A legújabb hibrid technológia és intelligens működési stratégia

Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain | 2023: E 220 d 4MATIC (WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km); CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km; AVANTGARDE Line; Exterieur: MANUFAKTUR opalithweiss bright metallic; Interieur: Leder macchiatobeige;WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km* Mercedes-Benz E-Class Estate | 2023: E 220 d (WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 157-139 g/km), AVANTGARDE line; exterior: MANUFAKTUR opalith white bright metallic; interior: Leather macchiato beige;WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 157-139 g/km*

Az új E-osztályú kombi a mikroszkóp alatt: a konnektorról tölthető hibrid modell

  • A WLTP szerint akár több mint 100 kilométeres, tisztán elektromos hatótávolság is lehetséges
  • Intelligens működési stratégia segítségével pl. információkat a navigációs rendszerből
  • Az akkumulátor körülbelül 30 perc alatt teljesen feltölthető opcionális egyenáramú töltővel

95 kW (129 LE) elektromos teljesítménnyel és akár 100 kilométer feletti (WLTP) teljesen elektromos hatótávolságával az E 300 e sok esetben és sok napon keresztül tisztán elektromosan közlekedik, anélkül a benzinmotor. A rendszer teljesítménye akár 230 kW (312 LE). További dízel- és benzinmotoros plug-in hibridek jönnek majd.

A hibrid vontatófej nagy teljesítménysűrűségét egy állandó gerjesztésű szinkronmotor belső rotorral éri el. A villanymotor 440 Nm-es csúcsnyomatéka már az elején elérhető, ami nagy mozgékonyságot és dinamikus menetteljesítményt eredményez induláskor. A teljes elektromos teljesítmény 140 km/h-ig elérhető, ekkor már lágy kupakkal rendelkezik.

Összességében a vezetési élmény sokkal elektromosabb, mint az előző modellben. Tekintettel az elektromos hatótávolság 100 kilométer fölé emelkedésére (WLTP)1, a járművezetők mindennapi útjaik nagy részét belső égésű motor használata nélkül is megtehetik. A hibrid vezetési program a navigációs rendszer útbaigazításából származó információk alapján minden esetben a legmegfelelőbb útvonalszakaszokhoz biztosítja az elektromos vezetési módot. Az elektromos vezetést például a városi utakon előnyben részesítik. Az üzemeltetési stratégia figyelembe veszi az olyan tényezőket, mint a navigációs adatok, a domborzat, a sebességkorlátozások és a teljes tervezett útvonal forgalmi viszonyai.

A működési stratégia kommunikál az asszisztens rendszerek érzékelőivel, és így hatékonyan támogatja a vezetőt számos vezetési helyzetben. Két további vezetési mód teszi lehetővé a vezető számára, hogy különösen előnyösen használja a csatlakoztatható hajtásláncot:

AKKUMULÁTOR TARTÁSA: A nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi állapotának fenntartása prioritást élvez, pl. ha a későbbiekben városközpontban vagy zöldövezetben kíván autózni; a legmegfelelőbb hajtáskonfiguráció kiválasztása a hibrid hajtáslánc által, a vezetési helyzettől és az útvonaltól függően.
ELEKTROMOS: Elektromos vezetés 140 km/h-ig, az Active Distance Assist DISTRONIC adaptációja
elektromos hajtás, a belső égésű motor aktiválása a gázpedál nyomópontjával

Az energia-visszanyerési funkció lehetővé teszi a mozgási energia visszanyerését lassítás vagy lejtőn történő vezetés közben, ez a folyamat a hidraulikus fékkel való kölcsönhatásban tovább fejlődött. A rekuperációs teljesítmény akár 100 kW is lehet. DAuto módban a rendszer a forgalmi helyzetnek megfelelően automatikusan kiválasztja a regenerációs teljesítmény szintjét. Az energia-visszanyerési arányt befolyásolni kívánó vezető ezt közvetlenül három fokozatban teheti meg, amelyeket a kormány mögötti billenőkapcsolók vezérelnek. Ez a SPORT kivételével minden vezetési módban lehetséges. A D- vezetési módban például a vezető megtapasztalhatja az „egypedálos érzést”: amikor a vezető lába elhagyja a gázpedált, a jármű tisztán elektromosan lelassul, olyan mértékben, hogy gyakran nincs szükség hidraulikus üzemi fékre.

Egy másik csúcstechnológiás funkció az intelligens, elektromechanikus fékrásegítő. Gondoskodik arról, hogy a fékrendszer nagyon hatékonyan egyesítse az elektromos rekuperációt a hidraulikus üzemi fékkel. Ezenkívül az automata sebességváltó több sebességváltást is végrehajt lassítás közben. A vezetési helyzettől és a vezető fékezési igényeitől függően a vákuumfüggetlen fékrendszer automatikusan szabályozza a rugalmas átmenetet a hidraulikus fékezés és a rekuperáció között. Ez lehetővé teszi a maximális rekuperációs teljesítmény elérését gyakrabban és hosszabb időn keresztül. Ennek érdekében a rendszer változtathatóan csökkenti a hidraulikus fék fékerejét, még állandó pedálnyomás mellett is, így a sebesség csökkenésével is megmarad a nagy rekuperációs teljesítmény. A vezető nem ismeri ezt az automatikus változást.

A nagyfeszültségű (HV) akkumulátort a Mercedes-Benz AG házon belül fejlesztette ki. Ez egy negyedik generációs akkumulátorcsalád része, és az előző generáció logikus fejlődését képviseli. 96 cellából áll, úgynevezett tasak konfigurációban. Az akkumulátor energiatartalma 25,4 kWh. A nagy energiasűrűség figyelembevétele érdekében a HV akkumulátor belső hűtőrendszerrel rendelkezik.

A hőszabályzó rendszer ezért képes szabályozni az üzemi hőmérsékletet, függetlenül a jármű belsejében lévő klímaberendezéstől. A meleg és hideg területeken való folyamatos működés mellett ez egyenáramú gyors töltést is lehetővé tesz. Még akkor is, ha az akkumulátor teljesen lemerült, körülbelül 30 perc alatt teljesen feltölthető az opcionális 55 kW-os egyenáramú töltővel. A háromfázisú töltéshez szabványos 11 kW-os töltő (piactól függően) elérhető a háztartási váltóáramú hálózatra csatlakoztatott Wallboxnál.

Ne várd, hogy Merdzsó tesztekkel, podcastokkal jelentkezzünk!

Csekkold inkább a tik-tok csatornáinkat!
Köztük a legújabbakat is!

https://www.tiktok.com/@begurulva1
https://www.tiktok.com/@podcars1
https://www.tiktok.com/@tesztalelkemindennek
https://www.tiktok.com/@bertapress