A Mazda bemutatta a CX-90 modellt
A szélesített karosszériával és három üléssorral rendelkező szabadidő-autó jelentős fejlődést mutat a kényelem, a biztonság és a vezetési élmény terén, miközben jóval kevésbé terheli a környezetet.
A Mazda amerikai központja (MNAO) január 31-én bemutatta az Mazda CX-90 modellt, az amerikai viszonyok között középkategóriásnak számító crossover SUV-t.
A tervek szerint a Mazda 2023 végéig a nagy padlólemezre épülő termékek[1] közül négy modellt vezet be a globális piacra, ahol a szabadidő-autók leginkább keresettek. A tavaly bemutatott CX-60 után a második modell a CX-90, mely jelentős fejlődést mutat a kényelem, a biztonság és a vezetési élmény terén, miközben jóval kevésbé terheli a környezetet.
A CX-90 bemutatásával a Mazda SUV választéka is tovább erősödik, ami lehetővé teszi, hogy a vállalat megfeleljen az ügyfelek speciális igényeinek és a különböző piacok sajátosságainak. A CX-90 továbbá új lendületet ad a Mazdának üzletileg, és egyúttal a brandet is erősíti.
A CX-90 a jelentős Észak-Amerikai piac igényeivel összhangban, újonnan kifejlesztett crossover SUV. Az “Az életed utazásához” koncepcióra épülő, szélesített karosszériával és három üléssorral rendelkező szabadidő-autó több kényelmet és funkciót kínál, illetve a biztonság terén is továbbfejlődött, így vezetése még több örömet nyújt, a családi és baráti utazások pedig még élvezetesebbé válnak. Az új zászlóshajó idén tavasszal mutatkozik be az Egyesült Államokban.
Az elsődleges piacok, ahol a Mazda CX-60 és CX-80 bemutatásra kerülnek, Európa, Japán és más további régiók. A Mazda CX-70 és CX-90 főként Észak-Amerikában és más régiókban kerül forgalomba.
A CX-90 designja a vitalitás érzetét sugározza, amely a Mazda KODO, azaz “A mozgás lelke” formanyelvéből ered. A “kevesebb több” esztétikai elve egyszerű formát eredményez, illetve dinamikus arányokat hoz létre. A belső teljes egészében a japán esztétikára épül, amely a fény és a természetes anyagok dinamikáját rendezett, elegáns térben integrálja.
A hajtáslánc tekintetében a Mazda új turbófeltöltős, 3,3 literes soros hathengeres benzinmotort kínál, amelyet egy 48 voltos mild hybrid rendszer egészít ki, valamint az e-SKYACTIV PHEV plug-in hybrid rendszert, amely egy 2,5 literes soros négyhengeres benzinmotort foglal magában. Az új, hátsókerék-orientált összkerékhajtás architektúrával kombinálva, a CX-90 jóval kevésbé terheli a környezetet, miközben a vezető igényeit is kiszolgálja.
A Mazda gondosan odafigyelt arra, hogy kényelmes belső teret teremtsen az utasok számára is. A belső minden ülés körül tágasabb lett. A harmadik sor három személy számára lett tervezve[2], és saját légkondicionáló nyílásokkal van ellátva. Ezen túlmenően a CX-90 továbbfejlesztett konfigurációja megerősíti a vontatási teljesítményt, ami a további szolgáltatásokkal együtt összességében növeli a funkcionalitást, lehetővé téve, hogy a vezető és az utasok is könnyűszerrel élvezhessék a különböző vezetési és utazási beállításokat.
Továbbá, a See-Through View kamera, mely képes intuitívan értelmezni az autó működtetéséhez szükséges információkat, valamint az head-up kijelző mind a vezető biztonságát szolgálják, és növelik biztonságérzetét.
2030 felé haladva a Mazda folytatja a vállalat emberközpontú filozófiáján alapuló kutatást azzal a céllal, hogy a mindennapi teendőkhöz szükséges helyváltoztatás még több örömet szerezzen, hogy a vezetés és az utazás mindig felemelő élményt nyújtson, és energiával töltse fel mind a Mazda vezetőit és utasait.