Kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott (WLTP): 1,1-0,8 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott (WLTP): 25-19 g /km, kombinált teljesítményfelvétel, súlyozott (WLTP): 27,3-24,7 kWh/100 km)2.

A Vezetési Asszisztens csomag továbbfejlesztett speciális funkciókat tartalmaz, például az Active Distance Assist DISTRONIC, az Active Steering Assist és a Traffic Sign Assist. A 360°-os kamerával3 ellátott parkolócsomag támogatja a vezetőt, amikor párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre manőverez be és ki. Egy másik újdonság az „átlátszó motorháztető” funkció. Ha az off-road vezetési program be van kapcsolva, a központi kijelzőn egy virtuális nézet jelenik meg a jármű eleje alatt – ezzel jelentősen megkönnyítve ezt a meredek terepen. A vontatáshoz hasznos funkciók közé tartozik a Trailer Maneuvering Assist, a frissített Trailer menü a központi kijelzőn és a Trailer útvonaltervező. Használható optimalizált útvonalak megtalálására, ha pótkocsival utazik.

A GLE leszármazása az M-osztállyal kezdődött. Ezzel a Mercedes-Benz 1997-ben létrehozta a prémium SUV szegmenst. A globális siker a 2015-ben bemutatott GLE-vel folytatódott. A jelenlegi modellsorozat 2018-ban következett. A GLE és a GLE Coupé a Tuscaloosa Mercedes-Benz gyárban (USA) készülnek. .

Felszereltség: terepen való használatra és utánfutó vontatására tervezték
A legtöbb GLE sofőr csak aszfaltozott utakon vagy könnyű vagy közepesen nehéz terepen közlekedik. A Mercedes-Benz ezért újra összeállította az Off-Road Engineering Package hatókörét, hogy sokkal alacsonyabb áron kínálhassa azt a GLE tisztán belsőégésű motoros modelljeihez. A komponensek közé tartozik az aláfutásgátló és az AIRMATIC légrugózással (opcionális) kombinálva 30 milliméterrel nagyobb hasmagasság.

A jelenlegi MBUX-generáció „Off-Road Mode” funkciója olyan különleges tartalmakat varázsol vizuális élménnyé, mint a gradiens, a bukószög, az iránytű és a kormányzási szög. Az opcionális, 360°-os kamerával felszerelt parkolócsomaggal együtt kínálja az „átlátszó motorháztető” funkciót. Ha az Off-Road mód aktív, a központi kijelző virtuális nézetet mutat a jármű eleje alatt, beleértve az első kerekeket és azok kormányállását. A nézet a 360°-os kamera képeiből áll össze. Az „átlátszó motorháztető” rendkívül hasznos: lehetővé teszi a vezető számára, hogy jobban felismerje az útjába kerülő akadályokat, például nagy köveket vagy mély kátyúkat. Ez a funkció akkor is előnyöket kínál, ha rámpákon vagy hegycsúcsokon halad át.

A GLE még többet nyújt: az összkerékhajtás és a tapadásra tervezett áttétel nagy, akár 3,5 tonnás vontatási kapacitást4 és akár 140 kg-os nyelvsúlyt tesz lehetővé. A teljesen elektromos pótkocsi-csatlakozás különösen kényelmes: a csomagtérajtóban lévő gomb vagy a központi kijelző paneljén keresztül a gömbnyak a pótkocsi elektromos csatlakozóival együtt egy gombnyomással kilendül az autó alól, és automatikusan rögzíthető. üzemi helyzetben. Használat után ugyanolyan erőfeszítés nélkül visszahúzódik nyugalmi helyzetébe a lökhárító mögé. Különlegesség azok számára is biztosított, akik nem utánfutó vontatására, hanem például kerékpárok szállítására használják a tengelykapcsolót: az utánfutó csatlakozójának gömbnyakán két extra csavar található a megfelelő kerékpártartó biztonságos szállításához. Terhelhetősége 100 kg – ez azt jelenti, hogy e-bike-ok is vihetők.

A GLE és a GLE Coupé újdonsága a navigációs rendszer Trailer útvonaltervezője: a központi kijelzőn az utasok olyan útvonalakat tervezhetnek, amelyek alkalmasak a korábban meghatározott pótkocsival való közlekedésre, és nem járnak nagy tereléssel vagy időveszteséggel. Egyebek mellett figyelembe veszik az útvonal szélességét és magasságát, valamint a súlykorlátozásokat. Az utánfutó az MBUX Trailer menüjében definiálható. Ez automatikusan megjelenik, amint egy pótkocsi elektromosan csatlakoztatva van a járműhöz. A vásárlók kerékpártároló és két pótkocsi méret közül választhatnak. A sebességet is beállíthatják – Németországban például 80 vagy 100 km/h. A Trailer útvonaltervező figyelembe veszi ezeket az információkat. Különösen kényelmes: a Traffic Sign Assist csak az autó/utánfutó kombinációhoz megengedett sebességet jeleníti meg. Ha pedig a DISTRONIC és az Active Speed Limit Assist aktiválva van, a jármű most már csak a megfelelő sebességhatárig gyorsít.

A kibővített Trailer Maneuvering Assist mostantól egy kamera alapú rendszeren keresztül működik, így alkalmas a saját stabilizátorral rendelkező pótkocsikhoz is, amelyek a gördülés ellen stabilizálódhatnak. Emellett az asszisztens rendszer még könnyebbé teszi a trélerrel való manőverezést, kényelmesebb és biztonságosabb. A rendszer automatikusan szabályozza a vontató jármű kormányzási szögét 5 km/h sebességig és 15 százalékos emelkedőn. Az MBUX-ba is integrálva van, és intuitív módon kezelhető az érintőképernyőn keresztül. Amellett, hogy tolatás közben stabilizálja a kombinációt, a rendszer akár 90 fokos, szabadon választható kanyarokban is meg tudja vezetni. A vontató jármű kormányzása automatikusan működik, így a kiválasztott szög megmarad. Ez lehetővé teszi a pótkocsi pontosabb pozícionálását. A járművezetők akkor is kiválaszthatnak egy megfelelő funkciót, ha az utánfutó elérte a kívánt irányt, és egyenes vonalban kell tolatnia. A teljes manőverezési folyamat a központi kijelzőn különböző kameraperspektívákból követhető. A dinamikus vezetővonalak mutatják az utat és a jármű szélességét. A rendszert röviden betanítani kell. A vonórúd hosszának vizuális méréséhez azonban a pótkocsin nincs szükség jelölésekre. A Trailer Maneuvering Assist opcionális extra, és a GLE megvásárlása után „Over the Air” (OTA) frissítésként is feloldható.

A továbbfejlesztett térhatás-érzékelőknek köszönhetően a parkolórendszerek még jobb támogatást nyújtanak a vezetőnek manőverezés közben. Az MBUX-ba integrálva intuitívabban és gyorsabban kezelhetők. Az elődmodelltől eltérően az Active Steering Assist most vontatási módban is aktív marad. A rendszer segít a vezetőnek abban, hogy enyhe kanyarodás esetén is automatikusan a sávban maradjon.

Külső kialakítás: új nappali menetjelző lámpák
A számos részletgazdag külső változás a GLE SUV és a GLE Coupé markánsan modernebb megjelenést kölcsönöz. Az új első lökhárító nagyobb vizuális megjelenést biztosít. Két krómbetétes vízszintes lamellák futnak át a GLE hűtőrácsán. A külső légbeömlő nyílások hűtőrácsa vízszintes krómbordát kapott.

A fényszórók úgynevezett fénylobbanása a Mercedes-Benzre jellemző. Az alapfelszereltségű LED High-Performance fényszóróknál két fénypont egészíti ki a jellegzetes nappali menetjelző jelzést, míg az opcionális MULTIBEAM LED négy fénypontot tartalmaz. A tervezők a hátsó lámpák belsejét is átdolgozták: a GLE-n a fényjelzést két vízszintes blokk alkotja, a GLE Coupé-n pedig két rúd.

Az AMG Line külső már alapfelszereltség a GLE Coupé esetében. A sorozat elemei közé tartozik a krómozott gyémánt hűtőrács Mercedes-Benz mintával, az AMG első kötény krómozott díszítőelemmel, az AMG oldalsó küszöbpanelek és a járműszínű kerékjárati burkolatok, valamint az AMG hátsó kötény diffúzor megjelenésű betéttel. .

A két SUV színpalettáját a szodalitkék metál és a MANUFAKTUR alpesi szürke szilárd színek egészítették ki. Két aerodinamikailag optimalizált könnyűfém keréktárcsa 19 és 20 hüvelykes méretben teszi teljessé a GLE választékát. Nagy fényű felülettel és öt ikerküllős kialakítással rendelkeznek. Az AMG Line külső megjelenése is új, 21 colos kerékkialakítást kapott. A Mercedes-Benz mintáját animált vetítésű környezeti világítás új, opcionális extraként érhető el.

Belseje: a Mercedes-Maybach GLS és a Mercedes S-osztály finom részleteivel
A GLE és a GLE Coupé újdonsága a legújabb generációs kormánykerék érzékelőfelületekkel a vízszintes küllőkön. Ezekkel a jobb és bal oldali érintőelemekkel a vezető a kormánykerékről működtetheti a vezetőt és a központi kijelzőket.

Különös figyelemfelkeltő tulajdonság a belső térben a középső és oldalsó szellőzőnyílások króm megjelenése. Korábban feketére szegélyezték, most viszont valódi fémből horganyozták a léceket, mint a Mercedes-Maybach GLS-ben. Az utastér színeihez a katalana bézs/fekete (GLE SUV) és a bahia barna/fekete (GLE SUV és GLE Coupé) felszereltségi kombinációk kerültek. A kizárólag a coupéhoz és az AMG Line-nal kombinált fekete/klasszikus piros kiegészítők különösen sportosak.

A felszereltség választéka továbbra is széles körben változatos a klasszikus és a progresszív között. A Mercedes-Maybach GLS-ből ismerős, és már a GLE SUV-hoz és a GLE Coupéhoz is elérhető a „MANUFAKTUR zongoralakk fekete folyású vonalak” borítás. Ha fekete üléseket választ, az ülések nappa bőr bevonattal is elérhetők. A környezeti világítással ugyanazok a színek és színpaletták választhatók, mint az S-osztályban. A hátsó kartámaszban praktikus töltési lehetőségként két, 100 W teljesítményt biztosító USB-port (külön rendelhető).

A prémium hangrendszer Burmester® térhatású hangrendszer, amely immár a személyes hangbeállítást, valamint a Dolby Atmos magával ragadó hangélményt is tartalmazza. Az „Online Music” szolgáltatással5 a Mercedes‑Benz számos zenei streaming szolgáltatót átfogóan integrált az MBUX infotainment rendszerébe. 13 hangszóró, 13 különálló erősítőcsatorna és 590 wattos rendszerkimenet a Burmester® térhatású hangrendszer további jellemzői.

Opcionális extraként újonnan elérhető az ENERGIZING AIR CONTROL. A rendszer levegőminőség- és finomrészecske-érzékelők segítségével figyeli a levegő minőségét. A kétlépcsős szűrőkoncepció csökkenti a finom részecskék és az egyéb szennyező összetevők nagy részét. A mérési értéktől függően a jármű intelligensen vált a frisslevegős és a levegőkeringetési üzemmódok között.

https://anchor.fm/begurulva