További részletek az új Honda CR-V-ről

2023 Honda CR-V

Dinamikus vezetési élmény, fokozott kényelem és még kifinomultabb műszaki megoldások

A könnyű, merev karosszéria nagyban hozzájárul a dinamikus vezetési élményhez, miként ahhoz is, hogy pontos visszajelzések érkezzenek a kormányra a kerekek felől
A fejlett összkerékhajtás kivételes vezethetőséggel ruházza fel a modellt, így időjárási és útviszonyoktól függetlenül mindig, mindenhol magabiztosan tör előre
Az új, továbbfejlesztett Hó (Snow) és a vadonatúj Vontatás (Tow) menetprogrammal még sokoldalúbb és hasznosabb a CR-V

https://www.tiktok.com/@egyszermarlattam/video/7283066630215683360?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7271938625818117664

A vadonatúj CR-V e:HEV és e:PHEV karosszériájának, illetve futóművének fejlesztésekor az utasok maximális kényelme és biztonsága volt a legfőbb szempont. Az átdolgozott kormánymű és felfüggesztés nem csak a vezetési élményt fokozza, a kormányvisszajelzések is pontosabbá váltak és csökkent az alulkormányozottsági hajlam is.

Megnövelt merevség
A könnyebb, erősebb alapanyagok használata még merevebbé tette a CR-V platformját, különösképpen, hogy a B-oszlopot, valamint a C-oszlop alját is jelentősen erősebbé tették. A Civic és a HR-V esetében is használt szerkezeti ragasztókat immáron a CR-V-nél is alkalmazza a Honda, ebből fakadóan a teljes kocsitest merevebb.

Elöl vadonatúj, présöntésű, alumínium segédkeret jutott szerephez, amivel 5 kg-ot faragtak a CR-V tömegéből, egyszersmind elősegítették, hogy az első futómű-geometria szélsőséges helyzetben se változzon számottevően, azaz a kerekek tapadása mindig maximális legyen.

Hátul szintén vadonatúj, nagy merevségű segédkeret „állt szolgálatba”, két merevítővel kiegészítve a C-szelvényeknél, hogy ne deformálódjon a szerkezet és az abroncsok mindig egyenletesen feküdjenek fel az útra. Mindemellett új hátsó gumiágyazásokat építettek be, melyek csillapítási képessége 15%-kal jobb, mint a korábbi szilentblokkoké.

A Honda szakemberei arra is nagy gondot fordítottak, hogy a kormányzás – nagy sebességnél is – pontos visszajelzéseket adjon és a vezető biztosnak érezze az autó irányítását. Új például az elektronikus szervokormány vezérlőegysége, melynek áttételezését is optimalizálták a mérnökök. A módosítás eredményeként nagy tempónál is komoly biztonságérzetet nyújt a CR-V, kis sebességnél pedig könnyed, kiszámítható és azonnal reagál a vezető utasításaira, akárcsak a Honda alacsonyabb építésű személyautói.

Lengéscsillapító-szabályozás
A CR-V -t úgy tervezték, hogy rossz minőségű aszfalton és terepen is könnyedén elboldoguljon, s ne „hintázzon” vagy okozzon meglepetést a nagyobb úthibáknál se. Az e:HEV esetében olyan lengéscsillapítókat alkalmaztak, melyek feszessége az összenyomódás, illetve az útburkolat okozta rezgés mértékétől függ

Ezzel szemben az e:PHEV modelleket adaptív lengéscsillapító rendszerrel vértezik fel, aminek működését az aktuális menetadatok (pl. a sebesség, a kereszt- és hosszirányú gyorsulás, a dőlés mértéke) határozzák meg. „Normal” üzemmódban stabilitás és menetkomfort tökéletes egyensúlya jellemzi az autót, míg Sportba kapcsolva feszesebb lesz a csillapítás, nő a működési tartomány és még keményebb, precízebb a futómű, hogy igazán magával ragadó legyen a vezetési élmény.

Összkerékhajtás
A nagyobb biztonságérzet és használati érték érdekében a CR-V e:HEV továbbfejlesztett, vadonatúj vezérlőegységgel szabályozott összkerékhajtással is megvásárolható. Szemben a CR-V-nél korábban alkalmazott, nagyobb sebességnél – a hajtási veszteségek elkerülése és a nagyobb hatékonyság miatt – lekapcsoló összkerékhajtási rendszerrel, az új szerkezet fokozott tempónál is bevonhatja a hátsó kerekeket a hajtásba, így gyors haladásnál, kanyargós utakon is maximális lehet a tapadást. Ez azt jelenti, hogy az új, aktív vonóerő-elosztású AWD rendszer minden körülmények között biztos úttartást garantál, nem mellesleg a kedvezőbb NVH-érték (ti. zaj, vibráció és nyersesség) elérésében is közrejátszik. A kardáncsukló átmérőjének csökkentésével sikerült visszafogni a forgási sebesség ingadozását, ami a zajkibocsátás csökkenésével, illetve a menetkomfort növekedésével járt.

Hajtási módok és elektromos rásegítés
A legújabb CR-V Normal, Sport és Econ üzemmódot kínál fel, ehhez társul az e:PHEV esetében az EV (tisztán elektromos üzem) és az Eco-Assist (Hatékonyságot Növelő Asszisztens) menetprogram. Mindemellett új Snow, azaz Hó üzemmód segíti a téli közlekedést – ezt aktiválva még lágyabbá válik a teljesítményleadás, azaz kisebb a kerék kipörgésének, valamint megcsúszásának esélye.

A vontatási kapacitást kis áttételű áthidaló tengelykapcsolóval és új Vontatási (Tow) üzemmóddal fokozták a Honda szakemberei. Munkájuk gyümölcseként a fékezett vontatmány tömege az e:HEV-nél 750, az e:PHEV-nél pedig 1500 kg lehet, következésképpen még rugalmasabb és sokoldalúbb lett a CR-V. Vontatási üzemmódba kapcsolva1 még könnyebb az emelkedők leküzdése, ugyanis a motor fordulatszáma megemelkedik, és áthidaló tengelykapcsoló, valamint elektromos rásegítés fokozza a kapacitást. A lejtőkön a Lejtmenet Szabályozó a vezető támasza: ha bekapcsolja, elég a gázpedált kezelnie a biztonságos ereszkedéshez.

Az e:PHEV sajátossága a gázpedálba integrált kapcsoló mechanika, ami jelzi a vezetőnek, hogy elérte a tisztán elektromos gyorsítás határát. Ha ezen a határon túlnyomja a pedált, a belső égésű – a meghajtásért felelő – motor automatikusan bekapcsol és szinte észrevétlenül bekapcsolódik a hajtásba, hogy maximális legyen a vonóerő. Ha erre a sofőr nem tart számot, haladhat lassabban, és maradhat az elektromos tartományon belül. (A vezető használhatja ezt a kapcsoló mechanikát figyelmeztetésként, így kizárólag az EV tartományon belül is maradhat.)

https://www.tiktok.com/@begurulva1/video/7283064443804667168?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7271938625818117664