A Mercedes-AMG erős csapat- és versenyzői felállással indul az új DTM-szezonban

  • Három teljesítménycsapat hat Mercedes-AMG GT3-at futtat
  • Pilótasor: Lucas Auer, Maro Engel, Arjun Maini, Jusuf Owega, David Schumacher, Luca Stolz
  • DTM premier a Mercedes-AMG Team Landgraf számára
  • Magas célok a 2021-es DTM-bajnoki győzelmek és a 2022-es második helyezettek után

A Mercedes-AMG véglegesítette csapat- és versenyzői felállását a 2023-as DTM-szezonra. Az affalterbachi teljesítmény- és sportautómárka összesen hat Mercedes-AMG GT3-mal fog versenyezni a győzelmekért és a címekért a rangos sprint versenysorozatban. Három Customer Racing Team fogja irányítani az autókat, mindegyik kiterjesztett támogatással. A sorozatban korábbi tapasztalatokkal rendelkező Haupt Racing Team (HRT) és WINWARD Racing mellett a Landgraf Motorsport a Mercedes-AMG-vel lesz a DTM-premierje. A Bad Kreuznach csapata átszáll az ADAC GT Mastersből, amelyben az elmúlt szezonban megszerezte a pilóták bajnoki címét és második helyét a csapatok ranglistáján.

A csapatokkal együtt a Mercedes-AMG ígéretes pilótasort állított össze a következő szezonra. Lucas Auer (AUT) ismét a Mercedes-AMG Team WINWARD Racing csapatában fog versenyezni. A Hockenheimringen a drámai szezonzárón a 28 éves profi megszerezte a második helyet a 2022-es DTM-ben. Auer sérülését követően, amelyet a daytonai 24 órás verseny edzése során szenvedett el, a felépülése jól halad. A tiroli azt tervezi, hogy a május végén esedékes DTM-szezonnyitó alkalmával ismét teljesen készen áll a futásra. A tavalyi évhez hasonlóan a 21 éves David Schumacher (GER) vezeti majd a WINWARD Racing második Mercedes-AMG GT3-asát. A világ egyik legismertebb autóversenyző-dinasztiájából származó fiatal pilóta 2022-ben indult első DTM-versenyein.

Hasonlóképpen, a Mercedes-AMG Team HRT is bevált pilótakombinációt futtat az új DTM-szezonban: Luca Stolz (GER) és Arjun Maini (IND) vezeti majd a Haupt Racing Team GT3-asát. Legutóbbi sikereként Stolz összesített győzelmet aratott a legendás bathursti 12 órás versenyen. A 2022-es DTM-szezonban futamot nyert a Nürburgringen, és végül kiváló hatodik helyen végzett a pilóták végső tablójában. 2021 végén csapattársa, Maini lett az első indiai versenyző, aki felállt a DTM dobogóra. 2022-ben a HRT pilótája további csúcseredményekkel erősítette meg potenciálját.

Maro Engelben (GER) a világ egyik legsikeresebb GT-versenyzője lép pályára a Mercedes-AMG Team Landgraf csapatánál. Az AMG márka nagykövete 2008-tól 2011-ig, valamint 2017-ben már versenyzett a Mercedes-AMG sorozatban. 2022-ben a háromszoros makaói futamgyőztes visszatért a DTM-hez, és azonnal számos dobogós eredményt ért el. Csapattársa, Jusuf Owega (GER) elsősorban a 37 éves Engel hatalmas tapasztalatából kíván hasznot húzni. A 20 éves kölni játékos tavaly az ADAC GT Masters mezőnyének tagja volt, és megnyerte az oscherslebeni szezonnyitót. Sőt, Owega meggyőzte a Landgraf Motorsport csapat vezetőit a Mercedes-AMG által tavaly év végén Barcelonában szervezett Young Driver Testen.

A pilótapárosításokkal a Mercedes-AMG tapasztalt pilóták és újoncok kiegyensúlyozott keverékét biztosítja a három teljesítménycsapatban. Eközben Arjun Maini, David Schumacher és Jusuf Owega hivatalos AMG Junior Pilótaként, Maini a harmadik, Schumacher a második, Owega pedig új versenyzőként versenyez majd. Lehetőséget kapnak arra, hogy a DTM nagyszínpadán bizonyítsák tehetségüket, és ehhez megkapják a Mercedes-AMG megfelelő termék- és know-how támogatását.

Az ADAC vezetése alatt 2023-ban először futott DTM május 27-én és 28-án indul Oscherslebenben. Addig a Mercedes-AMG csapatainak és versenyzőinek intenzív felkészüléséről van szó. A verseny menetrendje nyolc versenyszámból áll, összesen 16 futamból Németországban, Ausztriában és Hollandiában. A szezonzárót a Hockenheimringen rendezik október 21-én és 22-én.

„A DTM nem csak a német motorsportban illusztris név, hanem a világ egyik legversenyképesebb és legismertebb versenysorozata is. Sőt, szorosan kapcsolódik az AMG motorsport-történelméhez, és a legnagyobb sikereink közül néhányat elértünk márkaként a DTM-ben. Ezért szinte magától értetődő, hogy ebben a szezonban ismét az ügyfélcsapatokkal versenyzünk. Örülünk, hogy ez a nagy hagyományokkal rendelkező formátum immár ADAC vezetésével folytatható, és kíváncsian várjuk, hogyan alakul a sorozat idén. A DTM minden idők statisztikáinak legsikeresebb márkájaként 2023-ban is magas célokat tűztünk ki magunk elé, és szeretnénk visszahozni a címet Affalterbachnak. Ennek elérése érdekében rendkívül professzionális csapatokra, pilóták tekintetében pedig az ígéretes újoncok és a tapasztalt AMG-pilóták jó keverékére támaszkodunk.”
Christoph Sagemüller, a Mercedes-AMG Motorsport vezetője

„Az új DTM-szezonban három tapasztalt Performance Teamre összpontosítunk, amelyeket optimális módon támogatunk. A tavalyi szezonból már ismert WINWARD Racing és HRT öltözékek mellé új képviselőnk lesz a DTM-ben a Landgraf Motorsportban. Ez a csapat is nagyon profi, és már évek óta nagyon jól dolgozunk együtt. Az elmúlt szezonban Landgraf remek teljesítményt nyújtott az ADAC GT Mastersben, megnyerte a bajnokságot Raffaele Marciellóval, és ezzel a DTM-programba is bekerült. Izgatottan várom az új szezont, és nagyon kíváncsian várom, hogyan teljesítenek majd a junior pilótáink, és hogyan tudnak majd tanulni a bevett szakemberektől.”
Stefan Wendl, a Mercedes-AMG Customer Racing vezetője

„A 2023-as DTM-szezonban a tapasztalatok és a fiatal tehetségek keverékét helyezzük a rajtrácsra. Minden AMG Junior Pilóta csapatában van egy tapasztalt szakember, akitől sokat tanulhat, ha figyeli. Ettől a megközelítéstől intenzív kommunikációt és meredek tanulási görbéket várunk. Különösen fiatal pilótaként nagyon gyorsan kell teljesíteni a DTM-ben, mivel nagyon szoros a verseny. Idén is így lesz. Nagyon motiváltak vagyunk csapatainkkal az új szezonban, és kíváncsiak vagyunk, hogyan mutatkozik be a DTM új vezetés alatt.”
Thomas Jäger, a DTM sportigazgatója