A plug-in Explorer elektromos hajtása
Az Explorer Plug-In Hybrid egy modern benzinmotor nagy hatótávolságát és teljesítményét kínálja egy elektromos hajtáslánc energiatakarékossága és kifinomultsága mellett.
Az elektromotorral az SUV tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a hajtáslánc automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.
Egy külső, 230 voltos csatlakozóról a teljes feltöltés kevesebb mint 5 óra 50 percet vesz igénybe, míg az opcionális, falra szerelhető Ford Connected Wallbox használatával, vagy egy nyilvános FordPass Töltőhálózati ponton kevesebb mint 4 óra 20 perc alatt feltölthető az akkumulátor6
A párhuzamos hibrid rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a nagyobb erőt igénylő országúti, off-road és vontatási szituációkban a benzines-elektromos hajtás teljes, együttes teljesítménye és forgatónyomatéka a vezető rendelkezésére álljon. Az Intelligens Összkerékhajtás segítségével akár 2500 kilogrammos tömegig magabiztosan vontathatók a lószállító utánfutók vagy a hajók, illetve a nagyméretű trélerek.
Az Intelligens Összkerékhajtás minden századmásodpercben kielemzi azokat a jeleket, amelyek a jármű sebességét, perdületét, a külső levegő hőmérsékletét, a kerekek megcsúszását vagy a vontatás állapotát figyelő, tucatnyi szenzortól érkeznek, és ennek alapján dönti el, hogy szükség van-e kiegészítő vonóerőre. Egy elektromechanikus nyomaték-tengelykapcsolóval működő osztómű egytized másodperc alatt zökkenőmentesen változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó kerekek között, így a tapadás mindig stabil marad.
Az üzemanyag-fogyasztást és a kifinomult működést még tovább optimalizáló 10 fokozatú automata sebességváltóhoz hasonlóan ez a rendszer is adaptív tanulási algoritmust használ, folyamatosan módosítva a jármű reakcióit a jobb teljesítmény és a még finomabb működés érdekében.
A Terepválasztó rendszer választható üzemmódjainak (Normál, Sport, Földút, Csúszós út, Vontatás, Eco, Mély hó és homok) segítségével a vezető mindig az adott út-, időjárási- és terepviszonyoknak megfelelően autózhat, miközben a 12,3 colos digitális műszeregység grafikája az éppen kiválasztott üzemmódnak megfelelően alakul át. A terepezést a Lejtmeneti Szabályozás teszi még egyszerűbbé.3