A leggyorsabb méhkaptár

Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan

2019-től egy frissen alapított, de hatalmas tapasztalatok birtokában lévő versenyistálló képviseli a Lexust Észak-Amerika egyik legnépszerűbb motorsport-bajnokságában. Az RC F GT3 versenyautó különleges festéssel készül az új szezonra.

A Daytona-i 24 órás futammal január végén kezdetét veszi a 2019-es IMSA WeatherTech SportsCar bajnokság. Az idei már a harmadik szezon lesz, amelyben a Lexus RC F GT3 is ott van az indulók között. Az első két évadban a 3GT Racing képviselte a japán márkát, az idei évre azonban istállót váltott a Lexus. A kilencvenes évek óta aktív AIM Autosport, valamint két legendás versenyző-csapatfőnök: Jimmy Vasser és James Sullivan összefogásából létrejött AIM Vasser Sullivan csapat az észak-amerikai motorsport összes jelentős ágazatában szerzett, több évtizedes tapasztalatra építve már első, 2019-es szezonjában komoly ambíciókkal áll rajthoz.


Talán a csapatmunka jelentőségét, az „egész több a részek összegénél” szemlélet erejét hangsúlyozza, talán csak rendkívül jól mutat – akármiért is választották, a Lexus RC F GT3 egészen különleges harci festést kapott első évadára: a fekete-sárga színvilág és a méhsejt-mintázat egyszerre teszi agresszívvá és játékossá az autó megjelenését, hatásosan ötvözve az organikus utalásokat a műszaki, geometrikus jelleggel.


Azt viszont elárulták, hogyan jutottak el ehhez a színkombinációhoz: tavaly december elején, a kötelező abroncsteszten még kétarcú kocsikkal jelent meg a csapat. A hosszában elválasztott autók egyik oldalán fekete-sárga, míg a másikon ezüst-sárga színkombinációban jelent meg ugyanaz a minta. Szó sem volt holmi öncélú figyelemfelhívásról, és nem is a közösségi médiák közönségét szerették volna megkérni, hogy döntsenek a két opció közül: míg a pilóták a Daytona-i teszten az abroncsok és az RC F közötti összhangot igyekeztek megtalálni, a csapat többi tagja azt (is) figyelte, melyik matricázással lehet jobban észrevenni, könnyebben nyomon követni a száguldó autókat.


Erre szükség is lesz, hiszen az RC F GT3-mal egyre inkább számolni kell az illusztris mezőnyben: két év alatt a bajnokság ötödik helyére jött fel az autó, és az idei modell minden eddiginél ütőképesebbnek ígérkezik. 5,4 literes, V8-as motorja több mint 500 lóerőt ad le, a nyomatékot hatfokozatú szekvenciális versenyváltó közvetíti a hátsó kerekekhez. A megfelelő leszorítóerőről a méretes első splitter, a hatalmas hátsó diffúzor, valamint a magasba emelkedő, konzolokra emelt szárny gondoskodik. További aerodinamikai elemek nagy mennyiségű hűtőlevegőt terelnek a motorhűtőhöz, a motor- és a váltóolaj hőcserélőjéhez, valamint a fékekhez. Az autó jóval hosszabb, szélesebb és alacsonyabb (4845 x 2030 x 1270 mm) a szériagyártású LC F-nél, körülbelül 4,5 mázsával könnyebb is annál (1300 kg), a két modell tengelytávja azonban megegyezik, ez 2730 mm. Január végén kiderül hogy teljesít versenykörülmények között a csapaton belül méhkaptárnak hívott RC F GT3.


Fotók: AIM Vasser Sullivan