A Nyugati téren is korszerűbb és könnyebb lett a tájékozódás

A főváros egyik legnagyobb csomópontjában tette egyszerűbbé az ügyfelek tájékozódását a Budapesti Közlekedési Központ. A társaság most a Nyugati tér utastájékoztató tábláit cserélte közérthetőbb elemekre.


Egy újabb jelentős fővárosi csomópontban vált egyszerűbbé az ügyfelek tájékozódása. A Budapesti Közlekedési Központ a Nyugati téren modernizálta az itt található megállók tájékoztató elemeit, amelyek segítségével az ide érkező és innen induló utasok könnyebben és gyorsabban találhatják meg a számukra megfelelő járatokat.

A BKK számára kiemelten fontos a Nyugati tér környéke, mivel itt halad át a 4-es és a 6-os villamos, amelyek a főváros legforgalmasabb villamosvonalai közé tartoznak, itt áll meg az M3-as metró, és számos buszjáratra is itt szállnak fel a fővárosban közlekedők. Ráadásul a Nyugati pályaudvarra az agglomerációból és távoli országrészekből is naponta rengetegen érkeznek vonattal.

A társaság munkatársai az ügyfelek tájékozódását könnyítő modernebb és közérthetőbb elemekkel látták el a megállók oszlopait. Az új táblák a korábbiakhoz képest vizuálisan korszerűbbek, informatívabbak és jobban illeszkednek a BKK egységes arculatába.  Az új információs blokkoknak köszönhetően a járatszámok nagyobb méretben jelennek meg, így az ügyfelek távolról is láthatják, milyen járatokat lehet elérni az adott megállóból.

A Nyugati téren számtalan közlekedési eszközre lehet felszállni, ezért a BKK munkatársai egy jól látható, egyedi kóddal (pl.: E1, I1) látták el a megállóhelyeket. Ezeket a kódokat megjelenítik a helyszíni, illetve a webes felületeken elérhető térképeken is.

Budapest számtalan csomópontjában újult meg az utastájékoztatás

A Budapesti Közlekedési Központ járatai és ügyfelei több mint 5800 megállóhelyet használnak nap mint nap, ezért a társaság a digitális csatornák fejlesztése mellett a helyszíni utastájékoztatást is kiemelten kezeli.

Egy reprezentatív kutatás szerint a fővárosban közlekedők az utastájékoztatással, illetve azzal a legelégedettebbek, hogy szinte bárhol, bármikor elérhetők a BKK szolgáltatásai. Ezek az állítások több ezer olyan embertől származnak, akik naponta közlekednek a fővárosban. A közösségi közlekedést használók 85 százaléka az utastájékoztatással a legelégedettebb, amelyben jelentős szerepe van a helyszíni tájékoztatás mellett a digitalizációnak is.

A BKK az ügyfelek jogos észrevételeit figyelembe véve idén és tavaly sok helyen újította meg az utastájékoztatást. 2023-ban eddig a Móricz Zsigmond körtéren és a Savoya parkban, a Blaha Lujza téren, Gazdagréten, legutóbb pedig a Hősök terén korszerűsítették a megállók tájékoztató oszlopait. 2022-ben is számtalan helyszínen, a többi között az Örs vezér terén, a Bosnyák téren, a Széll Kálmán téren, a Keleti Pályaudvarnál és a Puskás Ferenc Stadion környékén található állomások utastájékoztatási rendszere újult meg.

Budapesti Közlekedési Központ