A rollerekre vonatkozó KRESZ-szabályok még mindig nem tiszták
Ma már Budapesten is mindennapos látványt jelentenek a rollerezők, ahogyan az út mentén parkoló zöld járgányokat is megszokhattunk. Minek köszönhető, hogy a magyarok is ennyire megszerették ezt a közlekedési módot? Annak, hogy ezzel megszületett egy új életérzés.
Hamar rá lehet szokni a rollerezésre, hiszen akik kipróbálják, gyakran nyaralni is magukkal viszik, aztán az egész családnak vesznek. Sokan 5-15 km-es viszonylatokban városi ingázásra használják, esetleg az alkalmazottak mozgatását is így oldják meg a cégükön belül a nagyobb telephellyel rendelkező vállalkozók.
Ahogy a legtöbb uniós országban, az e-rollerekre vonatkozó szabályzat nálunk is kidolgozás alatt van. Szakértők elmondták, a kölcsönzős rollerek tömeges elterjedése óta romlott az eszközök megítélése, mivel hirtelen sokan kezdték el használni őket, akik korábban soha nem rollereztek.
Ez például ronthatja a közlekedési morált, főleg, hogy a kölcsönzős felhasználók nem mindig ugyanazon az útvonalon közlekednek, így nagyobb eséllyel találják magukat ismeretlen, veszélyes helyzetekben. Az e-roller hirtelen robbant be, ezért fontos mielőbb megtanulnunk, hogyan használjuk helyesen, és ebben a kölcsönzőknek, illetve a forgalmazóknak is felelősségük van.
Minden rollerező jól felfogott érdeke a szabályos közlekedés. Ha egy könnyű elektromos rollerrel a kerékpársávot a biciklihez hasonlóan használjuk, a járdán sétatempóban haladunk, sisakot veszünk hozzá, nem száguldozunk cikázva, a rendőr nagy valószínűséggel nem fog megbüntetni, annak ellenére, hogy a mai napig nincs az e-rollerrel való közlekedésre érvényes szabályozás.