A LIQUI MOLY magabiztosan az egy milliárdhoz vezető úton

A német motorolaj- és adalékgyártó LIQUI MOLY 2023-ban közel 15 százalékkal, 917 millió euróra növelte árbevételét. Az olaj- és adalékértékesítés mennyiségileg növekszik. A munkavállalók száma több mint öt százalékkal emelkedett. Infláció-kiegyenlítés és akár 3000 eurós munkavállalói prémium.

Günter Hiermaier és Dr. Uli Weller ügyvezető igazgató nagyon elégedett az éves eredményekkel. A németországi ulmi és saarlouisi telephelyeken több mint 20 millió eurós további beruházások erősítik a gyártást és a logisztikát.

„Célunk az „egymilliárd eurós forgalom” 2025-re. Úgy néz ki, egy évvel korábban fog sikerülni” – nyilatkozta magabiztosan Günter Hiermaier. Kollégája, Dr. Weller, aki egy éve szintén az ulmi vállalat ügyvezetője, is pozitívan vonja le a 2023-as év mérlegét: “A keretfeltételek elképzelhetetlenül rosszak voltak. Az energiaárak, a logisztikai költségek és az infláció keményen megüt minket. A megnövekedett költségeket nem tudjuk és nem is akarjuk egy az egyben áthárítani az ügyfeleinkre. Az áremelkedések legnagyobb része rajtunk marad. Ilyenkor csak olyan helyeken tudunk takarékoskodni, ahol senkinek sem fáj, és világszerte többet kell értékesítenünk.” Ez szemmel láthatóan jól sikerül a LIQUI MOLY-nak. Növekszik a termelés és az értékesítés mennyisége. „Az adalékgyártásban elértük kapacitásunk határát. Ulmban több mint 18,5 millió doboz ment le a gyártósorról. Gyártásbővítésünk tehermentesítést hoz ezen a területen. 2024-re 22 millió dobozt tervezünk”, mondja Günter Hiermaier. Az olajgyártás Saarlouisban is szinte elérte a határokat. „A több milliós beruházások segítenek a termelési mennyiség fokozásában” – számol be Dr. Weller. A saarlouisi olajgyár 2023-ban a 94 000 tonnát meghaladó  kenőanyaggal több mint kilenc százalékkal többet termelt, mint 2022-ben. A legnagyobb részt a motorolajok tették ki, ezeket a hajtóműolajok követték. „Kisméretű tárolóedényekhez való töltőberendezéseink ezeknél a mennyiségeknél elérik kapacitásuk határát. Itt számottevő beruházásokat hajtunk végre, hogy növeljük a mennyiségi kibocsátást”, mondja Dr. Weller. Általánosságban elmondható, hogy az olajgyár kapacitásának felső határa elérhető közelségbe került. Ez évente 120 000 tonna. „Folyamatos növekedés esetén három éven belül elértük volna a felső határunkat, ha nem fektetnénk be tovább a telephelybe”, számol be Dr. Weller.

Összességében a kenőanyag-specialista továbbra is növekedési pályán van. „Kitartunk a nemzetköziesedés mellett, és megerősítjük külföldi leányvállalatainkat. Bővítjük a munkavállalói állományunkat, ahol csak szükséges. 2023-ban mintegy 50 munkahelyet teremtettünk, ami 5 százalékos plusznak felel meg”, írja le Günter Hiermaier. A vállalat adatai szerint a társvállalkozóknak (ahogyan a LIQUI MOLY-nál dolgozókat hagyományosan nevezik) a cég elmondása szerint a lehető legjobb körülményeket kívánják biztosítani. A rugalmas munkaidő, a mobil munkavégzés bevezetése mellett, ahol csak lehetséges, mind az 1104 munkavállaló számára további pénzügyi juttatásokat biztosítottak. „Kifizettük a teljes 3000 € infláció-kiegyenlítést, és önkéntesen végrehajtottuk a kollektív szerződést. Egyedül ebből például több mint 10 százalékos bérnövekedés adódik a gyártásban. Egyidejűleg minden munkatársunkat további akár 3000 €-os összegű nyereség-részesedésben részesítjük. Ez is illendő számunkra”, örül Günter Hiermaier.

A két ügyvezető számára egyértelmű, hová tart az út. „Tovább növekszünk. A milliárd nem a határ. A második milliárdot mindig szem előtt tartjuk” – nyilatkozták mindketten magabiztosan. A házi feladatokat már minden társvállalkozónak kiosztották: Az exportüzlet megerősítése, a további digitalizálás, az ügyfélhűség, valamint a termékinnovációk minden területen; az e-járműveket is beleértve. Ez utóbbi elsősorban az európai piac számára fontos. „A motorolajok és adalékanyagok értékesítése az elkövetkező két évtizedben várhatóan csökkenni fog az EU-n belül. Nemzetközi szinten az e-mobilitás mellékszerepet játszik. Mindazonáltal márkaként erősek szeretnénk lenni az EU-ban, ezért tovább fejlesztjük meglévő elektromos és hibrid járművekhez kínált választékunkat”, számol be Dr. Uli Weller.

Günter Hiermaier kiemeli, hogy „nemzetközi szinten előremozdítjuk azt, ami Németországban erőssé tett minket. És ez a kiváló, személyes szolgáltatásunk. Versenytársaink jelentősen leépítik a létszámukat. Mi bővülünk, és összegyűjtött értékesítő erővel belépünk a még nyitott piacokra. Azt, hogy ez a stratégia gyümölcsöző, a leányvállalatainkon láthatjuk”.

Valamennyi projektnél a vállalat élvezi a Würth anyavállalat teljes támogatását. „Továbbra is önállóan cselekszünk. Élvezzük a konszernvezetés bizalmát és bátorítását az utunkon. Az együttműködés a kölcsönös tiszteleten alapul. Mi és minden társvállalkozó LIQUI MOLY-nak tekintjük magunkat. Ez központi szerepet játszik önmagunk megítélésében, csapatszellemünkben és erős márkánkban”, mondja Günter Hiermaier.

A nyilvánosság számára is megnyílt a két éve átadott első hazai hidrogén-töltőállomás