• Egyéb

A Mazda Kai Concept is látható a Genfi Autószalonon

A Sport tanulmány, amelynek neve, ‘Kai’ annyit tesz: ‘Úttörő’, már a Mazda márka jövője számára készíti elő a terepet, felvonultatva a vállalat áttörést jelentő, új generációs technológiáit és a KODO formai filozófia legújabb evolúcióját.

Az új generációs SKYACTIV jármű-architektúra az emberi szervezet ösztönös képességeit hasznosítva tökéletes kapcsolatot igyekszik teremteni a vezető és autója között. Ezen belül a KAI CONCEPT a Mazda új generációs motorját, az innovatív gyertyavezérelt kompressziógyújtási (SPCCI) üzem szerint működő SKYACTIV-X erőforrást kapta meg. A SKYACTIV-X a világ első olyan sorozatgyártású benzinmotorjaként kerülhet piacra, amely sűrítéses gyújtást alkalmaz. *

Külső formaterv

A Sport kompaktok tervezésének új kihívása

A végletekig csiszolt szépséget a felesleges elemek kiküszöbölésével teremti meg a dizájn; így jön létre a tömör anyagként megnyilvánuló Sport modell. A japán esztétikai elvek művészi megnyilvánulásaként a Mazda a KODO filozófia legújabb változatát ültette át egy kompakt autóba. Ennek eredményeként született meg a Mazda által ideálisnak tartott Sport formavilágot annak teljes egyszerűségében és szépségében megjelenítő autó.

Az erőt és szépségét egyszerre kifejező, sűrített arányokra törekedve a tervezők olyan új formavilágot teremtettek, amely egyetlen tömbként jeleníti meg a karosszériát és az utasfülkét. Az eredmény a Sport karosszériára jellemző masszív megjelenést és határozott jelleget erőteljes kiállással párosítja.

Az autó homlokzata még tovább fejleszti a KODO dizájn háromdimenziós mélységű, erősen plasztikus stíluselemeit. A KAI CONCEPT jellegzetes kerékíve és a sötét metálfényezés ragyogó árnyalata együtt kihangsúlyozzák a ferdehátúhoz illő érett, sportos karaktert.

Az új generációs KODO formai filozófia „kevesebb több” esztétikai értékrendjét – amelynek értelmében tudatosan ki kell küszöbölni minden nélkülözhető elemet, hogy a helyükön támadt üres teret értékkel lehessen megtölteni – idéző karosszéria mentes a karaktervonalaktól; helyettük merészen hangsúlyozott felületeket teremt.

Az erőteljes, mégis finoman kidolgozott oldalpaneleket a Mazda magasan képzett modellezői formálták meg, a pontosan kidolgozott fény-árnyék átmenetek a vitalitás érzését ébresztik.

Belső kialakítás

Az autó és vezetője közötti Jinba Ittai kapcsolatot tökélyre fejlesztő belső tér

Az utastér tovább finomítja azt a Jinba Ittai élményt, amelyre a Mazda szünet nélkül törekszik: természetes hatású környezete finoman körül öleli az utasokat, ám nem korlátozza azok mozgási szabadságát, és ezzel vadonatúj kapcsolatot teremt a vezető és autója között.

Az olyan elemek síkjai, mint a műszerfal, az ajtóborítás vagy a középkonzol, olyan formában találkoznak, ami a hosszirányú mozgás és sebesség érzetét ébreszti az utastérben. A vezetői környezet kialakításának minden vetülete tökéletes vízszintes szimmetriát rajzol ki, miközben a három műszer és a légbeömlő nyílások közvetlenül a vezető elé kerülnek.

A sofőr folyamatosan tudatában van ennek az egyetlen, vezető-centrikus tengelyre felfűzött cockpitnek. Ez az elrendezés nem csupán kényelmet és biztonságérzetet sugároz, de szorosabbra is fűzi a vezető kapcsolatát az autóval.

Külső formaterv * 2018. februári adat házon belüli kutatások szerint.