A Rétromobile 2024 a Mercedes-Benz 300 SL-t emeli ki

Mercedes-Benz 300 SL „Hobel“ Rennsportprototyp (W 194/11) von 1952. Fahraufnahme vom Solitude Revival 2015. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D154697) Mercedes-Benz 300 SL “Hobel” motor-racing prototype (W 194/11) of 1952. Action shot from the Solitude Revival 2015. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archive: D154697)

  • 2023. január 31. és február 4. között Párizsban: Európa egyik legnagyobb klasszikus autókiállítása
  • A Mercedes-Benz 300 SL „Hobel” versenyprototípusa az egyik csúcspont
  • Három 300 SL Roadster (W 198) a Mercedes-Benz Classic járműkereskedelemből
  • Eredeti alkatrészek és gyártói szakértelem a Mercedes-Benz Classictól

A híres 300 SL modell megjelölés a Mercedes-Benz Classic fő témája a párizsi Rétromobile kiállításon, az 1-es pavilonban / J062-es stand. A szakkiállítás (2024. január 31. és február 4. között) egyik fénypontja a ritkán bemutatott 300-as SL versenyprototípus (W 194/11) a cég járműgyűjteményéből. A mérnökök ezt az egyedi „Hobel”-nek (németül „ácsgép”) nevezték el szögletes előlapja miatt. Az 1953-as motorsport-szezonra fejlesztették ki a járművet az 1952-es szezonban rendkívül sikeres 300 SL motorversenygép alapján. A „Hobel”-t azonban soha nem használták, mert a Mercedes-Benz 1954-től a Forma-1-be való belépésre összpontosított.

A Rétromobile kiállítás kiváló hírnévnek örvend a gyűjtők körében, mint az év egyik vezető értékesítési eseménye. A Mercedes-Benz Classic válogatott járműveket kínál eladásra ezen az exkluzív platformon: Párizsban három Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198) található. A szupersportkocsi az ikonikus sirályszárnyas ajtókkal rendelkező 300 SL Coupé nyitott tetős változata és utódja, amelyet 1954-ben dobtak piacra. 1957 és 1963 között a sindelfingeni üzem mindössze 1858 Roadster példányt gyártott. Az eladásra kínált járművek közül kettőt a Mercedes-Benz Classic Center szakemberei a legmagasabb szintű eredetiségre állítottak helyre. A harmadik Roadster felújítatlan állapotával és teljesen eredeti technológiájával nyűgöz le. Ez egy jövőbeli helyreállítási projekt.

Egyedülálló szakértelem a maximális eredetiség érdekében

A Rétromobile kiállításon a Mercedes-Benz Classic bemutatja kiemelkedő szakértelmét a klasszikus járművek különféle szolgáltatásaiban. A legfontosabb cél, hogy a lehető legnagyobb eredetiséget kínáljuk az ügyfeleknek. A szervizelés a gyártó szigorú előírásainak megfelelően történik. És minden műrestaurálás célja az eredeti anyag megőrzése a lehető legjobb módon – a meglévő alkatrészeket lehetőség szerint felújítják. Ha ez nem lehetséges, az egyesült államokbeli Stuttgart és Long Beach melletti Fellbachban található Mercedes-Benz Classic Centerek szakértői a Mercedes-Benz Classic Eredeti Alkatrészek átfogó választékát veszik igénybe: A legtöbb csere- és kopóalkatrész könnyen elérhető olyan klasszikusokhoz, mint pl. mint a 300 SL (W 198). Ezáltal a történelmi járművek eredeti, közúti állapotukban megmaradnak, és értékük megőrzését is szolgálja. A Mercedes-Benz Classic széleskörű ismereteket őriz archívumában a modellsorozatokról és az egyes járművekről.

Az eredeti járműdokumentumok elengedhetetlenek a legmagasabb színvonalú helyreállításhoz. A Mercedes-Benz Classic különleges szolgáltatást kínál Fellbachban: szakértő gyártói értékelés minden részletében igazolja a márka és vállalati elődjei különösen értékes klasszikusainak eredetiségét. A szakemberek a jármű átvizsgálása során korszerű vizsgálati és mérési módszereket alkalmaznak, és a jármű számos jellemzőjét vizsgálják, a járműszámok egyezésétől a hiteles alkatrészspecifikációkig és anyagokig. Ezt az információt kombinálják az archív kutatás eredményeivel, hogy egyedi átfogó értékelést készítsenek.

A Mercedes-Benz Classic járművek a Rétromobile 2024 kiállításon


Mercedes-Benz 300 SL versenyautó prototípus „Hobel” (W 194/11), 1952-ben készült

Kijelző jármű

1952-ben a Mercedes-Benz 300 SL motorversenyautó (W 194) jelentette a márka rendkívül sikeres visszatérését a nemzetközi motorsportba a második világháború után. Ebből tíz autót építettek. A nagyszerű diadalok közé tartozik a Le Mans-i 24 órás futam és a Carrera Panamericana kettős győzelme. A W 194 modellsorozat tizenegyedik példányát 1952-ben építették 1953-ban versenyprototípusként. Sok tekintetben továbbfejlesztették a 300 SL motorversenyautóhoz képest. A motor 158 kW (215 LE) teljesítményt adott a közvetlen benzinbefecskendezésnek köszönhetően. Ez jó 29 kW-tal (40 LE) több volt, mint az eredeti karburátoros változatban. Ezenkívül a sebességváltót transaxle konfigurációban szerelték be, először használtak egycsuklós lengőtengelyt, módosították a hűtőlevegő-csatornát, csökkentették a jármű tömegét és átdolgozták a felfüggesztést. A módosított frontkialakítás és a csökkentett frontfelület a „Hobel” becenevet érdemelte ki a versenyautónak. Az egyszeri alkalom 1953 elején készült el. A cég azonban úgy döntött, hogy 1954-ben visszatér a Grand Prix versenyzésbe. Minden más motorsport tevékenység ennek a célnak volt alárendelve, így a „Hobel”-t soha nem használták versenyen. Azonban fontos eredményekkel szolgált az új W 196 Forma-1-es versenyautó esetében, és üzemanyag-befecskendezéses motorja fontos előfutára volt az 1954-től gyártott 300 SL Coupé (W 198) sorozatgyártású sportautónak.

A „Hobel” Mercedes-Benz 300 SL versenyprototípus műszaki adatai (W 194/11)

Gyártási év: 1952
Motor: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 158 kW (215 LE) 5800 ford./percnél
Maximális sebesség: 260 km/h

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), gyártási év: 1957

Eladó jármű

Ezt a 300 SL Roadstert 1957 novemberében gyártották – abban az évben, amikor a nyitott tetős Mercedes-Benz szupersportkocsi premierjét ünnepelte. Grafitszürke (DB 190) fényezésű. Összesen 125 vásárló rendelte meg ezt a színt a 300 SL Roadster teljes gyártási ideje alatt, 1957-től 1963-ig. A jármű kiemelkedő jellemzője a luxus krémszínű bőrbelső kombinációja. A Mercedes-Benz Classic 2006-ban vásárolta meg a Roadstert, a legmagasabb fokú eredetiséggel és kiváló állapotban. A sportkocsit 2017-ig rendszeresen használták magas rangú bemutatókon és vásárlói rendezvényeken. 2017-ben a fellbachi Mercedes-Benz Classic Center átfogó felújítási munkálatokba kezdett, amely 2023-ban fejeződött be. A jármű mára visszaállt eredeti, 1957-es állapotába.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), gyártási év: 1958

Eladó jármű

Ennek a 300 SL Roadsternek rendkívüli története van. Első tulajdonosa New Yorkban rendelte az autót. Különleges színkombinációval nyűgöz le: a hölgy vásárló tűzoltóautó-piros fényezést (DB 543), elefántcsont színű bőrkárpitot és fekete szövet puha felsőt választott. Majdnem négy évtizeden át vezette a Roadstert. 1997-ben az unokája tulajdonába került. A 300 SL további története különböző kontinensekre és tulajdonosokra vitte, végül pedig a Stuttgart melletti Fellbachban található Mercedes-Benz Classic Centerbe. 2012-től 2020-ig a Mercedes-Benz Classic szigorú szabványainak megfelelően műhelyreállításon esett át. A mintegy 3500 órát tartó helyreállítás az eredeti alkatrészek megőrzésére összpontosított. A „megfelelő számokkal” rendelkező jármű mára 1958-as állapotába került, amikor az első tulajdonos átvette a tűzoltóautó piros szupersportkocsiját New Yorkban.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), gyártási év: 1962

Eladó jármű

Ezt a Mercedes-Benz 300 SL-t, amelyet 1962 októberében gyártottak, személyesen gyűjtötte Sindelfingenben az első amerikai tulajdonosa 1963-ban. A Roadster később egy arizonai (USA) tulajdonosé volt, majd az 1970-es évek elején egy oklahomavárosi orvos vette meg. . Az új tulajdonos a karosszériát ezüstre festette, a motort pedig teljesen felújította. 1987-ben bekövetkezett haláláig rendszeresen vezette a Roadstert. A 300 SL-t ezután gondosan raktárba helyezték. A Mercedes-Benz Classic Center Long Beach támogatásával most megvásárolható ez a csak vizuálisan felújított jármű. A Mercedes-Benz Classic szakértői értékelése megerősíti, hogy a műszaki alkatrészek eredeti állapotában vannak: ideális előfeltétele egy műhelyreállításnak.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198) műszaki adatai – Mindhárom eladó járműhöz

Motor: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 158 kW (215 LE) 5800 ford./percnél
Maximális sebesség: 250 km/h-ig