A Nissan új üzleti terve, a The Arc, a növekedés ösztönzésére és a piacok elektromosítására koncentrál az AMIEO régióban

  • Elektromos járműkínálat bővítését tervezik az AMIEO régió összes térségében
  • 11 új modell érkezik, beleértve a csúcsmodelleket, minden régióban
  • Régiós eladások tervezett növekedése 300,000 darab, a globális értékesítési terv közel egyharmada
  • Az Alliance a Renault/Ampere és a Mitsubishi márkák révén támogatja a termékoffenzívát Indiában, Európában és Óceániában

A Nissan a The Arc üzleti terv keretében fokozza az elektrifikációra és a növekedésre vonatkozó terveit a sokrétű AMIEO régióban (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia), amelynek célja az értéknövelés és a versenyképesség erősítése.

A terv hidat képez a 2020-23-as pénzügyi évekre szóló Nissan NEXT üzleti terv és a Nissan hosszú távú Ambition 2030 víziója között. A terv széles körű termékoffenzívára, fokozott elektrifikációra, új mérnöki és gyártási megközelítésekre, új technológiák bevezetésére, valamint stratégiai partnerségek kihasználására összpontosít, a globális értékesítés növelése és a jövedelmezőség javítása érdekében.

Az AMIEO régió illeszkedik a Nissan globális stratégiájához, amely a volumenbővülést egyedi regionális stratégián keresztül kívánja biztosítani. Ez felgyorsítja az elektromos járművekre való átállást, amit egy kiegyensúlyozott elektromos/hagyományos belsőégésű motoros termékportfólió, a főbb piacokon elért volumenbővülés és a pénzügyi fegyelem támogat.

Ezen kezdeményezések révén a Nissan célja, hogy az éves eladásokat világszerte 1 millió darabbal növelje, amelynek közel egyharmadát (300,000 darabot) az AMIEO régió adja majd. A globálisan bevezetésre kerülő 16 új elektromosított és 14 belső égésű jármű közül öt teljesen új elektromos és hat teljesen új belső égésű járművet az AMIEO-régióban vezetnek be. Ezek között lesz a Nissan néhány, az ügyfelek körében legkedveltebb modellje, köztük a LEAF is.

Guillaume Cartier, a Nissan AMIEO régió elnöke szerint:A Nissan új üzleti terve, a The Arc révén világos ütemtervünk van egy ígéretes jövő felé, amely a növekedésre, az alkalmazkodóképességre és a versenyképességre összpontosít. Az AMIEO régió teljes mértékben igazodik ehhez a globális tervhez, és sebességet váltunk a regionális termékkínálatunk bővítése, az elektrifikáció és a technológia fejlesztése, valamint stratégiai partnerségeink kiaknázása érdekében, hogy egy új korszakba léphessünk.

Ezzel az átfogó tervvel a versenyképességet és a növekedést támogatjuk, és biztos vagyok benne, hogy teljesíteni fogjuk, megteremtve az alapokat a Nissan Ambition 2030 víziójának megvalósításához.”

A Nissan továbbra is ki fogja aknázni a stratégiai partnerségeket versenyképességének és termékpalettájának támogatása érdekében. Európában a Renault/Ampere-rel kötött szövetség révén egy új kompakt elektromos járművet vezet be a Nissan Micra helyett, valamint két új könnyű haszongépjárművet dob ​​piacra. Az Óceániai régióban a Nissan a Mitsubishi Motorssal való partnerségére támaszkodva egy új, egytonnás platós modellt mutat be. Indiában a Nissan megerősíti a Renault-val kötött szövetségét, hogy növelje gyártási kapacitását, és India az Egyesült Királysággal együtt a régió egyik kulcsfontosságú exportközpontjává váljon.

Az elektrifikáció előrehaladása

Az elektromos autók bevezetését mostantól az AMIEO összes alrégiójában tervezik, és a Nissan Európában továbbra is élen jár a Nissan globális elektromosítási stratégiájának megvalósításában. A márka várakozásai szerint 2026-ra az európai eladásainak több mint 40%-a teljesen elektromos és elektromosított modell lesz.

A terméken és az értékesítésen túl a Nissan megvalósítja az EV36Zero elképzelését az elektromos járművek és akkumulátorok gyártására vonatkozóan, és az új elektromos járművek gyártását az Egyesült Királyságban található sunderlandi üzemben kezdi meg. Az átalakítási projekt, a Nissan 360 fokos tervezete a károsanyag-kibocsátás mentes gyártás és vezetés számára, akár 3 milliárd GBP értékű befektetést tesz lehetővé a Nissan és partnerei számára.

A Nissan elektromos ökoszisztémára vonatkozó víziója szerint kereskedelmi forgalomba kerül a V2G technológia, és a terv időszakán belül a Nissan elektromos járműveiben elérhetővé válik a kétirányú váltóáramú tölthetőség, mely először Európában lesz elérhető. A régión belüli új partnerségekre támaszkodva a Nissan V2G technológiája megfizethető kétirányú otthoni töltőket is tartalmaz majd, amelyek lehetőséget biztosítanak a jármű akkumulátorában tárolt energia elektromos hálózatba történő visszatáplálására. Ez új bevételi lehetőségeket teremt a Nissan számára, valamint előnyöket kínál ügyfeleinek és a környezetnek.

Az Arc terv: A régiók fókuszpontjai

India

A The Arc tervidőszak alatt a Nissan Indiában három új modellt vezet be, és az értékesítési volumen megháromszorozását tervezi, így 2026-ra 95,000 darabot céloz meg, ami 63,000 darabos növekedést jelent a 2023-mas pénzügyi évhez képest.

A szövetség chennai üzemében (RNAIPL) két új Nissan SUV-ot mutatnak be, valamint két SUV-ot indítanak a Renault számára. A 2026-ig mintegy 100,000 darabot jelentő további exportlehetőségekkel India az AMIEO-ban az Egyesült Királysághoz csatlakozik, mint a Nissan egyik legfontosabb exportközpontja. Ebben a középtávú tervidőszakban a Nissan folytatja egy új, Chennaiban gyártandó elektromos jármű fejlesztését.

Afrika

A The Arc tervidőszak alatt a Nissan Afrikában az eladások megduplázását célozza meg, így a terv 110,000 darabra nő, ami 56,000 darabos növekedést jelent a 2023-mas pénzügyi évhez képest.

A hároméves időszak alatt az afrikai vásárlók az Indiából indított két új SUV-ból is profitálhatnak. A Nissan egyedülálló e-POWER technológiájának folyamatos bevezetése mellett a Nissan azt is tervezi, hogy az Arc-terv végére 100%-ban elektromos járművet kínál a dél-afrikai vásárlóknak.

Ezek az intézkedések, amelyek a piacbővítésre és az új termékek bevezetésére összpontosítanak, segítenek biztosítani, hogy a Nissan Afrikában ki tudja használni a járműpiac előre jelzett növekedését, és növelni tudja piaci részesedését.

Közel-Kelet

A Közel-Keleten öt új Nissan SUV kerül bemutatásra, köztük az Indiában gyártott és exportált két új SUV.

A The Arc egy külön stratégiát is megfogalmaz az elektromos járművek Közel-Keleten való bemutatására, ugródeszkát biztosítva a további terjeszkedéshez, miközben a Nissan ezen fontos piacokon igyekszik kamatoztatni erős márkaerejét a további növekedés érdekében.

Európa

Öt új elektromos autó érkezik a The Arc tervidőszak alatt, köztük a Nissan LEAF, a JUKE és a Nissan Micra 100%-ban elektromos utódja.

A Nissan az Ampere szövetséggel való partnerségét egy teljesen elektromos Interstar kishaszonjármű, valamint egy új, FlexEVan alapú kishaszonjármű piacra dobására is felhasználja.

A teljesen elektromos jövőre való áttérés elősegítése érdekében a Nissan az e-POWER technológia harmadik generációját fejleszti, a márka egyedülálló villamosított hajtásláncát, amely kapuként szolgál a teljes elektromos vezetési élményhez.

Ami az általános értékesítési teljesítményt illeti, a Nissan Európában a tervidőszak végére 40%-kal, több mint 170,000 darabbal kívánja növelni értékesítési volumenét.

Óceánia

A The Arc időszak alatt a Nissan az Óceániai régióban négy új modellt mutat be, köztük egy új 1 tonnás pickupot, kihasználva a Nissan és a Mitsubishi Motors közötti partnerséget.

Az Óceániai régióban további új elektromos járműveket vezetnek be, ahogy a villamosításra való áttérés felgyorsul.

Guillaume Cartier így folytatta: „A 140 piaccal és közel 3,8 milliárdos lakosságával az AMIEO régió hatalmas, és a lehetőségek is óriásiak. Ezzel az új üzleti tervvel az eddigi legizgalmasabb és leginnovatívabb termékeinket és technológiáinkat fogjuk kínálni, biztosítva, hogy készen álljunk a versenyre. A The Arc-ban felvázolt globális stratégiával összhangban belülről kifelé haladva átalakítjuk üzletmenetünket, a kihívásokat új lehetőségekké alakítjuk, miközben további bevételi forrásokat teremtünk, és javítjuk az ügyfelek számára kínált értékteremtő ajánlatunkat.”

A The Arc terv biztosítja a növekedést és az átalakulást az AMIEO-régióban, megalapozva a Nissan Ambition 2030 vízióját, a vállalat hosszú távú elképzelését, hogy valóban fenntartható vállalattá váljon, egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé haladva.