A nyár végével is a Toyota vezeti a hazai forgalomba helyezések listáját




A kivonásoktól megtisztított értékesítési adatokat tekintve a Toyota augusztusban, illetve az év első nyolc hónapjára vetítve egyaránt őrzi piacvezető pozícióját. A márka tíz típusa végzett dobogós helyen saját méretosztályában, közülük négyen megingathatatlanul vezetik szegmensük eladásait.


Augusztusban megtorpant az új gépjárművek piacának növekedése. A magyarországi forgalomba-helyezések mindössze 2,5 százalékkal haladták meg a 2020 augusztusában mért értéket; ugyanilyen mértékű növekedést mutathat fel a piac a januártól augusztusig tartó nyolc hónapos időszakra vetítve.

Ha nem számolunk a papíron Magyarországon eladott, ám eleve külföldön forgalomba helyezett, illetve a magyar forgalomból rövid időn belül kivont járművekkel, azaz kizárólag a kivonásoktól megtisztított, tényleges hazai forgalomba helyezéseket nézzük,

a Toyota augusztusban, illetve az év első nyolc hónapjában egyaránt vezeti a rangsort. A márka piaci részesedése jelenleg 13,2 százalék, 1,2 százalékponttal magasabb, mint az előző év azonos időszakában.


Teljes magyarországi forgalomba helyezések (személy- és könnyű haszonjárművek, privát és flottavásárlók)










Márka, összes




Darab, 2021.08.




2020. 08-hoz képest




Piacrész, 2021.08.




2020. 08-hoz képest




1.




Toyota




1 219




12,9%




13,2%




1,2




2.




Suzuki




1 022




15,9%




11,1%




1,3




3.




Ford




767




9,1%




8,3%




0,5




4.




Kia




738




45,3%




8,0%




2,4




5.




Škoda




554




-19,4%




6,0%




-1,6









Teljes piac




9 227




2,5%




















Márka, összes




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Toyota




9 720




12,9%




13,2%




1,2




2.




Suzuki




8 220




63,2%




11,1%




4,1




3.




Ford




6 211




4,0%




8,4%




0,1




4.




Kia




5 951




62,0%




8,1%




3,0




5.




Škoda




5 305




-11,8%




7,2%




-1,2









Teljes piac




73 815


















A Toyota hagyományos és új keletű sikermodelljei augusztusban is folytatták piaci szárnyalásukat. Méretosztálya első helyén végzett a Toyota Aygo (miniautó), a Toyota Yaris (városi kisautó), a Toyota Proace City Verso (kompakt modul egyterű) és a Toyota Hilux (platós kisteherjármű). Figyelemre méltó, hogy a modellváltás előtt álló Toyota Aygo 11,2 százalékpontos erősítéssel 32,6 százalékra növelte piaci részesedését.


A Toyota Yaris egy erősen zsugorodó szegmensben tudta megőrizni vezető pozícióját: kisautókból az idei év első nyolc hónapjában 26,5 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba Magyarországon, mint tavalyi ilyenkor.


Ennél is meredekebben, 49,5 százalékkal zuhantak a kompakt modul egyterűek forgalomba helyezései, a Toyota Proace City Verso ennek ellenére 2,7-szer annyi példányban talált gazdára, és közel 50 százalékkal növelte piaci részesedését, mint a 2020. január-augusztusi időszakban. Gyarapodni tudott ezzel szemben a pickupok (platós kisteherautók) szegmense (11%); a kategóriában világszerte abszolút első Toyota Hilux Magyarországon is vezeti a forgalomba helyezéseket, a piac több mint 42 százalékát tudva magáénak.









Miniautó




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Toyota Aygo




518




62,4%




32,6%




11,2




2.




Fiat 500




384




13,9%




24,2%




1,6




3.




Kia Picanto




224




22,4%




14,1%




1,8




4.




Renault Zoe




134




-40,4%




8,4%




-6,6




5.




Hyundai i10




97




36,6%




6,1%




1,4










Városi kisautó




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Toyota Yaris




1 565




-20,8%




26,2%




1,9




2.




Suzuki Swift




1 516




135,0%




25,4%




17,5




3.




Dacia Sandero




631




-12,6%




10,6%




1,7




4.




Opel Corsa




394




-39,4%




6,6%




-1,4




5.




Renault Clio




364




-75,5%




6,1%




-12,2










Kompakt modul egyterű




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Toyota Proace City Verso




930




270,5%




57,7%




49,8




2.




Opel Combo Tour




194




-78,3%




12,0%




-16,0




3.




Citroën Berlingo




131




-70,5%




8,1%




-5,8




4.




Peugeot Rifter




120




-75,1%




7,4%




-7,7




5.




Ford Tourneo Connect




94




-45,7%




5,8%




0,4










Pickup




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Toyota Hilux




984




33,9%




42,2%




7,1




2.




Ford Ranger




879




23,6%




37,7%




3,8




3.




Mitsubishi L200




157




-21,9%




6,7%




-2,9




4.




Isuzu D-Max




124




55,0%




5,3%




1,5




5.




Nissan Navara




83




-29,7%




3,6%




-2,1



A Toyota a modern crossover műfajának feltalálójaként (Toyota RAV4, 1994) mindig is erős volt ebben a szegmensben; az augusztus végi eredmények különösen stabilnak jelzik a márka pozícióját a SUV-ok mezőnyében. A márka jelenleg öt szabadidőjárművet forgalmaz Európában.


A Yaris Cross annyira új, hogy még meg sem jelent az értékesítési statisztikákban, ugyanakkor a kompakt Toyota C-HR, a középkategóriás Toyota RAV4, a felsőkategóriás Toyota Highlander és a Toyota Land Cruiser terepjáró egytől egyig méretosztályuk második legnépszerűbb típusának bizonyultak.
K
ülönösen az utóbbi kettő teljesítménye méltó az elismerésre: a Highlander vadonatúj modellként emelkedett a szegmens második helyére, a Land Cruiser pedig úgy léphetett dobogóra, hogy már bemutatták leendő utódmodelljét.


Nem szabadidőjármű, viszont a világ valaha legnagyobb számban eladott személyautója a Toyota Corolla , amely augusztusra az alsó-középkategória második helyét foglalta el; a jelenlegi helyzetben úgy tűnik, ez a kategória ugyanúgy gyakorlatilag kétszereplős szegmenssé vált, mint sok más, fontos piaci szegmens, a városi kisautóktól kezdve a kompakt crossovereken át középkategóriás szabadidőjárművekig.










Kompakt szabadidőjármű




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Suzuki S-Cross




3 010




57,3%




37,3%




6,5




2.




Toyota C-HR




1 028




24,6%




12,7%




-0,6




3.




Ssangyong Korando




560




56,0%




6,9%




1,2




4.




Kia Niro




523




141,0%




6,5%




3,0




5.




Nissan Qashqai




398




-31,7%




4,9%




-4,5










Középkategóriás szabadidőjármű




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Kia Sportage




1516




113,8%




23,6%




10,9




2.




Toyota RAV4




1421




24,3%




22,1%




1,6




3.




Škoda Kodiaq




777




-24,3%




12,1%




-6,4




4.




Hyundai Tucson




692




57,6%




10,8%




2,9




5.




Peugeot 5008




380




1,9%




5,9%




-0,8










Felsőkategóriás szabadidőjármű




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Kia Sorento




318




36,5%




33,3%




-12,1




2.




Toyota Highlander




223









23,4%




23,4




3.




VW Touareg




141




18,5%




14,8%




-8,4




4.




Hyundai Santa Fe




119




138,0%




12,5%




2,7




5.




Ford Explorer




36




3500,0%




3,8%




3,6










Alsó-középkategória




Darab, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




Piacrész, 2021.01-08.




2020. 01-08-hoz képest




1.




Kia Ceed




2544




70,7%




27,6%




11,9




2.




Toyota Corolla




2094




-11,8%




22,7%




-2,3




3.




Hyundai i30




831




41,3%




9,0%




2,8




4.




Ford Focus




752




-17,7%




8,1%




-1,5




5.




Škoda Scala




692




2,8%




7,5%




0,4




A teljes képhez két harmadik helyezés is hozzá tartozik: a Toyota Proace Verso a középkategóriás modul buszlimuzinok mezőnyében, míg a Toyota prémium testvérmárkája, a Lexus által gyártott NX a középkategóriás prémium szabadidőjárművek között lett dobogós.





Fotók: Toyota, Lexus
Adatok: DATAHOUSE
Kiadta a Smarter Média Kommunikációs Ügynökség