A Mercedes-Benz 10%-kal növelte a márka értékét, és továbbra is a világ legértékesebb luxusautó-márkája

Interbrand / Best Global Brands 2022 Interbrand / Best Global Brands 2022

A Mercedes-Benz hetedik egymást követő évben őrzi pozícióját, mint az egyetlen európai márka és az egyetlen luxusmárka az autóiparban a 100 „Legjobb globális márka” top 10-ében.
A neves amerikai márkatanácsadó, az Interbrand jelenlegi rangsorában a sztárral ellátott márka ismét – és így 2018 óta változatlan – a nyolcadik helyen áll.
A márka értéke 10%-kal 56,103 milliárd dollárra nőtt 2021 óta


Az Interbrand „Legjobb globális márkák 2022” felmérése szerint a Mercedes-Benz 10%-kal növelte ikonikus névadó márkájának értékét az elmúlt évben. Ez alátámasztja a vállalat sikeres átállását az elektromos és szoftvervezérelt jövő felé. A Mercedes‑Benz 2021-ben a Daimler Truck kiválásával és a stratégia frissítésével kezdeményezte a márka átrendeződését. A cél az, hogy még inkább a luxus szegmensre koncentráljunk, és következetesen kihasználjuk a növekedési és jövedelmezőségi lehetőségeket. A Mercedes-Benz célja a világ legkívánatosabb autóinak megépítése, és vezető pozíció megszerzése az elektromos hajtások és járműszoftverek terén. A strukturálisan magasabb márkapozíció elérése érdekében a modellportfólió átrendeződik, amint azt a cég 2022 májusában bejelentette. A stratégiai döntés, hogy 2030-ra minden szegmensben teljesen elektromossá váljunk – ahol a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik – és az ambíció, hogy CO2- A semleges 2039-re tovább erősíti a kapcsolatot a luxus és a fenntarthatóság között.

„A Mercedes-Benz tartós nyolcadik helyezése, valamint a márka értékének kétszámjegyű, több mint 56 milliárd dolláros növekedése megerősíti stratégiai irányunkat. Ez azt jelenti, hogy meghatározzuk a jövő fenntartható luxusát, hogy ügyfeleinket még inkább középpontba tegyük minden tevékenységünk középpontjában, és hogy a márkánkkal való érintkezés minden pontja egyedi élménnyé váljon. Büszkeséggel tölt el, hogy egész csapatunk márkánkért végzett munkája kifizetődik, és ez a nagyszerű eredmény is tükröződik” – mondja Bettina Fetzer, a Mercedes-Benz AG kommunikációs és marketing alelnöke.

Az ügyfél a fókuszban: egyedi márkaélmények új célcsoportok megszólítására
A termékportfólió mellett a teljes üzleti modell még következetesebben a luxus felé orientálódik. A kommunikáció és az értékesítés egyre inkább az ügyfelek igényeire és vágyaira összpontosít. A Mercedes-Benz nagy jelentőséget tulajdonít annak, hogy ügyfeleit és potenciális célcsoportjait közvetlenül a saját környezetükben érje el, és hitelesen és hitelesen illessze be magát egyedi és egyedi márkaélményekkel. Ennek érdekében a vállalat megnyitja magát a különböző iparágak személyiségeivel és márkáival való együttműködés előtt – a technológiától a divatig, a zenéig, a filmig és a sportig. Az ilyen közös alkotások teljesen új perspektívákat tesznek lehetővé. Lehetővé teszik olyan célcsoportokkal való érintkezést, amelyek egyébként alig vagy egyáltalán nem kötődnek az autóiparhoz. Az értékesítési csatornák következetesen igazodnak a valós vevői igényekhez, és kiegészülnek innovatív formátumokkal és lehetőségekkel a márka jelenlétére mind on-line, mind offline. Ilyenek például a Mercedes-AMG és a Mercedes-Benz G-osztályú privát társalgói, valamint a dubai Mercedes-AMG üzlet. A közelmúltban Sanghajban megnyitott Mercedes-Maybach Atelier szintén az átfogó stratégia része.

„Legjobb globális márkák”: Összpontosítson a világ legjobb márkáira 1999 óta
Az amerikai Interbrand márkatanácsadó cég 1999 óta kutatja és elemzi a világ legértékesebb márkáit, a legjobb 100 szerepel az évente megrendezett „Legjobb globális márkák” tanulmányban, amely három szempont szerint vizsgálja az összes jelöltet: „A márka termékeinek pénzügyi teljesítménye ill. szolgáltatások”, „A márka szerepe a vásárlási döntési folyamatban” és „A márka ereje a jövőbeli vállalati bevételek biztosítása szempontjából”. Az Interbrand volt az első vállalat, amely ISO 10668 szabvány szerint tanúsított márkaértékelési módszert fejlesztett ki. Ez a nemzetközi szabvány mércét állít fel az értékeléshez, és megfelel a precíz monetáris márkabesorolás követelményeinek. Az Interbrand rangsora megtalálható a www.bestglobalbrands.com oldalon.