“A prémium töltés egyszerű, gyors töltést jelent kellemes környezetben”

Audi charging hub Slazburg Mooncity

A töltésnek az elektromos autó birtoklásának könnyed és nyugodt aspektusa kell, hogy legyen – a tulajdonosoknak nem kell minden töltéskor összehasonlítniuk az árakat, vagy egy adott szolgáltató töltőállomásaihoz kötni őket. Jens van Eikels, az AUDI AG töltési projektházának vezetője, amely a töltéssel, az infrastruktúrával és a technológiával kapcsolatos összes kérdéssel foglalkozó központ, tisztában van azzal, hogy az elektromos autók vezetői mit akarnak és mire számítanak. Ebben az interjúban Eikels szakértői betekintést nyújt abba, hogyan tervezi az Audi a töltési folyamatot, valamint a különféle töltési és szolgáltatási kínálatát még egyszerűbbé tenni a felhasználók számára.

Miért fókuszál az Audi olyan intenzíven a töltés témájára?

Jens van Eikels: Egyszerűen fogalmazva, az e-mobilitás sikere három tényezőtől függ. Először természetesen az autóknak csábítónak kell lenniük. Ez mindenekelőtt a minőségükre és a töltési teljesítményükre vonatkozik, ami nagyon fontos számunkra az Audinál. Fontos számunkra, hogy elektromos modelljeink töltési görbéje hosszú ideig magas szinten maradjon. Ez azt jelenti, hogy az autók sokáig sokat töltenek. Egy másik fontos tényező a kapcsolódás, különösen az okostelefon és a jármű kapcsolata, így a sofőrök megbízhatóan megtervezhetik a töltési megállókat az útvonalon, és ha kell, használat előtt klimatizálhatják a járművet. A harmadik fontos pillér a díjszabás és a szolgáltatásajánlat. Különbséget teszünk az otthoni és az útközbeni töltés között, a távolsági mobilitásra összpontosítva a kényelmes otthoni és külföldön történő töltés lehetőségével, beleértve a városi központokban történő gyorstöltést is – elengedhetetlen azon járművezetők számára, akiknek nincs hozzáférésük a töltéshez. lehetőség otthon vagy munkahelyen. A Charging Project House-nál minden töltési forgatókönyvön dolgozunk, hogy kényelmes megoldásokat dolgozzunk ki minden ügyfelünk számára.

Hogyan tervezi az Audi, hogy a töltést szükségletből prémium élménnyé alakítsa?

Van Eikels: Fontos, hogy minden töltési igényhez megfelelő szolgáltatáskínálattal rendelkezzünk; ez az elkötelezettség a pozitív töltési élmény alapja. Számomra a prémium töltés egyszerű, gyors töltést jelent kellemes környezetben – Audi töltőközpontjaink már lefedik ezeket az alapokat, beleértve a Plug and Charge funkciót is. A kompatibilis töltőállomásokon a jármű automatikusan engedélyezi és aktiválja az állomást, ha a töltőkábel csatlakoztatva van, megkönnyítve ezzel az automatikus számlázást. Valamennyi töltési csomópontunkban kábeltartó rendszereket is használunk az ergonómikus kialakítás és a további kényelem érdekében, miközben a hozzáférhető töltődugók és a nagy informatív kijelzők teszik teljessé a pozitív töltési élményt. A nürnbergi Audi töltőközpont kényelmes váróteremmel rendelkezik, míg más helyszínek nyüzsgő városi területeken találhatók, ahol kiváló minőségű éttermek vagy bevásárlóközpontok találhatók. 2024-től egy új megoldás azt jelenti, hogy azok a vásárlók is ésszerűen, személyes igényeiknek megfelelően használhatják fel töltési idejüket, akiknek még nincs a közelben Audi töltőközpontja.

Mit akarnak az ügyfelek a díjszabástól, és mi a legnagyobb kritikájuk?

Van Eikels: A töltési lehetőségek hiányával kapcsolatos hagyományos kritika ma már sokkal kevésbé gyakori, különösen ebben az országban, ahol a töltési infrastruktúra és a regisztrált elektromos járművek aránya kiegyensúlyozottabb. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy a mindennapi használatra alkalmas tartományok rövid töltési megállókkal döntő lépést jelentenek az e-mobilitás szélesebb körű elfogadása felé. Az Audi ezért erre a két tényezőre összpontosít, miközben folytatjuk az elektromos járművek fejlesztését, és a rövid töltési leállásokat a lenyűgöző töltési teljesítmény teszi lehetővé. A Premium Platform Electric új járműveinek a jövőben csak 10 perces HPC töltőállomáson kell töltenie, hogy körülbelül 250 kilométert tegyenek meg úgy, hogy az akkumulátor tízről 80 százalékra töltődik fel alig több mint 20 perc alatt.

Miben különbözik az Audi a versenytársaktól a töltés terén?

Van Eikels: Városi Audi töltőagy koncepciónkkal az Audi az elsők között kínált vásárlóinak nagy teljesítményű töltési (HPC) élményt, amely teljes mértékben a kényelmes töltésre összpontosít. Kínában a márkás töltőállomásaink, amelyek száma gyorsan növekszik, a prémium ökoszisztéma sarokkövét jelentik. A vonzó helyszíneken található, foglalási és Plug and Charge funkciót kínáló töltőpontok olyan jövőorientált infrastruktúrát képviselnek, amely megfelel a növekvő töltési igényeknek, különösen a nagyvárosokban. Az olyan erős partnerekkel, mint az Electrify America az Egyesült Államokban, az IONITY Európában és a CAMS Kínában, a Volkswagen-csoport részesedéssel rendelkezik a nagyon erős gyorstöltő hálózatokban. Németországban olyan partnercégekkel is együttműködünk, mint az Elli – a Volkswagen csoport energia- és töltési megoldások márkája. Válogatott partnerekből álló hálózatunk azt jelenti, hogy az IONITY-re, az Aral pulse-ra és az Ewivára támaszkodhatunk a közszférában dolgozó ügyfeleink számára. Ezek az elnevezések a kiváló minőségű HPC töltést jelentik az Audi töltési szolgáltatásunk vonzó díjaival kombinálva. Ami pedig az otthoni töltést illeti, maximális rugalmasságot kínálunk a kompakt e-tron töltőrendszerünkkel és az opcionális töltőrendszerünkkel, amely lehetővé teszi a költség- és PV-optimalizált töltést is.

Maradtak még hézagok az Audi előtt?

Van Eikels: Csak akkor leszünk elégedettek, ha a tervezett jövőbeli fejlesztéseink, amelyek minden ügyfelünk zökkenőmentes és hibamentes töltési élményét biztosítják, valósággá válnak, beleértve a jármű, a navigációs rendszer és a töltési infrastruktúra zökkenőmentes integrációját. Ez kulcsfontosságú tényező lesz annak biztosításában, hogy mindenki felismerje az elektromobilitás előnyeit.

Hogyan fogadták az ügyfelek az új Audi töltőrendszert?

Van Eikels: Nagyon elégedettek vagyunk az aláírt szerződések számával és azzal, hogy ügyfeleink milyen mértékben használják az Audi töltést annak széles lefedettségével és egyszerű áramszolgáltatási terveivel. Ez azt jelenti, hogy Európa-szerte rendkívül versenyképes és konzisztens árképzési környezetünk van, és havonta körülbelül 5000 új ügyfelet adunk hozzá. Az év elejétől az Audi ügyfelei több mint 17 millió kWh-t töltöttek fel (2023.12.13-i állapot szerint) – ennek lenyűgöző 85%-a a gyorstöltő hálózatokban volt. Sok ügyfelünk továbbra is használja az Audi töltést az első év után is, amikor az Audi fedezi a karbantartási díjat, ami azt jelzi, hogy összecsaptunk ügyfeleinkkel. Jelenleg Európa 29 országában mintegy 600 000 töltőpont működik, és a nürnbergi Audi töltőközpont bizonyult a legnépszerűbbnek EU-s sofőrjeink körében – ez a hangzatos megerősítése annak, hogy a prémium HPC töltőhálózatokra összpontosító stratégiánk működik.

Milyen szerepet játszik a díjszabás az alkalmazottak számára? És milyen intézkedéseket tesz az Audi saját telephelyein?

Van Eikels: A munkahelyi töltés létfontosságú mindazok számára, akiknek nincs lehetőségük a töltésre otthon vagy járművük közvetlen közelében a napi használathoz. A megbízható alternatívák különösen fontosak azoknak a munkavállalóknak, akik megfelelnek ennek a leírásnak, ezért volt fontos, hogy az Audi munkatársaink parkolóhelyeinek több mint öt százalékát villamosítsa.

Hogyan fejlődött általánosságban a töltési infrastruktúra az elmúlt évben?

Van Eikels: A nyilvános töltési infrastruktúra fejlesztése a világ szinte minden régiójában jelentősen felgyorsult az elmúlt években; Európában jelenleg több mint 740 000 töltőpont működik, ami azt jelenti, hogy 2021 vége óta ez a szám csaknem megduplázódott. A regionális különbségek azonban továbbra is jelentősek. Németországban 2023-ra több mint 120 000 töltőpont lesz – a jelenlegi mintegy 1,3 millió németországi teljesen elektromos járműhöz képest ez jó adat. Annak érdekében, hogy ez az arány a jövőben a járművek számának növekedésével is megmaradjon, többet kell tenni a töltési infrastruktúra bővítéséért. Aránytalan fejlődést tapasztalunk a HPC gyorstöltő infrastruktúra tekintetében is – Németországban 4,5-szeresére nőtt, míg Európában 6,8-szorosára nőtt 2021 vége óta.

Melyek azok a piacok, ahol az Audi töltési szabványokat állít fel?

Van Eikels: Az Audi számára természetesen Kína, az USA és Európa nagy volumenű piaca a legfontosabb. De olyan országokat is megvizsgálunk, mint Brazília, India és Dél-Afrika. Mi voltunk az elsők, akik márkakereskedési hálózatunkon keresztül kínáltunk gyorstöltési infrastruktúrát, de az e-mobilitásra való átállás nem csak a nagy piacokon zajlik. A nemzetközi projektek lebonyolítása során elsősorban importőri és márkakereskedési struktúráinkra támaszkodunk, mivel azt szeretnénk, hogy ügyfeleink a világ minden táján élvezhessék a nagyon gyorsan feltölthető járműveink előnyeit. Ehhez megfelelő HPC-infrastruktúrára van szükség, ezért a szándékunk, hogy felgyorsítsuk az ilyen fejlesztéseket a világ piacain.

Mekkora tárolókapacitást tud kínálni az Audi második élettartamú akkumulátorokkal?

Van Eikels: A töltési infrastruktúra energiaszükségletének kielégítésére használt, második élettartamú modulokat használó akkumulátortároló rendszereket mostanában sok helyen telepítenek – az Audi töltőközpontjaiban való felhasználásuk jól dokumentált. De például a neckarsulmi belső töltési infrastruktúrát három 525 kWh-s akkumulátorkocka is támogatja, és öt mobil töltőkockát és két nagyméretű konténeres megoldást üzemeltetünk elhasználódott járműveink akkumulátoraival, hogy bárhová elvigyük az áramot. ez szukseges. Jellemzően ezeket a mobilmegoldásokat használjuk rendezvényeken, például a davosi Világgazdasági Fórumon vagy a norvégiai síterepek hétvégén. Mivel a kockák szinte mindig teljesen le vannak foglalva, fontolgatjuk a kínálat bővítését, mivel az ilyen megoldások lehetővé teszik változó és hálózatbarát energiafelhasználást.

Milyen szerepet játszik a zöld energia az Audiban? Milyen projekteket támogat az Audi? És milyen partnerségekben vesz részt a cég?

Van Eikels: Az Audi e-tron 2019-es bevezetése óta zöldáram-szerződéseket kínálunk németországi ügyfeleinknek csoportpartnerünkön, a VW-Naturstromon keresztül. A németországi Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományban 420 000 napelemmodult tartalmazó napelempark az első olyan projekt, amely Németországban bővíti a zöld energia kínálatát; Az Audi ehhez a vállalkozáshoz társult a német RWE közműcéggel. Az Audi számára nagyon fontos, hogy az elektromos autók zöld energiával töltsenek.

Miben látja az Audi a jövő témáit a töltés terén?

Van Eikels: Sokan a kétirányú töltést a jövő forró témájaként tekintik – és mi is; csapataink már tesztelik a kétirányú töltést nagyobb akkumulátortároló rendszerekkel. Az Audi töltőközpontjához hasonlóan a berlini EUREF Campus többcélú tárolórendszere is, amelynek kapacitása 1,9 MWh, az Audi fejlesztési járműveiből származó, második élettartamú lítium-ion akkumulátorokat használ. Az oldal valós laboratóriumként működik az elektromos autók és az energiahálózat közötti különböző interakciós forgatókönyvek tesztelésével. De még sok minden van, ami még vonzóbbá teszi az elektromos Audi vezetését, például az ügyfelek már most is kihasználhatják saját fotovoltaikus energiájukat a töltőrendszerrel kombinálva, hogy saját maguk által termelt energiával hajtsák meg járművüket. Természetesen a jövőben más, a töltéssel kapcsolatos témákkal is foglalkozunk. Ezek közé tartozik a dinamikus villamosenergia-csomagok opcionális ajánlata Németországban 2025-től.

Rövid életrajz
Jens van Eikels a németországi Hombergben született 1971-ben, és ipari szerelőnek tanult. Miután a Kasseli Egyetemen gépészmérnöki tanulmányokat folytatott, majd a Daimler Benznél megírta szakdolgozatát, 1998-ban az Audinál kezdte pályafutását a minőségbiztosítás területén. A minőségbiztosításban különböző pozíciók betöltése után van Eikels több vezetői pozíciót is betöltött. 2010-ben Jens van Eikels az Audi A3 e-tron, a márka első konnektoros hibridjének általános projektmenedzsereként tevékenykedett. Ezt követően az első teljesen elektromos modell, az Audi e-tron vezetőjeként és az e-tron modellsorozat vezetőjeként hozzájárult tapasztalataihoz és úttörő szerepéhez a villamosítás terén. 2021 óta Jens van Eikels az AUDI AG töltési projektházának vezetője.