A Mercedes-Benz új szintre emeli az autók hangvezérlését a ChatGPT-vel

Teilnahme am ChatGPT Beta Programm per Mercedes me App. Participation in the ChatGPT beta program via Mercedes me app.

A Mercedes-Benz a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatáson keresztül a ChatGPT-t az MBUX járművekhez juttatja el az egyesült államokbeli ügyfelek számára
A Mercedes-Benz által kezelt adatvédelmi és informatikai folyamatok
Az MBUX bétaprogramja 2023. június 16-án indult


A Mercedes-Benz tovább bővíti a mesterséges intelligencia alkalmazását, és következő lépésként integrálja járművei hangvezérlésébe. A ChatGPT hozzáadásával a hangvezérlés az MBUX Voice Assistant’s Hey Mercedes segítségével még intuitívabbá válik. Egy opcionális bétaprogram 2023. június 16-án indul az Egyesült Államokban több mint 900 000, MBUX infotainment rendszerrel felszerelt jármű számára[1].

Az ügyfelek részt vehetnek a Mercedes me alkalmazáson keresztül, vagy közvetlenül a járműből a „Hé Mercedes, szeretnék csatlakozni a bétaprogramhoz” hangutasítással[2]. A bétaprogram bevezetése éteren keresztül történik. A Mercedes-Benz az Azure OpenAI szolgáltatáson keresztül integrálja a ChatGPT-t, kihasználva a Microsoft felhő- és mesterséges intelligencia platformjának vállalati szintű képességeit.

Kiegészítés a hangvezérléshez a Hey Mercedesen keresztül
A Mercedes-Benz MBUX Voice Assistant már felállította az iparági szabványokat, és intuitív kezeléséről és nagy vezérlési portfóliójáról ismert. A sofőr és az utasok sport- és időjárási híreket kaphatnak, kérdéseket kaphatnak a környezetükkel kapcsolatban, vagy akár irányíthatják okosotthonukat.

A ChatGPT kiegészíti a Hey Mercedesen keresztül meglévő intuitív hangvezérlést. Míg a legtöbb hangasszisztens előre meghatározott feladatokra és válaszokra korlátozódik, a ChatGPT egy nagy nyelvi modellt használ a természetes nyelv megértésének nagymértékű javítása és a válaszadási témák kiterjesztése érdekében.

A Mercedes-Benz a két világ legjobbjait ötvözi, javítva az MBUX Voice Assistant validált adatait a ChatGPT természetesebb párbeszédformátumával. A felhasználók olyan hangos asszisztenst fognak tapasztalni, amely nem csak a természetes hangutasításokat fogadja el, hanem beszélgetéseket is folytathat. Hamarosan átfogóbb választ kapnak azok a résztvevők, akik a Voice Assistanttől kérnek részleteket úti céljukról, új vacsorareceptet javasolnak, vagy megválaszolnak egy összetett kérdést – miközben a kezüket a kormányon tartják, szemüket pedig az úton.

A Mercedes-Benz biztosítja az adatok védelmét
A Microsofttal való együttműködés lehetővé teszi a ChatGPT integrációját. Az Azure OpenAI szolgáltatáson keresztül a Mercedes‑Benz kihasználja az OpenAI nagyszabású generatív mesterségesintelligencia-modelljeit az Azure vállalati szintű biztonsági, adatvédelmi és megbízhatósági képességeivel kombinálva. A Mercedes-Benz megtartja a háttérben zajló informatikai folyamatok teljes irányítását. Az összegyűjtött hangutasítási adatokat a Mercedes-Benz Intelligent Cloud tárolja, ahol anonimizálja és elemzi azokat.

Az adatvédelem a Mercedes-Benz elsődleges prioritása. Az ügyfelek mindig tudják, milyen információkat és milyen célból gyűjtenek, és szabadon dönthetnek. A Mercedes-Benz megvédi az ügyfelek összes adatát a manipulációtól és a visszaélésektől.

„A ChatGPT és a Microsoft integrálása ellenőrzött felhőkörnyezetünkben mérföldkő azon utunkon, hogy autóinkat ügyfeleink digitális életének központjává tegyük. Bétaprogramunk a ChatGPT képességeivel erősíti a Hey Mercedes meglévő funkcióit, például a navigációs lekérdezéseket, az időjárás-lekérdezéseket és egyebeket. Ily módon természetes párbeszédekkel és utólagos kérdésekkel kívánjuk támogatni a beszélgetéseket. Ügyfeleink mindig számíthatnak ránk, hogy a lehető legjobban védjük adataikat. Minden egy nagy cél alatt áll: újradefiniálni a kapcsolatot a Mercedesével.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztési és beszerzési vezérigazgató-helyettes

A Mercedes-Benz lehetőséget ad ügyfeleinek arra, hogy már korai alkalmazóként kipróbálják a legújabb technológiákat járműveikben. Az Egyesült Államokra összpontosító bétaprogram várhatóan három hónapig tart. Cserébe a Mercedes-Benz fejlesztői hasznos betekintést nyerhetnek a konkrét kérésekbe, lehetővé téve számukra a pontos prioritások meghatározását a hangvezérlés továbbfejlesztése során. A bétaprogram eredményeit az intuitív hangsegéd továbbfejlesztésére, valamint a nagy nyelvi modellek több piacon és nyelven történő bevezetési stratégiájának meghatározására fogják felhasználni.

ChatGPT a Mercedes-Benz AI elveivel összhangban
A GPT a “Generative Pre-trained Transformer” rövidítése, amely olyan nagy nyelvi modellek családja, amelyek szövegek létrehozására vagy összefoglalására, kérdések megválaszolására, nyelvek fordítására és még programozási kódok generálására is alkalmasak. A ChatGPT egy kifinomult neurális hálózatra épül, amelyet az OpenAI cég fejlesztett ki.

A Mercedes-Benz olyan megközelítést alkalmaz a ChatGPT integrálására, amely összhangban van a vállalat mesterséges intelligencia-elveivel, hogy az innovatív AI-megoldások előnyeit elérhetővé tegye az ügyfelek számára. A Mercedes-Benz szorosan figyelemmel kíséri a potenciális kockázatokat, és a rendszert folyamatosan fejlesztik minden vásárló javára. A Mercedes-Benznél a generatív AI-megoldások felelős megközelítése a legfontosabb.

[1] Az A 238, C 118, C 167, C 238, C 253, C 254, C 257, H 247, N 293, R 232, S 213, V 167, V 177, V modellsorozat összes MBUX-jával felszerelt jármű 295, V 297, W 206, W 213, WV 223, X 167, X 243, X 247, X 253, X 254, X 294, X 296, Z 223 és Z 296.

[2] A Mercedes me connect szerződés aláírása és a kívánt szolgáltatások utólagos aktiválása nélkül a Mercedes me Portálon vagy a Mercedes me Appban nem történik adatátvitel a járműből. Ez minden modellre és modellsorozatra vonatkozik. Ennek ellenére van két kivétel, amelynél bizonyos adatok bizonyos pontokon továbbításra kerülnek: a Mercedes-Benz segélyhívó rendszere és a Mercedes-Benz információs és hibahívása.