Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Lexus NX a legértéktartóbb

Posted on 2018.04.10.2018.04.10. By Iroda Távirati

A hibrid elektromos autókra számos tanulmány szerint nagyságrendekkel jobb értéktartás (magasabb maradványérték) jellemző, mint a hagyományos, benzines vagy dízelüzemű autókra – legutóbb épp a mértékadó CAP-HPI elemzése jutott erre a megállapításra. Ez, a hibrid elektromos autók kimagaslóan alacsony üzemben tartási költségei mellett tisztán magyarázza, hogy miért is válnak a magánügyfelek mellett egyre inkább a flottaügyfelek kedvenceivé is. A dízelbotrány óta az olló ugyanakkor még tovább nyílt, hisz míg a környezetbarát hibrid elektromos autók maradványértéke még erősödött is az utóbbi időben, addig a dízeleké szabályosan bezuhant. Az angol Glass elemzése szerint ez európai és világszinten is sosem látott szárnyalást produkáló (és nem mellesleg a legjobb maradványértékeket produkáló) SUV szegmens legértéktartóbb autója is egy környezetbarát hibrid elektromos autó, nem más, mint a Lexus NX.

Bár a kontinens többi részéhez hasonlóan az Egyesült Királyságban jelenleg a használtpiaci értékek is nyomás alá kerültek, a használtautók piaca mégis ellenállóbbnak látszik az új autók iránti kereslettel összehasonlítva. Az egzotikus autókat nem számítva, a brit piacon a prémium SUV modellek azok, amelyek látványosan tartják új értékük legnagyobb részét, ugyanakkor nem ezek a leggyorsabban eladható modellek. A Glass (Az Autovista csoport brit cége) használtautó-árainak elemzéséből kiderül, hogy használtpiaci érték tekintetében a Lexus NX (ez egyébiránt a japán luxusautó márka legnépszerűbb modellje hazánkban is) volt a bajnok 2018 márciusában, mivel 36 hónap és 100 000 km után még új értékének 64 százalékáért lehetett eladni. Bár az NX csak 2017 elején jelent meg a piacon hároméves autóként, egy éve még nem volt benne a legjobb ötben a használtpiaci érték szempontjából. Mivel az NX-ből nincs dízelmotoros változat, a modell átlagos használtpiaci értékére nem volt negatív hatással az az általános visszaesés, ami a dízeleket jellemezte a benzines és hibrid modellekhez képest, s ami jelenleg erősen érezteti hatását az Egyesült Királyságban (és nem mellesleg már Magyarországon is).

Mindez jól jelzi piac strukturális átrendeződési folyamatainak előrehaladását: ahogyan azt a szakértők is várták, immáron nem csupán az újautó értékesítésekben zuhan drasztikusan a dízel személyautók értékesítése, hanem a használtautó piacon is mind inkább szabadulnának az autótulajdonosok környezetszennyező (és a technológia népszerűtlensége, valamint a számos európai városból tervezett kitiltása okán nehezen kalkulálható maradványértékű) dízel autóiktól. Ezzel párhozamosan a hibrid elektromos autók értékesítésének bővülése sosem látott dinamikát mutat, értékállóságuk pedig a haszongépjármű piacon is bizonyit. Utóbbi területen kétségkívül nagy súllyal esnek latba a hibridek kimagasló megbízhatósági statisztikái, amelyek nem kis mértékben annak köszönhetőek, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és az technológia működési elvének köszönhetően a közös alkatrészek is jóval kisebb kopásnak vannak kitéve.

http://egyszermarlattamautot.hu/?s=Lexus+NX

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Félpályán ismét járható a 75-ös főút Hévíz közelében
Next Post: Zajvédő fal építése miatt forgalomkorlátozások lesznek az M3-ason Gödöllőnél

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT