A legújabb Honda CBR600RR stílusa és felszereltsége

24YMHONDACBR600RR
  • A kategória legjobb aerodinamikai teljesítménye
  • A szárnyak leszorítóerőt generálnak, hogy fokozzák az első abroncs tapadását
  • Színes, folyadékkristályos műszeregység

A CBR600RR idomzata nem csak lenyűgözően szép, az aerodinamika szempontoknak is messzemenőkig megfelel. Ezt bizonyítja, hogy a teljesen felszerelt, közúti változat légellenállási együtthatója csupán 0,555 Cw, miként az is, hogy a szárnyak fokozzák a stabilitást az ívek bejáratánál, valamint kanyarodásnál és gyorsítás közben.

A Honda tervezőcsapata úgy írta le, hogy „nagy sebességű versenypálya-használat érdekében kidolgozott, funkcionális formaterv”, melynek megalkotásakor a CBR1000RR-R Fireblade és a RC213V-S MotoGP-versenymotor szolgált alapul, és a tömeg-középpontosítás volt az egyik legfontosabb törekvés.

Ez a gondolkodásmód hívta életre a látványos, egészen kicsire összehúzott, LED-fényszórókat és irányjelzőket, akárcsak a korábbinál jóval könnyebb blokkolásgátlót. Változott az üléshelyzet is, hogy még szabadabban mozoghasson a pilóta közúton és versenypályán, az üzemanyagtartály pedig 10 mm-re alacsonyabbra került, hogy a felhasználó jobban belesimulhasson az idomzatba nagy sebességnél. Mindemellett karcsúbbá vált tank, mi több, át is formálták, hogy nagy sebességnél is természetes helyzetben tarthassa karjait a vezető. Maga a szélvédő 38˚-os szögben áll, hogy a – motoros testhelyzetétől függetlenül – mindig maximális legyen az aerodinamikai hatékonyság. Igazodva a széles vevőkörhöz, a nyereg alacsonyra került: az ülésmagasság 820 mm.

Hogy a hűtőradiátor hatékonyabban működhessen, újra rajzolták az idomzat középrészét, továbbá optimalizálták a levegő be- és kiáramlásának sebességét, valamint nyomását az első sárvédő alatt. Ráadásként kibővítették az idomzat alsó részét a hátsó kerék tájékán, és úgy formázták, hogy lefelé irányítsa a levegőt. Ezzel sikerült mérsékelni az abroncsra ható levegőnyomást, ilyenformán a teljes közegellenállás csökkent.

Hála a leszorítóerőt generáló légterelő szárnyaknak, az első abroncsok akkor is megőrzik tapadásukat, ha a kanyar bejáratánál a pilóta bedönti a motort és kiengedi az első féket. Ez már önmagában jelentősen fokozza az úttartást és az elérhető maximális sebességet a kanyarokban. A precíz tervezésnek köszönhetően a szárnyak nem befolyásolják negatívan a motor kezelhetőségét, különleges formájuk ugyanis megakadályozza a légörvények kialakítását.

A színes, folyadékkristályos műszeregység Street (közút), Circuit (pálya) és Mechanic (szerviz) üzemmódban használható. A váltás esedékességére figyelmeztető lámpa (Shift-Up Indicator) a felső részen kapott helyett és öt vízszintesen elhelyezett, fehér fénydiódából áll össze. Ezek azonnal villogni kezdenek, ha a motor fordulatszáma átlépi az előre meghatározott értéket. Az intelligens egység a főbb adatok mellett az aktuális és a legjobb köridőt, valamint a körök számát is megjeleníti.

A lámpatestek egytől egyig fénydiódásak. További fontos változás, hogy a kis tömegű és méretű fényszóró alatt optimális ram-air nyílást alakíthattak ki. Az ABS-szel összekapcsolt Automatikus Vészvillogó (ESS) vészfékezéskor bekapcsolja a négy irányjelzőt, hogy figyelmeztesse a motor mögött haladókat a veszélyre.

A Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátlóhoz speciális kulcsot társítanak. Ennek fejében ID-chipet helyeznek el, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást. A műszeregységen elhelyezett, piros LED a gyújtás lekapcsolását követően 2,5 másodpercenként villan egyet. A villogás 24 óra után leáll, de a HISS természetesen aktív marad.

És még egy apró, ám annál fontosabb részlet a CBR600RR-t illetően: a tankon látható, jellegzetes Honda-szárny a típus versenymúltjára utal és pont olyan, mint az RC213V-S esetében.

Az új CB1000 Hornet, a visszatérő CBR600RR és az innovatív Honda E-Clutch áll a Honda standjának középpontjában a Milánói Motorkiállításon