A Mercedes-Benz támogatja a redundanciát a biztonságos, feltételesen automatizált vezetés érdekében

Redundante Systemarchitektur DRIVE PILOT: Bremse, Lenkung, Bordnetz, Positionsbestimmung, Stereo-Multi-Purpose-Kamera Redundant System Architecture DRIVE PILOT: Braking, Steering, Electrical System, Positioning, Stereo-Multi-Purpose-Camera

DRIVE PILOT: a világ első nemzetközileg tanúsított Level3 rendszere

A feltételesen automatizált vezetés (SAE 3. szint) esetében a biztonság és a megbízhatóság a legfontosabb a Mercedes-Benz számára. A DRIVE PILOT ezért olyan rendszerarchitektúrán alapul, amely lehetővé teszi az összes esetlegesen felmerülő helyzet biztonságos irányítását. Ennek érdekében a fékezést, a kormányzást, az áramellátást és az érzékelőrendszer egyes részeit fizikai és funkcionális redundanciával tervezték. A rendszertervezés ezen biztonságközpontú megközelítésével a Mercedes-Benz teljesen új mércét állít fel az automatizált vezetés terén. A DRIVE PILOT, a világ első nemzetközi tanúsítvánnyal rendelkező rendszere 2022. május 17-e óta opcionálisan elérhető az S-osztályhoz és az EQS-hez Németországban.

A redundáns architektúra négy alapeleme magában foglalja a fékrendszert, a kormányzást, az áramellátást és néhány érzékelőt. Ez magában foglalja a környezet felismerését és kezelését. Az akkumulátor, a kormánymotor, a kerékfordulatszám-érzékelők és a rendszer által az adatszámításhoz használt algoritmusok szintén megkettőződnek. Az érzékelőrendszer egyes aspektusai funkcionálisan is redundánsak, mert különböző fizikai koncepcióik (beleértve az optikai; ultrahang; rádióhullámok) kölcsönösen alátámasztják egymást, így biztosítva a mindenkori biztonságos működést. Ez elsősorban a radarokat, a kamerákat és a LiDAR-t foglalja magában. Ugyanakkor az ultrahang- és nedvességérzékelők, valamint a mikrofonok is értékes adatokat szolgáltatnak. Összességében több mint 30 érzékelő biztosítja, hogy a DRIVE PILOT megbízhatóan úrrá legyen a vezetési feladaton.

„A Mercedes-Benz név mindig is a biztonságot jelentette. És már most is szabványokat állítunk fel az olyan automatizált vezetési rendszerek fejlesztése és megvalósítása terén, mint a DRIVE PILOT. Meggyőződésünk, hogy a redundancia a megfelelő megközelítés a 3. szintű automatizált vezetéshez és azon túl is. Ami az érzékelőket illeti, a LiDAR alkalmazását a radar és a kamerák mellett különösen elengedhetetlennek látjuk. Egyik szenzor helyzetfüggő hiányait egy másik érzékelő jellemzőivel tudjuk kompenzálni. Egyetlen típusú érzékelőre támaszkodva nem felelne meg a Mercedes-Benz magas biztonsági előírásainak” – mondja Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztésért és beszerzésért felelős technológiai igazgató.

A DRIVE PILOT aktiválását követően a rendszer szabályozza a sebességet és a távolságot, és a járművet a saját sávjában tartja. Az ügyfelek bizonyos feltételek mellett és a német autópálya megfelelő szakaszain átadhatják a vezetés feladatát a rendszernek, ha sűrű forgalomban vagy forgalmi dugókban, akár 60 km/órás sebességgel haladnak. Abban a valószínűtlen esetben, ha valamelyik elsődleges rendszer meghibásodik, a DRIVE PILOT rendszerarchitektúra képes felismerni a helyzetet, és elősegíti az irányítás biztonságos átadását a vezetőnek. Még akkor is, ha a sofőr nem tud eleget tenni egy átadás-átvételi felszólításnak, pl. orvosi vészhelyzet miatt a DRIVE PILOT biztonságos vészleállási manővert kezdeményez, amely nem jelent kockázatot a mögötte haladó forgalomra.

A Mercedes-Benz az automatizált vezetési és biztonsági technológiák élvonalában
Az autó 1886-os feltalálása óta a Mercedes-Benz innovatív technológiákkal többször is mércét állított fel a járműbiztonság terén. A biztonság a márka egyik alapértéke, ezért a Mercedes-Benz évek óta kínál fejlett vezetőtámogató rendszereket (SAE Level 2) járműveiben. Javíthatják a közúti biztonságot, és jelentősen megkönnyíthetik az életet a mindennapi helyzetekben. Segítséget nyújtanak például a sebesség- és távolságszabályozásban, a kormányzásban és a sávváltásban. 2021 decemberében a Mercedes-Benz lett az első autógyártó világszerte, amely nemzetközileg érvényes rendszerengedélyt kapott a feltételesen automatizált vezetésre (SAE 3. szint). Németországban a DRIVE PILOT 2021. május 17-e óta elérhető az S-osztályhoz és az EQS-hez. A parkolás terén pedig a márka egy lépéssel tovább ment – ​​az INTELLIGENS PARK PILOT előretelepítésével, amely a jövőben megkönnyíti a teljesen automatizált vezető nélküli parkolást. SAE 4. szint.