Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Lexus erőgépei már Monzára hangolódnak

Posted on 2018.04.18.2018.04.17. By Iroda Távirati

Az Emil Frey Lexus Racing versenycsapata a Blancpain GT 2018-as versenysorozat második fordulójára, Monzába készül az RC F GT3 -as versenygépekkel ami egyben a Blancpain GT Series hosszútávú bajnokság idénynyitó futama is. A német Marco Seefrieddel és a finn Markus Palttalaval kiegészülő csapat elsődleges feladata most az adatok elemzése a Zolderben tapasztalt nehézségeket követően.

A Blancpain GT versenysorozat Zolder Sprint Cup futama elég döcögősre sikerült a Lexus RC F GT3-as versenygépekkel rajthoz álló Emil Frey Lexus Racing számára, a csapat azonban gőzerővel készül Monzában megrendezésre kerülő a hosszútávú versenyre. A 14-es számú Lexus RC F GT3 pilótáihoz, Albert Costa Balboához és Christian Klienhez most Marco Seefried csatlakozik, míg Markus Palttala a 114-es számú versenyautóba ül majd be.
A csapat csalódottan tért vissza Safenwilbe, miután két alkalommal is ki kellett állniuk a versenyből, míg a futamot befejező autók is csak a Top 10-es mezőnyön kívül végeztek. Most arra használják a fordulók közt rendelkezésükre álló két hetet, hogy kiértékeljék a Zolderben begyűjtött adatokat és információkat.

“Dacára annak, hogy Monzában teljesen eltérőek a pálya jellemzői, még elképzelhető, hogy itt is nehéz hétvégénk lesz.” – elemezi a helyzetet Jürg Flach, az Emil Frey Racing műszaki vezetője.

“Meg kell vizsgálnunk a Zolderből származó adatokat, és azoknak megfelelő intézkedéseket kell tennünk. Ugyanakkor nem reális arra számítani, hogy Monzáig minden gondot orvosolni tudunk, mert ahhoz nincs elég időnk. Egy állandó fejlesztési folyamatban veszünk részt, és meg kell értenünk, hogyan javíthatunk az autó viselkedésén és teljesítményén. Különösen Monza esetében létfontosságú, hogy az autó jól kiegyensúlyozott legyen, illetve maximálisan stabil fékezés közben. Ezért elsősorban ilyen irányú munkát végzünk el a Lexus beállításain.”

Monza gyors versenypályaként ismert, ahol nagy végsebességre és kiegyensúlyozott lengéscsillapításra van szükség – ezek a jellemzők pedig adottak a japán versenyautóban.

“A zolderihez hasonló pályákon található egyenetlen útfelületre és bukkanókra a Lexus RC F GT3 idegesen reagál, így a pilóták nem tudják olyan jól venni a kanyarokat, mint a többiek.” – magyarázza Hannes Gautschi, az Emil Frey Lexus Racing műszaki koordinátora. “Monzában elvégeztünk pár nap tesztelést, és ha még nem is találtuk meg a tökéletes beállításokat, biztos vagyok abban, hogy itt jobban teljesítünk majd.”

A tesztelésre fordított napok mellett az Emil Frey Lexus Racing tavaly az International GT Open sorozatban már teljesített néhány futamot a Parco die Monza területén fekvő, hat kilométeres pályán.

“Monza nem idegen számunkra, és a hosszútávú versenyek világában is otthonosabban mozgunk, mint a sprintversenyeken.” – teszi hozzá tette hozzá Lorenz Frey, az Emil Frey Racing csapatfőnöke. “Még sok munka vár ránk, de felvillanyoz minket a következő verseny, és nagyon várjuk már, hogy Monzában legyünk.”

A hosszútávú versenyre most hétvégén 2018. április 20-22. között kerül sor Monzában. A háromórás futam április 22-én vasárnap délután háromkor startol.

Albert Costa Balboa (spanyol, 14-es rajtszámú autó)

“Zolderben kiderült, hogy még nagyon sok munka vár ránk, kiváltképpen a Pirelli abroncsokkal kapcsolatban. A Lexus nagyon gyors autó, de a megfelelő irányba kell fókuszálnunk minden erőnket a munka során. Monzában jobban kellene teljesítenünk, mert már teszteltünk azon a pályán, és elégedettek vagyunk az ottani köridőkkel. Mi mindannyian nagyon jó pilóták vagyunk, nagyon jó csapatot alkotunk, úgyhogy következő versenyünkön jobb eredményeket kellene produkálnunk.”

Christian Klien (osztrák, 14-es rajtszámú autó)

“A zolderi idénynyitó futam nagyon nehéz volt, de sikerült napról-napra javulnunk. Monza egy teljesen más pálya, és elvileg sokkal jobban fekszik a Lexusnak. Ugyanakkor még nem vagyunk olyan gyorsak, mint lennünk kéne ahhoz, hogy lépést tarthassunk a leggyorsabb csapatokkal.”

Marco Seefried (német, 14-es rajtszámú autó)

“Úgy gondolom, hogy van rajtunk bizonyos nyomás, de ennyi talán kell is. Az új pilóták mellett télen mások is érkeztek a csapathoz. Én már rögtön az elejétől jól érzem magam a Lexusban, mert sok visszajelzést kapok az autótól. Fontos, hogy minden Lexusban van egy pilóta, aki már a tavalyi idényből ismeri az autót, ez pedig nagy segítség.”

Stéphane Ortelli (114-es rajtszámú autó, monacói)

“A zolderi 13. és 14. helyezéssel nyilvánvalóan elégedetlenek vagyunk, de be kell látnunk, hogy ez egy tanulási folyamat. Tudjuk, hogy az egész projekt a jó csapatmunkán alapul, és erősebben térünk majd vissza a versenypályára. Keményen meg kell dolgoznunk azért, hogy utolérjük a versenytársainkat, de az Emil Frey Lexus Racing csapata harcosokból áll, és akkor is a lehető legtöbbet hozzuk majd ki magunkból, ha nincs már elég időnk Monzáig.”

Norbert Siedler (114-es rajtszámú autó, osztrák)

“Szükségünk van még némi tesztelésre, hogy átlássuk, milyen beállítások kellenek az új abroncsok mellett. A Monzában elvégzett téli teszt jól sikerült, de nem szabad túl sokat várnunk a versenyhétvégétől. Jó lenne, ha az első húszból sikerülne rajtolni, és mivel Stéphannel és Markussal együtt van három erős pilótánk, elképzelhető, hogy sikerül pár hellyel feljebb jönnünk a verseny során.”

Markus Palttala (finn, 114-es rajtszámú autó)

“Alig várom már, hogy az Emil Frey Lexus Racing színeiben rajtolhassak. A téli tesztelés során jó teljesítményt mutattunk, és bár Zolder nehéznek bizonyult az egész legénység számára, biztos vagyok abban, hogy Monzában jobban teljesítünk majd. A csapat remekül pozícionált, a Lexus egy nagyon fejlett konstrukció, számos remek jellemzővel, így csak egyszerűen rá kell találnunk a saját utunkra csapatként a Blancpain GT versenysorozattal és a Pirelli abroncsokkal kapcsolatban is.”

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Terepjáró-rajongók és saját építésű autóik a világ legőrültebb tesztpályáján
Next Post: Már szabad az út a sportos Corolla előtt?

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT