A Renault Kardian egy stílusos kis SUV, amit még a franciák sem tudnak megvásárolni

A szubkompatibilis, B-szegmensű SUV először Dél-Amerikában jelenik meg, majd más nem európai piacokon is elérhető lesz.

A legtöbb autó, a szerény Mini-től a büszkélkedő, szuperautót legyőző Porsche 911 Turbóig, szinte ugyanabban a formában kerül értékesítésre világszerte. De néhány autógyártó a régió szerint alakítja autóit, ahol eladják őket. A ‘nemzetközi’ piacokon, azaz nem Európában vagy Észak-Amerikában, és általában költségérzékenyek, ez azt jelenti, hogy a vásárlók kaphatnak másodosztályú járműveket.

De az új Renault Kardian elég menőnek tűnik ahhoz, hogy helyt álljon Európa legjobbjai között, bár sosem látni ott. A szubkompatibilis, B-szegmensű SUV-t először Dél-Amerikában indítják el, mielőtt más nemzetközi piacokra terjesztenék, és ez az első Renault jármű, amelyet egy új moduláris platform köré építettek, amelyet kis SUV-tól nagy teherautókig mindenre használni lehet.

1119 mm hosszú és 2 604 mm tengelytávolságú, a Kardian kissé kisebb, mint az európai Captur, de hasonló derékvonalú és osztott C-oszlopos kezelésű. Ahol a design igazán különbözik, az az elején van: a Captur hagyományos fényszórókkal rendelkezik, amelyek köré karma alakú nappali menetfények csavaródnak körbe, míg a Kardian kettős fényszóró elrendezéssel rendelkezik és nagyobb, négyzetesebb hűtőmaszk nyílással, ami közelebb viszi az SUV-t a férfiasabb megjelenéshez. A Kardian ígéretet tesz arra, hogy praktikusabb lesz a nagy tetőcsomagtartó rúdjainak köszönhetően, amelyek 80 kg (176 font) terhet képesek szállítani, és akár le is szerelhetők és újra felszerelhetők az autóra.

Annak ellenére, hogy a Kardian földet érintő állása és védőlapjai arra utalnak, hogy csak az első kerekekre adja át a teljesítményt. Ez az erő egy 1,0 literes háromhengeres turbófeltöltéses motorból származik, amelyet duplakuplungos sebességváltóval kapcsolnak össze, és 123 lóerőt (125 PS) és 162 lb-ft (220 Nm) nyomatékot generál. Hibrid technológia? Itt erre nincs szükség; a kevésbé fejlett piacok nem igénylik, és ez segít csökkenteni az árat.

A DCT és a Porsche-stílusú váltókarja segítheti a Kardiant kitűnni a dél-amerikai piacon, és a belső tér – amely erősen hasonlít a Dacia Sandero-jához – biztosan népszerű lesz az 8 hüvelykes infotainment rendszere, vezeték nélküli Apple CarPlay funkcionalitása és különálló digitális műszeregysége miatt. A biztonság szempontjából is jelentős előrelépést jelent, mivel az egyetlen autó az ilyen típusú, amely vakfoltfigyelési rendszert és többkamerás rendszert kínál, állítja a Renault. Az adaptív tempomat, az automatikus vészfékezés és a dombon való indulás segítsége is része a csomagnak.

A Renault először Brazíliában, a Curitiba üzemében kezdi meg a gyártást, majd kibővíti a műveletet Marokkó, Casablanca üzemébe. Ez Franciaországból alig egy órányi repülés, de nem számít, mennyire zaklatsz a francia Renault kereskedődönél, hogy szerezzen neked egyet, a válasz mindig határozottan ‘Non!’ lesz.

KERESD FRISS AUTÓS HÍREINKET, KÉPGALÉRIÁINKAT, VIDEÓINKAT A MÉDIABIRODALOM PORTÁLON IS!