A legújabb Honda CBR500R stílusa és felszereltsége

24YMHONDACBR500R
  • A CBR1000RR-R inspirálta, új idomzat áramvonalasabb elődjénél, egyszersmind közvetlenebbé, kiszámíthatóbbá teszi a kormányzást és még magával ragadóbb vezetési élményt nyújt
  • Két vadonatúj, LED-fényszóró és hátsó lámpatest
  • Új, 5”-os, színes TFT-kijelző Honda RoadSync funkcióval. Okostelefonhoz csatlakoztatva a műszeregység – többek között – navigációs eszközként is használható
  • Új, egyszerűsített bal oldali kormánykapcsoló, amit háttérvilágítással egészítettek ki, hogy sötétben is könnyen kezelhető legyen

Honda CBR500R (Modellév: 2024) képgaléria és videók

Tagadhatatlan, hogy a nagytestvér Fireblade állt modellt a CBR500R tervezésekor, legalábbis erről árulkodnak a fej- és a farokidomon végigfutó, feltűnő élek, melyek mindkét motorra jellemzőek. Ezt a formatervezési irányzatot úgy hívják a Honda-mérnökök, hogy „The Shape Of Speed”, azaz „Alakot Ölt A Sebesség”. Ez az, ami igazán CBR-ré tesz egy CBR-t.

Természetesen nem csak formatervezési szempontból fontos az idomzat formája, elvégre a határozott élekkel szabdalt sík felületek és a leszorítóerőt generáló szárnyak egyenletesebbé varázsolják a kormányzást, fokozzák a fordulékonyságot és így több visszajelzést kap a vezető az első kerékről.

Lényeges módosítás, hogy a többi lámpatesttel harmonizáló, kettős LED-fényszóró éppoly messzire világít, mint a korábbi CBR-en, de nagyobb területet világít be, hogy még élvezetesebbek legyenek az éjszakai motorozások. A fejlesztés baleset-megelőzési szerepe sem elhanyagolható, főként a kanyarokban jelent nagy segítséget a vezetőnek. Természetesen a CBR500R minden lámpateste LED, beleértve az új hátsó lámpát is.

Ha ismerős a műszeregység, az nem véletlen, ugyanis a márka nagyobb modelljein már bevált, 5”-os, színes TFT-kijelző található a motoron. Érdekesség, hogy most először alkalmaztak a Hondánál úgynevezett optikai ragasztást, azaz gyantával töltötték ki a kijelző és a fedőüveg közötti rést, ezzel jelentősen csökkentve a tükröződést és hatékonyabbá téve a háttérvilágítást. Hogy a vezető még inkább személyre szabhassa új Hondáját, többféle stílusú (Bar, Circle és Simple) grafikát állíthat be az – iOS és Android rendszerű készülékkel társítható – műszeregységen.

Ezáltal a kijelző roppant egyszerűen használható turn-by-turn navigációra, sőt, ha a vezető sisakbeszélővel motorozik, hívásokat fogadhat és zenét is hallgathat, miközben a háttérvilágítással kiegészített, négyirányú kormánykapcsolóval ösztönösen kezelheti a sokoldalú műszeregységet. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy letölti az ingyenes Honda RoadSync alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból, készülékével csatlakozik a CBR500R-hez, és már indulhat is.

Beszédes adat, hogy a nyeregmagasság csupán 785 mm, és mivel a sportos üléshelyzet testalkattól függetlenül ideális a motor irányítására, az alacsonyabb és magasabb pilóták is otthonosan érzik magukat a CBR-en. Sokat elárul a motorról, hogy 130 mm-es szabad hasmagassággal büszkélkedhet, hossza 2080 mm, magassága 1145 mm, szélessége pedig 760 mm.

Méretes üzemanyagtartálya 17,1 liternyi benzint képes elnyelni, vagyis a 3,5 L/100 km-es üzemanyag-fogyasztást figyelembe véve 485 km feletti hatótávolsággal kecsegtet.