A Scania első kilenc hónapjának összegzése

  • Szeptemberben egy órára leállt a munka a Scania világméretű szervezetében egy oktatási kezdeményezés keretében, amelynek célja a Scania 52 ezer munkavállalójával elbeszélgetni a klímaváltozásról és a vállalat fenntarthatósági erőfeszítéseiről
  • A működési bevétel 37 százalékkal, azaz 13 889 millió (10 153) svéd koronára nőtt
  • A nettó értékesítési árbevétel 15 százalékkal, azaz 113 815 millió (98 674) svéd koronára nőtt
  • A készpénzforgalom 7531 millió (-78) svéd koronát ért el a Járművek és Szolgáltatások üzletágban

Henrik Henriksson elnök-vezérigazgató hozzáfűzései

„A Scania nettó értékesítési árbevétele 2019 első kilenc hónapjában 113,8 milliárd svéd koronát tett ki, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A működési bevétel 2019 első kilenc hónapjában 13,889 milliárd svéd koronára nőtt, 12,2 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt nyújtva. A járművek és a szolgáltatások nagyobb értékesítési mennyisége, az árfolyamhatások és a még kedvezőbb marketing-mix pozitívan befolyásolta az eredményeket. A vállalat erősen teljesít, és a termelésben a kettős tehergépkocsi-kínálat futtatásával kapcsolatos költséghelyzet folyamatosan javult minden negyedévben. Folytatjuk az intézkedéseket annak érdekében, hogy csökkentsük az új tehergépkocsi-generációval kapcsolatos, magasabb hosszú távú termékköltségszintet.

A kereslet jelenleg gyengébb a korábbinál, így a tehergépkocsik rendelésállománya 8 százalékkal visszaesett 2019 első kilenc hónapjában a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Európában visszaesett a tehergépkocsik iránti kereslet, mivel ügyfeleink jelenleg bizonytalanok a piac fejlődését illetően. Latin-Amerikában a kereslet még továbbra is csak lassú ütemben tér vissza a régi kerékvágásba. A világkereskedelemmel kapcsolatos bizonytalanság továbbra is negatív hatással van a rendelésállományra Ázsiában és Eurázsiában. A városi és távolsági buszok iránt is valamivel kisebb kereslet mutatkozott 2019 első kilenc hónapjában, mint az előző év ugyanezen időszakában, ahogyan a Motorok üzletágában is, ami főleg az Ázsiában visszaesett rendelésállománnyal függ össze. A Scania világméretű termelési rendszere folyamatosan alkalmazkodik a keresleti helyzethez, ami azt jelenti, hogy fokozatosan igazítani kell a munkaerő-állományt. A tanácsadók megbízásait is felülvizsgáljuk számos projekt esetében.  

A szolgáltatások forgalma rekordértékűre, 21,5 milliárd svéd koronára nőtt, ami 10 százalékos növekedést jelent. A Pénzügyi Szolgáltatások üzletága 1108 millió svéd koronányi működési bevételről adott jelentést.

Októberben a brazíliai FENATRAN fuvarozási szakkiállításon a Scania kapta meg a rangos Év Tehergépkocsija díjat a latin-amerikai piacon.

A Busworld kiállításon októberben tartotta premierjét az új Scania Citywide – az első sorozatgyártású, teljesen elektromos hajtású városi autóbuszunk, valamint a városi és távolsági autóbuszaink új generációjának első típusa. A villamosított hajtású buszok és tehergépkocsik kulcsfontosságú szerepet játszanak majd hosszú távon a fosszilis energiaforrásoktól mentes közlekedési rendszer megteremtésében. Azonban, ha szeretnénk megadni annak az esélyét, hogy teljesítsük a Párizsi Egyezmény célkitűzéseit, akkor a megújuló üzemanyagokat tartalmazó megoldásokra is szükség van, hogy áthidaljuk a teljesen villamosított közlekedési rendszer megvalósulásáig tartó időszakot. A Scania régóta folytat beruházásokat annak érdekében, hogy azoknak a közlekedési és közösségi közlekedési megoldásoknak a széles választékát kínálhassa, amelyekben a járművek megújuló üzemanyagokkal működnek.”