A legújabb Honda CBR600RR váza és futóműve

24YMHONDACBR600RR
  • Alumínium hídváz és lengővilla
  • 41 mm-es Showa Big Piston USD teleszkópok 
  • Hattengelyes Bosch helyzetérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU)
  • Honda Elektronikus Kormány-lengéscsillapító (HESD)
  • Radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek és úszóágyazású féktárcsák

A CBR600RR legújabb változatának tervezésekor minden egyes alkatrészt alaposan megvizsgáltak a mérnökök, hogy tovább csökkentsék a motor tömegét. Átdolgozták az öt helyett immáron hattengelyes Bosch helyzetérzékelőt is, hiszen hangolása minden szempontból meghatározza a CBR600RR menetteljesítményeit. Egy másodperc alatt 100 számítási műveletet képes elvégezni, és a Honda saját algoritmusa alapján szabályozza a HSTC és a kanyar-ABS működését.

Ez utóbbi 2,5 kg-mal könnyebb a korábban alkalmazott, kombinált blokkolásgátlónál, nem mellesleg Nissin ABS-modulátoron és ECU-n alapszik, ami az IMU adatait és a kerekek forgási sebességét is figyelembe veszi a fékerő meghatározásakor kanyarban és egyenes vonalú haladásnál.

A hátsó kerék elemelkedés-gátló szintén újdonság, s ez is az IMU adatait használja, hogy maximalizálja a fékteljesítményt és minimalizálja a hátsó kerék elemelkedésének kockázatát.

A CBR600RR alapját présöntésű, üreges hídváz adja. Tengelytávja 1370 mm, villaszöge 24,06˚, elsőkerék-utánfutása 100 mm, a hátsó kerék tengelye pedig 569 mm-re esik a lengővilla bekötési pontjától. A korábbinál 150 grammal könnyebb, alumínium lengővilla minden porcikájában új, s bár kevesebbet nyom, mint elődje, lenyűgöző merevség jellemzi. A modell menetkész tömege 193 kg.

A minden paraméterében állítható, 41 mm-es Showa Big Piston USD teleszkópvilla a kezelhetőséget, a visszajelzéseket és az úthibák csillapítását illetően is a legmagasabb színvonalat képviseli. Csúszószárai 15 mm-rel hosszabbak, így némi geometriaváltozást is lehetővé tesznek. Hátul Pro-Link himbarendszerre ültetett, minden paraméterében állítható Showa központi rugóstag dolgozik.

Igazodván a rendkívüli menetteljesítményekhez, a fékrendszer is lenyűgöző. Elöl 310 mm-es, úszóágyazású tárcsák és négydugattyús, radiálisan rögzített, radiális fékfőhengerrel működtetett nyergek emésztik fel a mozgási energiát, míg a hátsó kerékre 220 mm-es tárcsát és egydugattyús nyerget szereltek fel. Az öntött alumíniumfelniket 120/70 ZR16 M/C, illetve 180/55 ZR17 M/C méretű abroncsok ölelik körbe.

A típusspecifikus, CBR600RR-hez fejlesztett Honda Elektronikus Kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper, HESD) működése sebességfüggő és az ECU szabályozza. Kis tempónál a szelep kinyit, így kisebb a nyomócsillapítás, nagy tempónál viszont szűkül a csatorna, hogy feszesebb legyen a csillapítás és maximális a stabilitás.

Az új CB1000 Hornet, a visszatérő CBR600RR és az innovatív Honda E-Clutch áll a Honda standjának középpontjában a Milánói Motorkiállításon