A nagyobb hatékonyságot és nyugalmat szolgáló technológia
« 300 lóerős, hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid motor, négykerék-meghajtás, nyolcfokozatú automata sebességváltó, DS NIGHT VISION, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: mérnökeink a legjobb újításokat, a legújabb fejlesztéseket alkalmazták A DS 7 CROSSBACK modellnél a teljesítmény és a biztonság szolgálatában » Eric Apode, a DS fejlesztési- és termékigazgatója.
Az érzékekre ható vezetési élmény
Nagy teljesítményű E-TENSE hibrid modell: 300 LE, négykerék-meghajtás és 60 km-es* kibocsátás-mentes hatótávolság
„Rövidesen mindegyik DS modell nagy teljesítményű hibrid vagy elektromos motorral is elérhető lesz” – mondta Eric Apode a 2016-os Párizsi Autószalonon. A DS 7 CROSSBACK modellhez 2019 őszétől rendelhető 300 lóerős, hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid motorral és négykerék-meghajtással ez a terv valósággá válik.
„A DS felfogásában a hibrid autó egyet jelent a teljesítménnyel és a hatékonysággal, de emellett az utasok helykínálatának és a csomagtér térfogatának megőrzésére is nagy hangsúlyt fektetünk” – teszi hozzá Eric Apode. Egyedülálló, ötletes felépítésével a DS 7 CROSSBACK modell is jól példázza ezt: az elektromos működtetésű, automata sebességváltó keresztben van elhelyezve. A hátsó erőforrás áramellátását biztosító kompakt akkumulátor az utastér alatt kapott helyet. Ezzel a kialakítással a hátsó üléseknél teljesen sík padló áll rendelkezésre, ami a helykínálat szempontjából igazi ütőkártyának számít.
Ennek köszönhetően az ügyfél mind az országúti, mind a városi közlekedésben kivételes dinamikai tulajdonságokat élvezhet, remek hatótávolság mellett: az SUV akár 50 km-t* is meg tud tenni kibocsátás-mentes üzemmódban, s emellett tágas helykínálatot és egyedülálló csomagtér-térfogatot kínál.
E-TENSE hajtáslánc: hibrid a DS felfogásában
A DS 7 CROSSBACK hibrid hajtáslánca a következő elemekből áll:
- egy 200 lóerős benzinüzemű, belső égésű motor,
- két 80 kW-os villanymotor (egy elöl, egy hátul)
- egy elektromos működtetésű, nyolcfokozatú automata sebességváltó, amely a belső égésű motor és a villanymotor közé, az első tengelyre keresztben van beépítve,
- egy 12-13 kW/h kapacitású, 90 kW teljesítményű kompakt lítium-ion akkumulátor, amely a padló alatt van elhelyezve,
- egy elektromos motorral ellátott hátsó tengely, amely kiemelkedő teljesítményt biztosít az összkerékhajtású változatoknak.
A két villanymotor által a belső égésű motornak biztosított többletenergia (egyenként 80 kW, együttesen pedig akár 90 kW) 300 LE összteljesítmény leadását teszi lehetővé.
Háromféle üzemmód lehetséges: 100%-ban elektromos (ZEV), hibrid a hosszabb utakhoz (HEV) és kombinált (SPORT). Ez a technológia lehetővé teszi az akkumulátor töltését lassítási fázisban vagy a gépkocsi fékezése közben.
A 100%-ban elektromos hajtás használatakor a 12-13 kW/h-s akkumulátor akár 50 km* hatótávolságot biztosít.
16 A-es hálózatból a töltés 4,5 óra hosszat tart. Egy 32 A-es aljzatba csatlakoztatott 6,6 kW-os töltővel a töltési idő gyorsított módban kevesebb mint 2,5 órát vesz igénybe.
- WLTP homologizációs ciklus szerinti mérés
6 temperamentumos motor
A DS 7 CROSSBACK motorkínálatában az E-TENSE hibrid mellett öt belső égésű, erős, nyomatékos és hatékony motor (Euro 6.2) szerepel, és a legújabb generációs, nyolcfokozatú új automata sebességváltó (EAT8):
- 3 benzines (THP 225 S&S EAT8, THP 180 S&S EAT8, vagy PureTech 130 S&S BVM6
- és 2 dízel (BlueHDi 130 S&S BVM6, illetve EAT8, vagy BlueHDi 180 S&S EAT8)
A felsorolt különböző motorok a legkiforrottabb technológiákat kínálják (200 bar befecskendezési nyomás a THP motornál, Stop&Start rendszer stb.), melyek a szegmensen belül a legjobb szintű CO2-kibocsátást biztosítják.
Nyolcfokozatú automata sebességváltó (EAT8): világpremierként a DS SUV-ben
Az EAT8 (Efficient Automatic Transmission) jóval többet nyújt egy nyolcfokozatú sebességváltónál. Többek között az új sebességváltás-vezérlésnek köszönhetően alacsonyabb fogyasztást és nagyobb vezetési kényelmet biztosít. Az önvezető funkciókkal is kompatibilis, melyekkel a DS 7 CROSSBACK szintén rendelkezik.
Röviden összefoglalva:
- 4%-kal alacsonyabb fogyasztás, az előző hatfokozatú sebességváltóhoz képest, az új vezérlésnek, a Stop & Start rendszernek (amely 3 km/h sebességig tud működésbe lépni) és a körülbelül 2 kg-mal csökkentett tömegnek köszönhetően,
- nagyobb vezetési kényelem (például csendes működés és simább, észrevétlen sebességváltások), a nyolc fokozat, az új sebességváltási program és a számítóegység cseréjének („bi can”) eredményeként,
- továbbra is elérhető a fejlett kipörgésgátló rendszer (Advanced Traction Control), amely rossz menetkörülmények között jobb tapadást biztosít.
DS PILOT: úton az önvezető autók felé
« Ügyfeleink nagyra értékelik a DS-nél a csúcstechnológia és a kifinomultság egyedülálló társítását.
A DS 7 CROSSBACK modellnél alkalmazott legújabb innovációk garantálják az autó technológiai versenyelőnyét. A vezetést segítő új rendszerek tovább növelik a biztonságot, és nyugodtabb vezetést biztosítanak; utat nyitnak az önvezető autó megalkotása felé» – nyilatkozta Eric Apode, a DS termék- és üzletfejlesztési igazgatója.
DS CONNECTED PILOT: vezetni, vagy vezetni hagyni?
Úgy segíteni a vezetőt, hogy az bármikor visszavehesse az irányítást: ezt kínálja a DS CONNECTED PILOT. Innen már csak egy lépés az önvezető autó. Az autó sebességét az előtte haladó járműhöz igazító (adaptív sebességszabályozó) rendszerrel ellátott innovatív berendezés a vezető választásának és vezetési szokásainak megfelelően, pontosan pozícionálja az autót a forgalmi sávban. A rendszer, melyet 180 km/h sebességig lehet használni (az egyes országok jogszabályi előírásaitól függően), a vezető helyett vezérli a gépkocsi sebességét és iránytartását. A közlekedési dugóban vagy autópályán rendkívül hasznos rendszer biztonságot és nyugalmat biztosít az DS 7 CROSSBACK volánjánál ülve.
Irány- és távolságtartás
A DS CONNECTED PILOT fedélzeti kamerája felismeri az úttestre festett folytonos és szaggatott vonalakat. Menet közben folyamatosan elemzi a képet, és értelmezi a helyzetet.
Abban az esetben, ha a DS 7 CROSSBACK eltér az útburkolatra festett vonaltól vagy véletlenül átlépi a fehér sávelválasztó vonalat, a rendszer finom ellenkormányzással visszaállítja a gépkocsi helyes mozgási pályáját. Ez az LPA (Lane Position Assist).
Amennyiben a vezető szeretné megtartani a pozícióját, erősen tartva a kormányt fel tudja írni a korrekciót, például egy kikerülő manővernél. Abban az esetben is félbeszakad a módosítási művelet, ha be van kapcsolva az irányjelző lámpa. A rendszer 30 km/h sebesség elérésekor, a vezető utasítására lép működésbe. Azután 0-180 km/h sebességtartományban működik.
A rendszer, ügyessége révén közlekedési dugókban is irányítani tudja az X 74-est: az autó a vezető beavatkozása nélkül, magától újraindul, ezzel biztosítva a nyugodt vezetést, valamint a felesleges stressz és mozdulatok elkerülését.