Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A magyarok hatoda nem használ téli gumit

Posted on 2022.11.16.2022.11.15. By AztaCARom

Az előrejelzések szerint két hét múlva megérkeznek a reggeli hidegek, jöhetnek a téli abroncsok. A Carnotie 22 000 felhasználójának adatainak elemzése és az Alapjárat felmérése szerint azonban az autósok hatoda nem vált téli gumira a hideg eljövetelével.


A gumigyártók a tartósan 7 fok alatti hőmérsékletnél ajánlják a téli abroncsok felszerelését, az időjárás-előrejelzések szerint ez két hét múlva lesz időszerű. Magyarországon nem kötelező a téli abroncsok használata, azonban baleset esetén a kötelező biztosító vizsgálja az abroncs kopottságát, CASCO esetén pedig a szerződés szerint kötelező az évszaknak megfelelő abroncsot szerelni az autóra.


A Carnotie felhasználói adatai és az Alapjárat olvasói között végzett közvélemény-kutatás szerint a négy évszakos abroncsok aránya emelkedett az elmúlt években, és minden negyedik autós már szezontól független abroncsot használ. Aggasztó azonban, hogy az autósok 16 százaléka nem használ téli abroncsot, azaz minden hatodik autós nyári abroncsot használ hideg időben is, ami a szakértők egybehangzó véleménye szerint nem ajánlott.


A téli abroncsok profilmélysége nagyobb, mint a nyári abroncsoké, lágyabb anyagból készülnek ami a hideget jobban tűri, és futófelületük is alkalmasabb arra, hogy a víz (és a hó) még alacsony hőmérsékleten is könnyen távozhasson alóluk.


Mire figyeljünk télen az abroncsoknál?
A profilmélységre elsősorban. A gumiabroncs elhasználtságát jelző egyik legfontosabb tényező a kopás. A hazánkban is érvényes szabály szerint a minimális profilmélység a téli abroncsnál 1,6mm. A szabályzástól eltérően a legtöbb szakértő azonban a 3-4mm-es mélységet tartja a minimális értéknek, amivel még hideg, esős vagy havas úton is biztonságosan lehet közlekedni.


A mérések szerint a 110-zel közlekedő, ahol a legalább 3mm-es profilmélységű abronccsal szerelt autó már megáll, ott az 1,6mm-es profilmélységű jármű még 70-nel száguld – a fékútja közel 50%-kal hosszabb.


A profilmélység mellett fontos az abroncs életkora is. Az iparági normák szerint az abroncsok hasznos élettartama a gyártástól számított 10 év, ennél idősebb abroncsok használata biztonságtechnikai okokból nem ajánlott. Az abroncs gyártási dátuma ellenőrizhető az oldalfalon elhelyezett DOT-számokkal. A megfelelő minőségű abroncsok oldalán egy a DOT szóval kezdődő kódsort található, ez tartalmaz egy négyjegyű számot is. Ennek a számnak az első két jegye a gyártás hetét, az utolsó két szám pedig az évet jelöli (pl. 4221 – 2021 42. hete).


Vásárláskor érdemes figyelembe venni, hogy az abroncs nem gyorsan romló termék, 3 éves koráig frissen gyártott, szakszerű tárolás mellett pedig 5 éves koráig újnak tekinthető.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:kötelező téli gumi, téli abroncs, téli felkészültség, téli gumi, téli gumiabroncs, téli gumiabroncsteszt, téli gumik forgalma, téli gumiteszt, téli időjárási körülményekre felkészített gépkocsi, téli közlekedés, téli praktikák, téli veszélyek, téli vezetés, téligumi, téligumi-teszt, téligumiabroncs

Bejegyzés navigáció

Previous Post: JAJ!!! Érseki áldással indul a Dakar-ralira a Qualisport Racing
Next Post: Az AutoWallis és az ALTEO összehangolja a töltési infrastruktúra fejlesztését az e-autók forgalmazásánál

Kapcsolódó cikkek

  • A DAF új vállalati tulajdonú márkakereskedést nyit Magyarországon Ctrl+C - Ctrl+V
  • Honda CMX Rebel Waves Bemutató
  • Klara Andersson az ABT CUPRA XE-ért versenyez az évadzárón Ctrl+C - Ctrl+V
  • Lexus LS 400-ból épített terepjáró Ctrl+C - Ctrl+V
  • Baleset miatt lezárták a 11-es főutat Dunabogdány és Visegrád között Hírek
  • Bankkártyaméretű menetjegyeket vezetett be a MÁV-START Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT