A Mercedes-Benz Classic sportos és exkluzív klasszikusokat visz a jégre St. Moritzban

Mercedes-Benz 300 SLS Tourensportwagen (W 198). Fahraufnahme von Le Mans Classic 2022. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D786276) Mercedes-Benz 300 SLS touring sports car (W 198). Driving shot from Le Mans Classic 2022. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: D786276)
  • “A jég.” a befagyott St. Moritz-tavon 2023. február 24-én és 25-én
  • A C 111-II V8-as és 300 SLS-es köröket az ovális pályán tesznek meg
  • 60 éves a Mercedes-Benz 600 (W 100) presztízslimuzin

A fiatal rendezvény „Az I.C.E. St. Moritz” rendkívüli környezetben mutatja be az autóipari klasszikusokat: 2023. február 24-én és 25-én a befagyott és hóval borított St. Moritz-tavon történelmi autók széles választékát mutatják be. Pénteken az álló járműveket mutatják be a a közönség és a Concours of Elegance zsűrije a „Parc Fermé”-ben. Szombaton dinamikus köröket fognak megtenni a jégen.

A Mercedes-Benz Classic egy C 111-II V8-as motorral (1970) és egy 300-as SLS túrasportkocsival (W 198, 1958) indul. A pilóták között van a korábbi gyári sofőr és a Mercedes-AMG jelenlegi nagykövete, Karl Wendlinger is. A márka Heritage részlege bemutat egy Mercedes-Benz 600-at (W 100, 1963) hatvanadik születésnapja alkalmából, valamint egy 300 SL Roadstert (W 198, 1958), amely értékesítésre kerül.

„A Mercedes-Benz Classic nyitott az új dolgokra. Ide tartozik a St. Moritz-i The I.C.E. A rendezvény kiemelkedő klasszikus autókat mutat be – a hideg évszak közepén, amikor a történelmi autók általában a garázsban maradnak. Hegyek, hó, jég és remélhetőleg napsütés alapozza meg az új koncepciót.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője

Körpálya 50 centiméter vastag jégen
A név „The I.C.E.” hivatalosan az „International Concours of Elegance” rövidítése, és egyben a pálya jégfelületére utal. A pálya csak az év három hónapjában létezik: Amikor a St. Moritz-tóban télen körülbelül 50 centiméter vastag jégréteg van. A tavon az ovális pálya, hótakaróval van kialakítva. A helyszínt különféle rendezvényekre használják, beleértve a pólósportot is. A „The I.C.E.” versenyen a járművek olyan kategóriákban versenyeznek, mint „Open Wheels”, „Barchetta on the Lake”, „Le Mans 100”, „Concept Cars & One Offs” és „Queens on Wheels”. Minden kategóriában egy győztest választanak ki. A V8-as motorral szerelt Mercedes-Benz C 111-II a „Concept Cars & One Offs” osztályban, a Mercedes-Benz 300 SLS („Super Light Sport”) pedig a „Barchetta on the Lake” osztályban versenyez majd.

Az esemény története 1985 telére nyúlik vissza: akkoriban egy csoport skót és angol fedezte fel a befagyott St. Moritz-tó partján található lóversenypályát klasszikus Bentley-jeik pályájaként. Több mint 30 év után az egyik akkori néző felvette az ötletet. Ez vezetett a „The I.C.E.” sikeres próbaüzeméhez. sportkocsikkal 2019-ben. A világjárvány miatti szünet után 2022 óta teljes programmal zajlik a „Jégrevü”.

A Mercedes-Benz Classic márka nagykövete az I.C.E. 2023
Karl Wendlinger

1968. december 20-án született Kufsteinben, Ausztriában
A Mercedes-Benz Classic örömmel bízza meg az egykori versenyzőt exkluzív modellekkel a mintegy 1000 járműből álló gyűjteményéből. Az AMG márkanagykövet vezetési stílusa gyors, biztonságos és kedves az autókhoz. Emellett a most 54 éves férfit remek beszélgetőpartnernek tartják. 1990-ben Wendlinger Michael Schumacherrel és Heinz-Harald Frentzennel együtt a Mercedes-Benz Junior Team tagja volt a sportautó-világbajnokságon. Jochen Mass és Michael Schumacher csapattársaként több győzelmet aratott a Sauber-Mercedesben. 1993-ban Karl Wendlinger átváltott a Forma-1-be, ahol a svájci Peter Sauber vezette csapat pilótája volt.

A Mercedes-Benz Classic járművek a „The I.C.E.” 2023
Mercedes-Benz 300 SLS Touring Sports Car (W 198), 1958
Használata: dinamikus (február 25., szombat) és statikus (február 24., péntek)
A Mercedes-Benz 300 SLS („Super Light Sport”) a 300 SL Roadster (W 198) motorversenyzésre szánt speciális kiadása. A túrasportkocsiból két példány készült 1957-ben az Amerikai Sportautó Bajnokságra, mivel az 1957-es szezonban nem volt lehetséges az új modell szériaváltozatának homologizálása a „Standard Production” kategóriában. Annak érdekében, hogy továbbra is esélye legyen az egyetlen lehetséges alternatív D versenykategóriában, egy sorozatgyártású roadstert 300 SLS-re optimalizáltak, amely mindössze 970 kilogrammot nyomott és 173 kW (235 LE) teljesítményt nyújtott. Ez 360 kilogrammal kevesebb és 15 kW-tal (20 LE) több, mint a 300 SL Roadster. A gyárilag támogatott Paul O’Shea a 300 SLS-sel megnyerte az amerikai sportautó-bajnokságot a D kategóriában, egyértelmű előnnyel a verseny előtt. 1955-ben és 1956-ban már megnyerte a címet a 300 SL „Gullwing”-vel. A „The I.C.E.” rendezvényen a Mercedes-Benz Classic az eredeti 300 SLS hiteles másolatát használja.

Műszaki adatok – Mercedes-Benz 300 SLS (W 198)
Felhasználás: 1957
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 173 kW (235 LE) 5900 ford./percnél
Végsebesség: 260 km/h

Mercedes-Benz C 111-II V8-as motorral, 1970
Használata: dinamikus (február 25., szombat) és statikus (február 24., péntek)
A Mercedes-Benz 1969 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatta be a C 111-est. Az extrém ék alakú és sirályszárnyas ajtók miatt a kutatójármű üvegszállal megerősített műanyag (GRP) karosszériát kapott, és három hajtású volt. Rotoros Wankel motor 206 kW (280 LE) teljesítménnyel. Ez a futurisztikus sportautó akár 270 km/órás sebességet is elérhet. A következő évben a Genfi Autószalonon bemutatták a C 111-II átdolgozott változatát, immár négyrotoros Wankel-motorral és 257 kW (350 LE) teljesítménnyel. Ebben a változatban a C 111 álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra, végsebessége pedig 300 km/óra. A számos megrendelés ellenére a C 111 pusztán kísérleti jármű maradt, és soha nem került gyártásba. A Mercedes-Benz ehelyett egy sor rekordot döntő jármű kifejlesztését folytatta az alapján: a C 111-II D (1976) és a C 111-III (1977-1978), mindkettő öthengeres dízelmotorral, és a C 111-IV (1979) V8-as szikragyújtású motorral és turbófeltöltővel. 1970-ben a C 111-II volt az alapja egy V8-as változatnak is, amely az M 116-os motorral (147 kW/200 LE) volt szerelve a Wankel sportautóhoz képest.

Műszaki adatok – Mercedes-Benz C 111-II V8-as motorral
Gyártási időszak: 1970
Hengerek: V8
Lökettérfogat: 3499 cc
Teljesítmény: 147 kW (200 LE) 5800 ford./percnél

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), 1958
Használata: statikus
Az 1957. márciusi Genfi Autószalonon a Mercedes-Benz bemutatta a 300 SL Roadstert (W 198) az 1954-ben debütált, 300 SL „Gullwing” Coupé utódjaként. Műszaki szinten. , a nyitott tetejű sportautó nagyon hasonlított a kupéhoz, bár a módosított bukóketrec most már hagyományosan csuklós ajtók beépítését is lehetővé tette. Ezek szükségesek a nyitott tetejű vezetéshez, és kényelmesebbek voltak a be- és kiszálláskor. Az alvázat is továbbfejlesztették: a klasszikus kétcsuklós kialakítás helyett az egycsuklós lengőtengelyt, leengedett forgásponttal alkalmazták, a 300 SL Roadster pedig először kapott kiegyenlítő rugót. 1958 őszétől a Roadster kérésre levehető keménytetővel is elérhető volt. A Mercedes-Benz mérnökei a szabványos 300 SL Roadsterből fejlesztették ki a 300 SLS versenyváltozatot, amellyel Paul O’Shea 1957-ben megnyerte az Amerikai Sportautó Bajnokság D kategóriáját. Ezzel a kör beteljesedett, mivel a 300 SL a azonos nevű versenyautó (W 194), amelyet az 1952-es szezonban nagyon sikeresen használtak a motorsportban. 1961-ben a 300 SL Roadstert tárcsafékekkel, 1962-ben öntött alumínium forgattyúházzal látták el. A sportautó gyártása 1963-ig folytatódott. A rendkívül exkluzív sportautóból összesen 1858 példány készült hét év alatt. Ma az egyik legkeresettebb klasszikus.

Műszaki adatok – Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198)
Gyártási időszak: 1957-1963
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 158 kW (215 LE) 5800 ford./percnél
Végsebesség: akár 242 km/h

Mercedes-Benz 600 (W 100), 1963
Használata: statikus
„A „Grand Mercedes” 600 – a nagy presztízsű exkluzív jármű”: Ezzel a címmel a Mercedes-Benz sajtóközleménye az 1963. szeptemberi, a Frankfurt am Main-i Nemzetközi Autószalonon (IAA) tartott premierre helyezte a Mercedes-Benz 600-at. az autóipar vezetői között. Néhány kiemelés: az első V8-as motor egy Mercedes-Benz autóban, egy sportautóhoz hasonló teljesítmény, számos hidraulikus vezérlésű kényelmi funkció az ülések beállításához, az ajtók, ablakok és csomagtérfedél nyitásához és zárásához. Ehhez járult még a légrugózás, a szervokormány és a központi zár, valamint az elektronikusan vezérelt fűtési és szellőzőrendszer. Mindent összevetve a berendezés akkoriban egyedülálló volt, és abban az időszakban a legkorszerűbbnek számított. A belső nevén W 100, a luxuslimuzin csaknem két évtizeden át megtartotta pozícióját az autóipari csúcskategória nemzetközi etalonjaként. A 17 éves építési időszak alatt 2677 példány készült, ebből 487 Pullman változat. A 6,3 literes lökettérfogatú V8-as motor 184 kW (250 LE) teljesítményt adott. A világ minden tájáról érkező vásárlók a „600” mellett döntöttek: királyi fenségek, államfők és az üzleti élet és a show-biznisz világának egyaránt kiemelkedő személyiségei.

Műszaki adatok – Mercedes-Benz 600 (W 100)
Gyártási időszak: 1963-1981
Hengerek: V8
Lökettérfogat: 6332 cc
Teljesítmény: 184 kW (250 LE) 4000 ford./percnél
Végsebesség: 205 km/h