A Mercedes-Benz Classic kivételes klasszikusokat mutat be St. Moritzban

Mercedes-Benz Nürburg 460 Spezial-Sport-Cabriolet „St. Moritz. Das Unternehmen stellt den Nürburg 460 (W 08) 1928 vor, das erste Fahrzeug der Marke mit Achtzylindermotor. Auf Basis des Fahrgestells mit kurzem Radstand entsteht das viersitzige Spezial-Sport-Cabriolet, das 1929 beim Concours d’Elegance der St. Moritzer Automobilwoche antritt und gewinnt. Es erhält den Namen „St. Moritz“. Zeitgenössisches Exterieurfoto von links vorn. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 13574) Mercedes-Benz Nürburg 460 Special Sports Cabriolet “St. Moritz”. The company presented the Nürburg 460 (W 08) in 1928. It was the brand’s first vehicle with an eight-cylinder engine. The Special Sports Cabriolet was created on the basis of the short-wheelbase chassis, and it entered and won the Concours d’Elegance at the St. Moritz Automobile Week in 1929. It was given the name “St. Moritz”. Contemporary photo of the outside from front left. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archive: 13574)
  • Nemzetközi St. Moritz Automobile Week 2023. szeptember 8. és 17. között
  • A Mercedes-Benz Classic az 1938-as 540 K Streamliner-t és más klasszikusokat mutatja be
  • Le Mans győztesei egyesültek: 300 SL versenysportkocsi (1952) és Sauber-Mercedes C 9 (1989)
  • 1929-től a Mercedes-Benz Nürburg 460 „St. Moritz”


Reneszánsz elbűvölő környezetben: a „Nemzetközi St. Moritz Automobile Week” számos kiemelkedő eseményt kínál a történelmi járművek nagy választékával. 2023. szeptember 8. és 17. között kerül megrendezésre. Már 1929-ben és 1930-ban is megrendezték St. Moritzban az Automobile Weeks-t, és a Mercedes-Benz máris izgalomba hozta a híres alpesi üdülőhely látogatóit. Idén válogatott klasszikus autókkal képviselteti magát a márka.

A Mercedes-Benz Classic számos programeseményben vesz részt az alábbi járművekkel:

  • Az 1938-as 540 K Streamliner (W 29), egy 1955-ben gyártott 300 SL Coupé (W 198) és egy 1989-ből származó Sauber
  • Mercedes C 9 áll majd rajtvonalra a Kilomètre Lancéban (2023. szeptember 8-10.) a St. Moritz-i Engadin repülőtér helyén. A C 9-et Bernd Mayländer márkanagykövet, a Forma-1-es biztonsági autó pilótája vezeti.
  • A Motorsport Rendezvous keretében (2023. szeptember 13-15.) megrendezésre kerülő „100 Years of Le Mans” különleges kiállításon a Mercedes-Benz két futamgyőztest egyesít: a 300 SL versenysportkocsit (W 194), amely 2023.
  • Franciaország 1952-ben és a Sauber-Mercedes C 9, amely a második hellyel járult hozzá az Ezüstnyilak 1989-es kettős győzelméhez.
  • Egy 1968-as Mercedes-Benz 280 SL „Pagoda” (W 113) vesz részt a Bernina Gran Turismo hegymászón (2023. szeptember 14. és 17. között).
  • 2023. szeptember 14-én a Mercedes-Benz est a Paradiso hegyi kunyhóban lesz.


Változatos program

Az 1929-es és 1930-as St. Moritz Automobile Week-en már szerepelt egy kilométeres verseny, egy Concours d’Elegance és – mint a csúcspont – a Bernina Gran Turismo. A 2023-as Kilomètre Lancé a történelmi modell szerint, de más helyszínen zajlik majd: az Engadin repülőtér 1,8 kilométeres kifutóján, 1707 méteres tengerszint feletti magasságban. A pilóták itt demonstrálhatják klasszikusaik gyorsulását és sebességét. Az természetesen rajtuk múlik, hogy valóban elérik-e az autóik teljesítményhatárait. A járműsor minden bizonnyal látványos. A Motorsport Rendezvouson az autóversenyzés történetének exkluzív járművei láthatók, modern luxusautók mellett. A Bernina Gran Turismo 2014 óta kerül megrendezésre, a klasszikus motorsport járművek hegymászójaként a háború előtti és utáni időszaktól egészen 1990-ig. A jelenlegi Nemzetközi St. Moritz Automobile Week keretében zárt helyen kerül megrendezésre. Az eredeti pálya szakasza: a La Rösától a hágóig terjedő 5,7 kilométeres szakaszon több mint 50 kanyar és 450 méter tengerszint feletti magasság szükséges.

1929: Győzelem a Mercedes-Benz Nürburg 460 Special Sports Cabriolet „St. Moritz” (W 08)

A Mercedes-Benz már 1929-ben egy lenyűgöző járművel részt vett az első St. Moritz Automobile Weeken: az 1928-ban bemutatott nemes Nürburg 460 (W 08) alapján a cég egy négyüléses „Special Sports Cabriolet”-t fejlesztett ki rövid tengelytávval, ill. sikeresen bemutatta annak idején a Concours d’Elegance-en. Az eredeti prospektus szerint „a legjobb minősítést érte el az összes autó közül az ott bemutatott legnevesebb nemzetközi márkák között”. Ezt a sikert követően a Nürburg 460 Cabriolet C változata a „St. Moritz”. A prospektus a következőképpen jellemezte az autót: „Külső vonalvezetésének nagyszerű művészi lendületével, rendkívül harmonikus színválasztékával, méltóságteljes, ugyanakkor rendkívül elegáns belső dizájnjával ez a kabrió hamar kifejezetten tekintélyes autóvá vált az igazán igényes, hozzáértő autósok körében. ” A Mercedes-Benz Nürburg 460 volt a márka első nyolchengeres motorral szerelt járműve.

A Mercedes-Benz Classic márka nagykövete a 2023-as Nemzetközi St. Moritz Autóhéten

Bernd Mayländer
1971. május 29-én született Waiblingenben, Németországban

Bernd Mayländer rendszeresen a mezőny előtt vezet a Forma-1-ben. Az egykori autóversenyző 2000 óta a Mercedes-AMG és az Aston Martin által biztosított Forma-1-es biztonsági autók hivatalos pilótája. Mayländer 1990-ben kezdett versenyezni, kezdetben a Porsche Club Sportban, a Porsche Carrera Kupában versenyzett (1994-es összgyőzelem). a Porsche Szuperkupa és az állóképességi versenyek. 1995-től a Persson Motorsport csapatnál vezetett, kezdetben a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) és a Nemzetközi Túraautó Bajnokságban (ITC) vett részt. 1997-től egy Mercedes-Benz CLK-GTR-t vezetett az FIA GT bajnokságban. 1997-ben Mayländer megnyerte a spielbergi versenyt Klaus Ludwiggal és Bernd Schneiderrel együtt. 2000-ben a nürburgringi 24 órás versenyen első helyezést ért el egy Porsche 996 GT3-mal. 2001-ben megnyerte a DTM-szezon utolsó futamát a régi Hockenheim Grand Prix pályán, egy Mercedes-Benz AMG CLK DTM-mel. Bernd Mayländer utolsó DTM-szezonjában 2004-ben versenyzett, a Rosberg csapat tagjaként egy Mercedes-Benz C-osztályú DTM-et vezetve.

Mercedes-Benz Classic autók a 2023-as Nemzetközi St. Moritz Automobile Weeken
Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W 29), 1938

Az 540 K Streamliner-t 1937/38-ban fejlesztették ki a sindelfingeni Mercedes-Benz gyár speciális autógyártási osztályán. Mai szemmel nézve az autót egy Gran Turismo stílusú kupéként lehetne leírni. De az 1930-as évek konvencióinak megfelelően a stylistok a test alakját áramvonalas szalonnak vagy egyszerűen Streamlinernek nevezik. Az 540 K-s szériaautó alvázára épülő járművet úgy építették meg, hogy gyorsan elérje a nagyon nagy sebességet, és nagy teljesítményű feltöltött motorjával hosszabb távolságokon is megtartsa azokat. Köszönhetően a szélcsatornában kifejlesztett könnyű alumínium testnek, ez az egyedi modell a hatékonyság mintája volt teljesítményosztályában. A könnyű konstrukció és a kifinomult aerodinamika mellett a kiemelkedő külső és belső dizájn, a méltóságteljes kivitel és a nagyvonalú belső kényelem is tette az 540 K Streamlinert egyedülálló járművé. Akkoriban azzal a lehetőséggel jött létre, hogy részt vegyen az 1938 őszére tervezett hosszú távú Berlin-Róma körúton, amelyet kezdetben 1939-re halasztottak, majd a második világháború kitörése miatt végül teljesen töröltek. 1938 közepétől a Streamliner-t a Dunlop gumiabroncsgyártó német leányvállalata használta, hogy a gyors járművekhez készült nagy sebességű gumiabroncsokat a mindennapi tesztelés büntetői alá helyezze. A háború után raktárba helyezték. 2014-ben a Mercedes-Benz Classic aprólékosan átépítette a járművet eredeti állapotára egy rendkívül igényes és kidolgozott helyreállítási projekt részeként. Az ezt követően mért légellenállási együttható Cd = 0,36 volt. Ez kiváló ár-érték arány egy 1930-as évekbeli autóhoz.

A Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W 29) műszaki adatai

Gyártási év: 1938
Hengerek: 8/soros
Lökettérfogat: 5401 cc
Teljesítmény: 85 kW (115 LE), kompresszorral 132 kW (180 LE)
Végsebesség: 185 km/h

Mercedes-Benz 300 SL versenysportkocsi (W 194), 1952

A Mercedes-Benz 1952-ben indult újra az autóversenyzésben a 300 SL (W 194) motorral. A korlátozott erőforrások kezdetben a Forma-1-es versenyautó 1952-es kifejlesztése ellen szóltak, mivel az 1954-es szezonra már új szabályozást jelentettek be. Az új versenyautó tengelyeit, sebességváltóját és motorját a Mercedes-Benz 300 (W 186) reprezentációs járműből származó alkatrészekből fejlesztették ki. Vadonatújdonság a rendkívül könnyű, ugyanakkor nagyon torziós merevségű csőváz, amelyet áramvonalas könnyűfém karosszéria vesz körül. Az ajtók körüli megemelt csőkeretnek köszönhetően a versenyautó jellegzetes sirályszárnyas ajtókkal lett felszerelve, melyek a tetőre csuklósan kerültek. 1952-ben a 300 SL kezdettől fogva sikeres volt: a legfontosabb versenygyőzelmek között szerepelt a Berni Nagydíjon (Svájc) aratott egy-kettő-három győzelem, valamint a Le Mans-i 24 órás (Franciaország) látványos egy-két célba érése. és a mexikói Carrera Panamericanán, valamint a Nürburgringi Jubileumi Nagydíj első négy helyén. Az 1952-es Le Mans-díjas autó egy magángyűjtő tulajdona.

A Mercedes-Benz 300 SL versenysportkocsi műszaki adatai (W 194)

Bevetés: 1952
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 125 kW (170 LE) 5200 ford./percnél
Végsebesség: 240 km/h

Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198), 1955

1954 februárjában a 300 SL sorozatgyártású sportautó (W 198) a New York-i Nemzetközi Motorsport Show-n ünnepelte világpremierjét. A Coupé-t „Sirályszárnynak” vagy „Papillonnak” (pillangónak) nevezték jellegzetes, tetőre szerelt ajtói miatt, amelyek egy sirály szárnyára emlékeztettek. A megoldás azonban nem esztétikai cél, hanem technikailag szükséges. Ennek az az oka, hogy a cső alakú bukóketrec olyan magasan volt a küszöböknél, hogy a hagyományos ajtókialakítás egyszerűen lehetetlen volt. A nagy teljesítményű sportautó a legendás 300 SL versenysportkocsira (W 194) épült az 1952-es szezonból. A továbbfejlesztett W 198 volt a világ első sorozatgyártású személygépkocsija négyütemű motorral és közvetlen benzinbefecskendezéssel. 158 kW (215 LE) motorteljesítményével – jó 25 százalékkal több, mint az 1952-es karburátoros versenyverzióé – és akár 250 km/órás végsebességével a W 198 a sorozatgyártású sportágak élvonalába került. autók a maga korában, ami szintén a versenyzésre predesztinálta. Legendás, hogy John Cooper Fitch és Kurt Gessl segédpilóta hármas osztálygyőzelme a 300 SL „Gullwing”-el a Mille Miglia 1955-ön. 1954 és 1957 között a 300 SL Coupéból összesen 1400 darab készült, ebből 29 alumínium karosszéria.

A Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198) műszaki adatai

Gyártási év: 1955
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 158 kW (215 LE) 5800 ford./percnél
Végsebesség: Akár 250 km/h

Mercedes-Benz 280 SL „Pagoda” (W 113), 1968

A Mercedes-Benz az 1963-as Genfi Autószalonon mutatta be az új 230 SL-t (W 113). Kényelmes, nagy teljesítményű kétüléses túraautónak tervezték, és mind a 190 SL (W 121), mind a 300 SL Roadster (W 198) helyére került. A külsőt letisztult, egyenes vonalak és az SL elejét egy nagy, központi Mercedes csillaggal jellemezték. Az opcionális keménytető magas ablakaival és karcsú oszlopokkal alátámasztott homorú tetőformájával az ázsiai templomokra emlékeztetett, amelyek miatt a W 113 gyorsan kiérdemelte a „Pagoda” becenevet. A padlóösszeállítás a Mercedes-Benz 111-es sorozat „Tailfin” limuzinjain alapult, amelyek a világ első biztonsági karosszériás személygépkocsii. Az SL ezen generációja is profitált a megfelelő kutatásokból. A Mercedes-Benz 220 SE Sedanból átvett felfüggesztést az új, sportos modell követelményeihez hangolták. A felfüggesztés szilárd volt, ugyanakkor egy sportkocsihoz képest akkoriban szokatlanul kényelmes. 1967-ben a Mercedes-Benz 250 SL váltotta fel a 230 SL-t. A változtatások elsősorban a motorban és a fékrendszerben történtek. A három ismert karosszériaváltozaton (lehajtható puhatetős kupé, levehető keménytetős kupé és levehető keménytetős és roadster puhatetős kupé) mellett a 250 SL opcionálisan hátsó üléses kupéként is elérhető volt. Az 1968-ban bemutatott Mercedes-Benz 280 SL 2,8 literes motorral és 125 kW (170 LE) teljesítménnyel volt ennek az SL-nek az utolsó változata. 1963 és 1971 között összesen 48 912 darab SL-t gyártottak a W 113 sorozatból.

A Mercedes-Benz 280 SL „Pagoda” (W 113) műszaki adatai

Gyártási év: 1968
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2778 cc
Teljesítmény: 125 kW (170 LE)
Végsebesség: 200 km/h

Sauber-Mercedes C 9 Group C versenysportkocsi, 1989

Az 1980-as évek végén a Mercedes-Benz visszatért a versenypályára: a C csoportos versenyautók viselték elsőként a háromágú csillagot. Az 1987 óta főleg sötétkék színben használatos Sauber Mercedes C 9-esek az 1989-es szezonra vizuális változáson is átmennek: mostantól ezüstre festették őket, hogy egyértelműen Mercedes-Benz ezüstnyilakként azonosítsák őket. Csak 1989-ben az új versenyautók kilenc versenyből nyolcon nyertek. Az egyik ilyen a Le Mans-i 24 órás verseny volt 1989. június 10-én és 11-én: a Mercedes-Benz pilótái, Jochen Mass/Manuel Reuter/Stanley Dickens és Mauro Baldi/Kenny Acheson/Gianfranco Brancatelli egy-kettős célba értek a két C-n. 9 Silver Arrows – 37 évvel a háború utáni korszak első Ezüst Nyilai, a Mercedes-Benz 300 SL versenyautó (W 194) kiemelkedő sikere után. A szezon végén a C 9-est vezető Jean-Louis Schlesser megnyerte a sportkocsik világbajnokságának pilóta címét. St. Moritzban a Mercedes-Benz Classic bemutatja az eredeti, második helyezett, 61-es rajtszámú C 9-est.

A Sauber-Mercedes C 9 Group C versenysportkocsi műszaki adatai

Bevetés: 1987-1990
Hengerek: V8
Lökettérfogat: 4973 cc
Teljesítmény: 530 kW (720 LE) 7000 ford./percnél
Végsebesség: 400 km/h